Mazda 6: kombi menší než sedan, cena od 617 000 Kč

Máme pro vás nové podrobnosti k horké novince Mazdy, živé snímky z Paříže, ale také první oficiální ceny.
Seznam kapitol
  1. Mazda 6
  2. Fotogalerie

Pokud jde o evropskou střední třídu, nejvýznamnějšími novinkami letošního autosalonu v Paříži byly bezpochyby nové generace modelů Ford Mondeo a Mazda 6. Stejně jako u Mondea, také k modelu Mazda 6 jsme vám uniklé informace a obrázky představovali tak, jak je čas přinášel, přičemž první kompletní představení verze Mazda 6 Sedan jsme vám ukázali přesně před měsícem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda 6 nové generace: kombík je menší než sedan, ale snad u Mazdy vědí, co dělají

Zájemce o podrobnosti odkazujeme právě na zmíněný článek a nyní se budeme věnovat detailům ke kombíku Mazda 6 Wagon, vznětovým motorům (při předpremiéře v Moskvě ještě k dispozici nebyly) a prvním oficiálním cenám. Skutečným šokem, nad kterým vám padne brada, je skutečnost, že teoreticky spíše užitkový kombík je menší sedan, a to celkem citelně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda 6 nabízí řadu zajímavých stylistických prvků, ale bude to na konkurenci stačit?

Jak snadno zjistíte v porovnání se starším článkem, rozvor náprav u kombíku činí 2 750 mm, což je o plných 80 mm méně než u sedanu, a délka karoserie je o 65 mm menší (4 800 mm). Pouze šířka karoserie zůstala stejná (1 480 mm) a jediným parametrem, jímž kombík verzi sedan překonává, je výška karoserie, jež narostla o 30 mm na 1 480 mm.

Mazda 6: nová generace ve všech detailech (+ 49x foto)

Mazda 6: nová generace ve všech detailech (+ 49x foto)

Jediným možným vysvětlením, o němž můžeme jen spekulovat, neboť u Mazdy se k tomu nijak nevyjádřili, je snaha o dosažení maximálně dynamických linií kombíku, neboť je známé, že většině automobilek jde v tomto segmentu spíše o vzhled než užitnou hodnotu. Díky tomu Mazda 6 Wagon nebude sklízet ani žádné vavříny za prostor pro zavazadla, který v základním uspořádání pojme 522 l a po sklopení zadních sedadel pak 1 664 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Mazda 6 v davu rozhodně nezanikne

V obou karosářských verzích se můžeme těšit na novou generaci motorů, převodovek a konstrukčních řešení z řady Mazda SKYACTIV. Ale nyní k cenám. Základní sedan se zážehovým čtyřválcem Skyactiv-G s objemem 2,0 l, výkonem 144 koní (106 kW) a šestistupňovou manuální převodovkou bude ve Velké Británii prodáván v přepočtu za 617 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samozřejmostí jsou systémy z rodiny Mazda Skyactive

Vznětový čtyřválec Skyactiv-D s objemem 2,2 l bude dodáván ve výkonových verzích 150 koní (110 kW) a 175 koní (129 kW), jež vynikají shodnou špičkou točivého momentu ve výši 420 Nm při 2 000 ot./min. a průměrnou spotřebou začínající u sedanu s „manuálem“ na pouhých 3,9 l/100 km, což je výsledek na úrovni hybridů. Přispívá k ní také standardní aplikace start/stop systému a regenerativního brzdění.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V britském ceníku stojí nejvýše provedení kombi s výkonnějším dieselem a plnou výbavou, za který si místní importér řekne v přepočtu o 883 000 Kč. Na evropských trzích mají být prodeje nové Mazdy 6 v obou karosářských verzích zahájeny již během letošního listopadu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mazda 6
  2. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků