MAZDA 6: Nejen nový název

Poprvé představila Mazda svůj model 6 na tokijském autosalónu 24. října. Podívejme se na jeden z nejvýznamnějších modelů dlouhé a bohaté historie značky.
MAZDA 6: Nejen nový název

Mazda 6, v Japonsku je tento model nazýván Atenza, je zcela nový název pro zcela novou řadu vozů, kterým budou v budoucnosti označovány nejnovější modely vozů Mazda střední velikosti.

Pohonné jednotky

Čtyřválcové motory byly vyvinuty pro široké využití u řady vozidel, počínaje vozem Mazda 6, a to ve třech objemových kategoriích, včetně progresivního agregátu o obsahu 2,3 litru vybaveného sekvenčním časováním ventilů (S-VT).

Klepněte pro větší obrázekNa vybraných světových trzích budou uvedeny dvě nové varianty vznětového motoru Mazda typu DIRECO-D o obsahu 2.0 litru. Obě jsou charakterizovány masivním, lineárním průběhem kroutícího momentu, přinášejícím svižné jízdní vlastnosti:

První varianta tohoto motoru nabízí výkon 136 ks (100 kW) při 3 500 ot/min. a dosahuje maximálního krouticího momentu 310 Nm při 2 000 ot/min.

Druhá varianta poskytuje výkon 120 ks (88 kW) a stejné maximum točivého momentu, má však strmější výkonovou křivku.

Na vrcholu nabídky stojí model Mazda 6 s hliníkovým zážehovým šestiválcem o obsahu 3.0 litru, který byl optimalizován tak, aby bylo sníženo jeho vnitřní tření, dosažen vysoký výkon a krouticí moment. Pohonný agregát V6 S-VT nabízí maximální výkon 222 ks (163 kW) při 6 250 ot/min. Vrcholu krouticího momentu – 273 Nm – dosahuje při 4 750 ot/min.

Interiér

InteriérInteriér vozu Mazda 6 byl navržen zcela nově, stejně tak jako jeho exteriér, který působí na zákazníky naprosto svěžím a dynamickým dojmem, jedinečným pro vozy této třídy. Prostorný a sportovní interiér nabízí ideálně využitelné a přátelské prostředí s přehlednými přístroji a se snadno ovladatelnými prvky. Ovládací prvky jsou ergonomicky umístěny, středová konsole má titanový povrch, přístroje mají chromované rámečky. Tato kombinace dodává celému interiéru moderní vzhled a podtrhuje dojem vysoké kvality.

Karoserie

Klepněte pro větší obrázekMazda 6 bude nabízena ve třech provedeních karoserie: čtyřdveřový sedan, pětidveřový hatchback a kombi. Všechny tři typy karoserie modelu Mazda 6 mají atletický vzhled, čehož bylo dosaženo vhodným optickým řešením karoserie se širší spodní částí a vhodně tvarovanými blatníky. 
 
Eliminací ostrých hran karoserie vozidla a umístěním nejpůsobivějšího prvku designu do středu přední kapoty a do střední části vozidla – umístěním „optického těžiště“ vozidla mezi jeho přední a zadní nápravu, se Mazda výrazně prosazuje mezi současnými vozy ostře řezaných Klepněte pro větší obrázektvarů. Elegance modelu Mazda 6 byla zdůrazněna citlivým použitím chromovaných a jiných dekorativních materiálů, zatímco jeho „tvář“ působí hrdě a dravě – designérský tým společnosti Mazda ji popisuje, jako „agresivní úsměv, který říká: „toto není pouze běžný vůz střední kategorie“.

Mazda 6 ve zkratce

Stabilita
– vůz Mazda 6 jedoucí v přímém směru vyžaduje na běžném jízdním povrchu menší korekci volantu než většina jeho konkurentů.

Citlivost řízení – ovladatelnost vozu Mazda 6 během změny směru jízdy je vyšší a reakce řízení je v porovnání s předními konkurenty rychlejší.

Klepněte pro větší obrázekPředvídatelné ovládání – samočinně výškově nastavitelná zadní náprava vozu Mazda 6 napomáhá minimalizovat změny jízdních vlastností vozidla v závislosti na míře jeho zatížení.

Impozantní akcelerace – nový typ motoru vozu Mazda 6 o objemu 2,3 litru nabízí ve své třídě jeden z nejvyšších výkonů.

Brzdný výkon – brzdné schopnosti vozu Mazda 6 umožňují realizovat zabrzdění ze 100 na 0 km/h na brzdné dráze o délce 37 metrů.

Jízdní komfort – model Mazda 6  bude ve svém segmentu na špici díky své schopnosti izolovat vibrace a hluk přenášený od vozovky.

První modely budou představeny celému světu, včetně celého evropského trhu, v průběhu léta roku 2002. Vozy Mazda 6 budou vyráběny v Japonsku, v továrně Hofu a v montážním závodě v Michiganu ve Spojených státech.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků