Mazda 6 MPS: ještě výkonnější než RX-8

Se svými 260 koňmi je Mazda 6 MPS nejvýkonnějším modelem značky. Auto je poháněno přeplňovaným čtyřválcem 2.3 l, má pohon všech kol a vzhled doplňují osmnáctipalcová kola. (doplněno o další informace)
Mazda 6 MPS: ještě výkonnější než RX-8
Seznam kapitol
  1. Stručné představení, fotografie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy (část 1.)
  3. Kompletní znění tiskové zprávy (část 2.)

Turbo a čtyři válce

Pod kapotou nové nejvýkonnější verze Mazdy 6 se nachází přeplňovaný čtyřválec 2.3 DISI s výkonem 191 kW (260 k) při 5 500 ot. a 380 Nm při 3 000 ot. Motor má přímé vstřikování paliva, které zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách až o deset procent a navíc snižuje tzv. turboefekt. Použito je standardní výfukové turbodmychadlo, nikoliv kompresor. S motorem pojí kola šestistupňová převodovka se dvěma stálými převody. Na stovku zrychlí MPS za 6,6 s, nejvyšší rychlost činí 240 km/h.

Novinkou je pohon všech kol, kdy se za standardních podmínek přenáší 100 procent výkonu na přední nápravu, a v případě potřeby (rozjezd, snížená adheze) se pak rozdělí na obě nápravy v poměru 50:50. Tisková zpráva dodává: „Řídící jednotka pohonu všech kol sleduje jízdní podmínky a podmínky na silnici, takže řidič může odpočívat a užívat si potěšení z jízdy. Systém vybírá jeden ze tří různých režimů pro rozdělení točivého momentu dopředu a dozadu: normální, sportovní a sněhový (pro kluzké povrchy). Systém odběru výkonu (PTO), který agresivně rozděluje točivý moment na zadní nápravu, je vybaven svojí vlastní vodou chlazenou chladicí soustavou.“

Sportovní doplňky

Vzhled Mazdy 6 MPS je doplněn 18" litými koly 215/45 R18 a několika drobnými úpravami exteriéru, např. zadním difuzorem s kompaktním spoilerem a dvojitou koncovkou výfuku. Speciálně pro MPS byla „namíchána“ stříbrná metalíza, seznam barev pak doplňuje sněhově bílá s perletí, metalická titanium šedá II, klasická červená, jasná ebenová a černá. Lehce byl také upraven interiér, dostal např. nové číselníky, jinou hlavicí řadicí páky či poloskořepinová přední sedadla. Verze MPS bude nabízena pouze jako sedan, který má navíc vylepšenou torzní tuhost. Podvozek dostal silnější stabilizátory a tužší tlumiče, větší jsou také brzdy. V základu nebude chybět stabilizace podvozku.

Tip: Další informací najdete v tiskové zprávě ve druhé a třetí kapitole.

Technické parametry

  • Mazda 6 MPS
  • Rozměry: 4 740 x 1 780 x 1 445 mm
  • Rozvor náprav: 2 675 mm
  • Rozchod kol (přední/zadní): 1 540 mm
  • Míst k sezení: 5 osob
  • Motor: MZR 2.3 DISI Turbo, 191 kW/260 k/5 500 ot/min., maximální točivý moment 380 Nm/3 000 ot/min
  • Převodovka: šestistupňová mechanická
  • Hnací ústrojí: aktivní rozdělení točivého momentu, pohon všech kol
  • Zavěšení přední/zadní. se dvěma příčnými rameny/víceprvkové
  • Brzdy přední/zadní: kotoučové
  • Pneumatiky: přední a zadní 215/45R 18 93Y
  • Kola přední a zadní: litá 18x7J

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stručné představení, fotografie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy (část 1.)
  3. Kompletní znění tiskové zprávy (část 2.)
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků