Mazda 6 MPS: ještě výkonnější než RX-8

Se svými 260 koňmi je Mazda 6 MPS nejvýkonnějším modelem značky. Auto je poháněno přeplňovaným čtyřválcem 2.3 l, má pohon všech kol a vzhled doplňují osmnáctipalcová kola. (doplněno o další informace)
Mazda 6 MPS: ještě výkonnější než RX-8
Seznam kapitol
  1. Stručné představení, fotografie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy (část 1.)
  3. Kompletní znění tiskové zprávy (část 2.)

Turbo a čtyři válce

Pod kapotou nové nejvýkonnější verze Mazdy 6 se nachází přeplňovaný čtyřválec 2.3 DISI s výkonem 191 kW (260 k) při 5 500 ot. a 380 Nm při 3 000 ot. Motor má přímé vstřikování paliva, které zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách až o deset procent a navíc snižuje tzv. turboefekt. Použito je standardní výfukové turbodmychadlo, nikoliv kompresor. S motorem pojí kola šestistupňová převodovka se dvěma stálými převody. Na stovku zrychlí MPS za 6,6 s, nejvyšší rychlost činí 240 km/h.

Novinkou je pohon všech kol, kdy se za standardních podmínek přenáší 100 procent výkonu na přední nápravu, a v případě potřeby (rozjezd, snížená adheze) se pak rozdělí na obě nápravy v poměru 50:50. Tisková zpráva dodává: „Řídící jednotka pohonu všech kol sleduje jízdní podmínky a podmínky na silnici, takže řidič může odpočívat a užívat si potěšení z jízdy. Systém vybírá jeden ze tří různých režimů pro rozdělení točivého momentu dopředu a dozadu: normální, sportovní a sněhový (pro kluzké povrchy). Systém odběru výkonu (PTO), který agresivně rozděluje točivý moment na zadní nápravu, je vybaven svojí vlastní vodou chlazenou chladicí soustavou.“

Sportovní doplňky

Vzhled Mazdy 6 MPS je doplněn 18" litými koly 215/45 R18 a několika drobnými úpravami exteriéru, např. zadním difuzorem s kompaktním spoilerem a dvojitou koncovkou výfuku. Speciálně pro MPS byla „namíchána“ stříbrná metalíza, seznam barev pak doplňuje sněhově bílá s perletí, metalická titanium šedá II, klasická červená, jasná ebenová a černá. Lehce byl také upraven interiér, dostal např. nové číselníky, jinou hlavicí řadicí páky či poloskořepinová přední sedadla. Verze MPS bude nabízena pouze jako sedan, který má navíc vylepšenou torzní tuhost. Podvozek dostal silnější stabilizátory a tužší tlumiče, větší jsou také brzdy. V základu nebude chybět stabilizace podvozku.

Tip: Další informací najdete v tiskové zprávě ve druhé a třetí kapitole.

Technické parametry

  • Mazda 6 MPS
  • Rozměry: 4 740 x 1 780 x 1 445 mm
  • Rozvor náprav: 2 675 mm
  • Rozchod kol (přední/zadní): 1 540 mm
  • Míst k sezení: 5 osob
  • Motor: MZR 2.3 DISI Turbo, 191 kW/260 k/5 500 ot/min., maximální točivý moment 380 Nm/3 000 ot/min
  • Převodovka: šestistupňová mechanická
  • Hnací ústrojí: aktivní rozdělení točivého momentu, pohon všech kol
  • Zavěšení přední/zadní. se dvěma příčnými rameny/víceprvkové
  • Brzdy přední/zadní: kotoučové
  • Pneumatiky: přední a zadní 215/45R 18 93Y
  • Kola přední a zadní: litá 18x7J

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stručné představení, fotografie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy (část 1.)
  3. Kompletní znění tiskové zprávy (část 2.)
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků