MAZDA 6: Nejen nový název

Poprvé představila Mazda svůj model 6 na tokijském autosalónu 24. října. Podívejme se na jeden z nejvýznamnějších modelů dlouhé a bohaté historie značky.
MAZDA 6: Nejen nový název

Mazda 6, v Japonsku je tento model nazýván Atenza, je zcela nový název pro zcela novou řadu vozů, kterým budou v budoucnosti označovány nejnovější modely vozů Mazda střední velikosti.

Pohonné jednotky

Čtyřválcové motory byly vyvinuty pro široké využití u řady vozidel, počínaje vozem Mazda 6, a to ve třech objemových kategoriích, včetně progresivního agregátu o obsahu 2,3 litru vybaveného sekvenčním časováním ventilů (S-VT).

Klepněte pro větší obrázekNa vybraných světových trzích budou uvedeny dvě nové varianty vznětového motoru Mazda typu DIRECO-D o obsahu 2.0 litru. Obě jsou charakterizovány masivním, lineárním průběhem kroutícího momentu, přinášejícím svižné jízdní vlastnosti:

První varianta tohoto motoru nabízí výkon 136 ks (100 kW) při 3 500 ot/min. a dosahuje maximálního krouticího momentu 310 Nm při 2 000 ot/min.

Druhá varianta poskytuje výkon 120 ks (88 kW) a stejné maximum točivého momentu, má však strmější výkonovou křivku.

Na vrcholu nabídky stojí model Mazda 6 s hliníkovým zážehovým šestiválcem o obsahu 3.0 litru, který byl optimalizován tak, aby bylo sníženo jeho vnitřní tření, dosažen vysoký výkon a krouticí moment. Pohonný agregát V6 S-VT nabízí maximální výkon 222 ks (163 kW) při 6 250 ot/min. Vrcholu krouticího momentu – 273 Nm – dosahuje při 4 750 ot/min.

Interiér

InteriérInteriér vozu Mazda 6 byl navržen zcela nově, stejně tak jako jeho exteriér, který působí na zákazníky naprosto svěžím a dynamickým dojmem, jedinečným pro vozy této třídy. Prostorný a sportovní interiér nabízí ideálně využitelné a přátelské prostředí s přehlednými přístroji a se snadno ovladatelnými prvky. Ovládací prvky jsou ergonomicky umístěny, středová konsole má titanový povrch, přístroje mají chromované rámečky. Tato kombinace dodává celému interiéru moderní vzhled a podtrhuje dojem vysoké kvality.

Karoserie

Klepněte pro větší obrázekMazda 6 bude nabízena ve třech provedeních karoserie: čtyřdveřový sedan, pětidveřový hatchback a kombi. Všechny tři typy karoserie modelu Mazda 6 mají atletický vzhled, čehož bylo dosaženo vhodným optickým řešením karoserie se širší spodní částí a vhodně tvarovanými blatníky. 
 
Eliminací ostrých hran karoserie vozidla a umístěním nejpůsobivějšího prvku designu do středu přední kapoty a do střední části vozidla – umístěním „optického těžiště“ vozidla mezi jeho přední a zadní nápravu, se Mazda výrazně prosazuje mezi současnými vozy ostře řezaných Klepněte pro větší obrázektvarů. Elegance modelu Mazda 6 byla zdůrazněna citlivým použitím chromovaných a jiných dekorativních materiálů, zatímco jeho „tvář“ působí hrdě a dravě – designérský tým společnosti Mazda ji popisuje, jako „agresivní úsměv, který říká: „toto není pouze běžný vůz střední kategorie“.

Mazda 6 ve zkratce

Stabilita
– vůz Mazda 6 jedoucí v přímém směru vyžaduje na běžném jízdním povrchu menší korekci volantu než většina jeho konkurentů.

Citlivost řízení – ovladatelnost vozu Mazda 6 během změny směru jízdy je vyšší a reakce řízení je v porovnání s předními konkurenty rychlejší.

Klepněte pro větší obrázekPředvídatelné ovládání – samočinně výškově nastavitelná zadní náprava vozu Mazda 6 napomáhá minimalizovat změny jízdních vlastností vozidla v závislosti na míře jeho zatížení.

Impozantní akcelerace – nový typ motoru vozu Mazda 6 o objemu 2,3 litru nabízí ve své třídě jeden z nejvyšších výkonů.

Brzdný výkon – brzdné schopnosti vozu Mazda 6 umožňují realizovat zabrzdění ze 100 na 0 km/h na brzdné dráze o délce 37 metrů.

Jízdní komfort – model Mazda 6  bude ve svém segmentu na špici díky své schopnosti izolovat vibrace a hluk přenášený od vozovky.

První modely budou představeny celému světu, včetně celého evropského trhu, v průběhu léta roku 2002. Vozy Mazda 6 budou vyráběny v Japonsku, v továrně Hofu a v montážním závodě v Michiganu ve Spojených státech.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků