Mazda 6: kombi menší než sedan, cena od 617 000 Kč

Máme pro vás nové podrobnosti k horké novince Mazdy, živé snímky z Paříže, ale také první oficiální ceny.
Seznam kapitol
  1. Mazda 6
  2. Fotogalerie

Pokud jde o evropskou střední třídu, nejvýznamnějšími novinkami letošního autosalonu v Paříži byly bezpochyby nové generace modelů Ford Mondeo a Mazda 6. Stejně jako u Mondea, také k modelu Mazda 6 jsme vám uniklé informace a obrázky představovali tak, jak je čas přinášel, přičemž první kompletní představení verze Mazda 6 Sedan jsme vám ukázali přesně před měsícem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda 6 nové generace: kombík je menší než sedan, ale snad u Mazdy vědí, co dělají

Zájemce o podrobnosti odkazujeme právě na zmíněný článek a nyní se budeme věnovat detailům ke kombíku Mazda 6 Wagon, vznětovým motorům (při předpremiéře v Moskvě ještě k dispozici nebyly) a prvním oficiálním cenám. Skutečným šokem, nad kterým vám padne brada, je skutečnost, že teoreticky spíše užitkový kombík je menší sedan, a to celkem citelně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda 6 nabízí řadu zajímavých stylistických prvků, ale bude to na konkurenci stačit?

Jak snadno zjistíte v porovnání se starším článkem, rozvor náprav u kombíku činí 2 750 mm, což je o plných 80 mm méně než u sedanu, a délka karoserie je o 65 mm menší (4 800 mm). Pouze šířka karoserie zůstala stejná (1 480 mm) a jediným parametrem, jímž kombík verzi sedan překonává, je výška karoserie, jež narostla o 30 mm na 1 480 mm.

Mazda 6: nová generace ve všech detailech (+ 49x foto)

Mazda 6: nová generace ve všech detailech (+ 49x foto)

Jediným možným vysvětlením, o němž můžeme jen spekulovat, neboť u Mazdy se k tomu nijak nevyjádřili, je snaha o dosažení maximálně dynamických linií kombíku, neboť je známé, že většině automobilek jde v tomto segmentu spíše o vzhled než užitnou hodnotu. Díky tomu Mazda 6 Wagon nebude sklízet ani žádné vavříny za prostor pro zavazadla, který v základním uspořádání pojme 522 l a po sklopení zadních sedadel pak 1 664 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Mazda 6 v davu rozhodně nezanikne

V obou karosářských verzích se můžeme těšit na novou generaci motorů, převodovek a konstrukčních řešení z řady Mazda SKYACTIV. Ale nyní k cenám. Základní sedan se zážehovým čtyřválcem Skyactiv-G s objemem 2,0 l, výkonem 144 koní (106 kW) a šestistupňovou manuální převodovkou bude ve Velké Británii prodáván v přepočtu za 617 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samozřejmostí jsou systémy z rodiny Mazda Skyactive

Vznětový čtyřválec Skyactiv-D s objemem 2,2 l bude dodáván ve výkonových verzích 150 koní (110 kW) a 175 koní (129 kW), jež vynikají shodnou špičkou točivého momentu ve výši 420 Nm při 2 000 ot./min. a průměrnou spotřebou začínající u sedanu s „manuálem“ na pouhých 3,9 l/100 km, což je výsledek na úrovni hybridů. Přispívá k ní také standardní aplikace start/stop systému a regenerativního brzdění.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V britském ceníku stojí nejvýše provedení kombi s výkonnějším dieselem a plnou výbavou, za který si místní importér řekne v přepočtu o 883 000 Kč. Na evropských trzích mají být prodeje nové Mazdy 6 v obou karosářských verzích zahájeny již během letošního listopadu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mazda 6
  2. Fotogalerie
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků