Mazda 6 liftback 2.3i: čtenářské zkušenosti

Původně jsem měl mít zapůjčen sedan s dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou a s výbavou Touring. Štěstí tomu napomohlo a na poslední chvíli to byl sametový benzínový čtyřválec 2.3 l ve výbavě Sport, který mi dělal příjemnou společnost na cestě napříč republikou.
Mazda 6 liftback 2.3i: čtenářské zkušenosti

Poznámka: Autorem článku je čtenář Dalibor Axmann.

Mazda 6 s tímto motorem se u nás nabízí pouze s výbavou Sport, která je společně s výbavou Exclusive nejvyšší výbavou tohoto modelu. Avšak tato zatím nejvýkonnější šestka má v sobě něco, co jí pomáhá nabývat na exkluzivitě oproti ostatním variantám šestky. Co tím mám na mysli? Například 17palcová litá kola, která jsou pro tuto motorizaci standardní. Dále to pak byla příplatková kůže s preforací, nesmím zapomenout ani na skvělý doplněk, který je také součástí standardní výbavy tohoto modelu a to soundsystém Bose, který se skládá celkem ze sedmi reproduktorů. Šest je umístěno v kabině vozu, subwoofer se pak nachází u náhradního dojezdového kola v zavazadlovém prostoru. Zvuk soustavy stojí rozhodně za to.

Tip: Facelift Mazdy 6

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příplatková titanově šedá metalíza dodávala vozu moderní vzhled, a buďte si jistí, že i po třech letech výroby a právě s nenápadnou šedou metalízou přitahovala kolemdoucí více než nová Octavia. Co se týče jízdních vlastností, je tu jedna věc kterou šestce musím vytknout, nikdy totiž nevíte, jak rychle můžete do zatáčky jet. Pokaždé je to víc a víc, ale pravděpodobně se nikdy nedostanete při běžné jízdě k limitu, kdy by se šestka utrhla. Jednak to zajišťuje skvělý stabilní podvozek s víceprvkovým zadním zavěšením, jednak spousta systémů, ať už systém jízdní stability či již zmiňovaná sedmnáctipalcová litá kola. Jedete po dálnici 180 za hodinu nebo po okresce přes 90 km/h? Mazda 6 je v každé z těchto situací předvídatelná a stabilní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vadilo mi však, že při jízdě po našich dálnicích s betonovým povrchem vyšší rychlostí než 140 km/h byly znatelné nepříjemné rázy a vysoký hluk od nízkoprofilových kol. Poněkud to znepříjemňuje atmosféru uvnitř vozu, někdy to bylo až otravné. Na dálnici vám rovněž dojde, že chybí šestý rychlostí stupeň, které by snížily otáčky a zvuk motoru. Ten je nízký do cca 4 000 ot. - po překročení této hranice začne o sobě dávat motor vědět docela příjemným sportovním zvukem. Jízda bez šestky tedy není nikterak nepříjemná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Mazda 6 s motorem 2.3i má také dvě tváře, jednou je luxusní liftback, ve kterém se můžete zaposlouchat do jemných tónů klasické hudby a jen tak plout a polykat kilometry. Druhá tvář je však zábavnější a má název zoom-zoom. Ve standardně dodávaném měniči šesti CD si zapnete druhé cédéčko s rockem, sešlápněte pedál plynu na podlahu. V tu chvíli se šestka změní v řízenou střelu, které leckteré vozy jako Mondeo či Passat budou s úctou uhýbat z cesty, jakmile ji spatří ve zpětném zrcátku. Šestka je jedním z mála modelů střední třídy dostupných na našem trhu, který vám vžene do žil adrenalin. Vypadá stylově i po třech letech uplynulých od uvedení na trh. Jízdní vlastnosti jsou tedy až na detaily výborné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř interiéru budete obklopeni sportovním luxusem. Dobře tvarovaná sedadla i opěradla jak na předních, tak na zadních sedačkách jsou příjemná i po absolvování cesty dlouhé třeba tisíc kilometrů. Nemusíte se ani bát vzít s sebou manželku či přítelkyni a posadit ji na zadní sedadla. Ta jsou totiž také perforovaná, mají dobré boční vedení a jsou příjemná i na delších cestách. vzadu je místa dostatek, sám za sebe si sednu se svými 187 cm bez problému; jen místa nad hlavou už není nazbyt. Palubní deska je designově zdařilá a materiály jakou měkčené plasty jsou zde jako doma. Nikde nic nevrže ani neskřípe. Pokud hledáte pěknou kočku, spolehlivého přítele či rodinný liftback se sportovním nádechem, může být Mazda 6 jedním ze žhavých kandidátů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Plusy:

  • povedený vzhled se sportovními prvky
  • jízdní vlastnosti
  • zvuk a dynamika motoru 2.3i

Minusy:

  • menší výběr motorů
  • horší komfort na rozbitých silnících

Základní cena: 814 900 Kč (2.3i Sport)
Příplatková výbava: kožená sedadla s vyhříváním a elektrickým ovládáním u řidiče (40 000 Kč), titanově šedá metalíza (12 200 Kč)

Za zapůjčení vozu děkuji autosalonu Mazda AUTO B.E.K.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků