Mazda 6: facelift je venku, zatím pro Japonce

Mazda představila modernizovanou verzi svého středního modelu Atenza, v Evropě známého jako Mazda6.

Pro modelový rok 2011 si Atenza, tedy Mazda 6, přiváží decentně omlazené linie a jemně odladěný podvozek, ale především zcela nový dvoulitrový čtyřválec DISI s přímým vstřikováním benzínu. Tím  se pochlubí i třetí generace modelu Mazda 5 připravená k premiéře na březnovém autosalonu v Ženevě a my jsme vám ji představili na tomto místě. O této pohonné jednotce zatím nemáme detailnější informace, ale vše nasvědčuje tomu, že v obou modelech půjde o tentýž motor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se vůz vyznačuje křivkami karosérie přizpůsobenými aktuálním značkovým trendům, Mazda6 tak nově adoptovala i výraznou pětiúhelníkovou masku chladiče. Nový přední nárazník hostí ve svých krajích výraznější vstupy pro chladicí vzduch, přepracovány byly zadní sdružené světlomety a seznam modifikací zakončují nové ráfky kol o průměru sedmnáct a osmnáct palců.

Změny v interiéru jsou zdánlivě ještě méně výrazné než na karosérii, kromě dílčích úprav některých ovladačů se omezují prakticky jen na černočerné, lesklé obklady středové konzole, okolí tlačítek audiosoustavy a ventilace a rámečku řadicí páky, dostaly se též na ramena volantu. Svoji roli dostaly i populární chromované rámečky, jež se nachází okolo ovladačů klimatizace či na hlavici řadicí páky a vnitřních madlech dveří.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Japonská automobilka ve své strohé prezentaci dále uvádí, že při modernizaci modelu Atenza pro modelový rok 2011 sáhla k rekalibraci posilovače řízení a závěsů kol, což má v úhrnu přinést citlivější ovládání, vyšší komfort jízdy a lepší směrovou stabilitu ve vyšších rychlostech.

Ačkoli Mazda o změnách na vozech řady 6 určených k prodeji v Evropě nebo USA zatím nehovoří, lze předpokládat, že se s nimi na vlastní kůži setkáme již během letošního roku a od modifikací provedených na typu Atenza se nijak lišit nebudou. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mazda 6
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků