Mazda 6: facelift je venku, zatím pro Japonce

Mazda představila modernizovanou verzi svého středního modelu Atenza, v Evropě známého jako Mazda6.

Pro modelový rok 2011 si Atenza, tedy Mazda 6, přiváží decentně omlazené linie a jemně odladěný podvozek, ale především zcela nový dvoulitrový čtyřválec DISI s přímým vstřikováním benzínu. Tím  se pochlubí i třetí generace modelu Mazda 5 připravená k premiéře na březnovém autosalonu v Ženevě a my jsme vám ji představili na tomto místě. O této pohonné jednotce zatím nemáme detailnější informace, ale vše nasvědčuje tomu, že v obou modelech půjde o tentýž motor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se vůz vyznačuje křivkami karosérie přizpůsobenými aktuálním značkovým trendům, Mazda6 tak nově adoptovala i výraznou pětiúhelníkovou masku chladiče. Nový přední nárazník hostí ve svých krajích výraznější vstupy pro chladicí vzduch, přepracovány byly zadní sdružené světlomety a seznam modifikací zakončují nové ráfky kol o průměru sedmnáct a osmnáct palců.

Změny v interiéru jsou zdánlivě ještě méně výrazné než na karosérii, kromě dílčích úprav některých ovladačů se omezují prakticky jen na černočerné, lesklé obklady středové konzole, okolí tlačítek audiosoustavy a ventilace a rámečku řadicí páky, dostaly se též na ramena volantu. Svoji roli dostaly i populární chromované rámečky, jež se nachází okolo ovladačů klimatizace či na hlavici řadicí páky a vnitřních madlech dveří.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Japonská automobilka ve své strohé prezentaci dále uvádí, že při modernizaci modelu Atenza pro modelový rok 2011 sáhla k rekalibraci posilovače řízení a závěsů kol, což má v úhrnu přinést citlivější ovládání, vyšší komfort jízdy a lepší směrovou stabilitu ve vyšších rychlostech.

Ačkoli Mazda o změnách na vozech řady 6 určených k prodeji v Evropě nebo USA zatím nehovoří, lze předpokládat, že se s nimi na vlastní kůži setkáme již během letošního roku a od modifikací provedených na typu Atenza se nijak lišit nebudou. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mazda 6

bazar

Mazda 6 2
Rok výroby: 2010
Stav: 150 646 km
Cena: 196 000 Kč
Mazda MPV 2
Rok výroby: 2003
Stav: 199 001 km
Cena: 62 000 Kč
Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 286 953 km
Cena: 36 000 Kč
Mazda CX 7 2,3
Rok výroby: 2010
Stav: 83 380 km
Cena: 236 000 Kč
Mazda 5 2,3
Rok výroby: 2005
Stav: 55 750 km
Cena: 116 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2005
Stav: 191 109 km
Cena: 64 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků