Mazda 5: třetí generace pro rok 2011 je za dveřmi

Automobilka Mazda s předstihem představuje třetí generaci své řady 5, která zažije debut v Ženevě. Bohužel zatím jen dosti stručně,

Je to jisté, zcela nová Mazda 5 se poprvé ukáže světu na březnovém autosalonu v Ženevě jako jedna ze tří zásadní novinek značky Mazda. A již nyní pro vás máme alespoň několik prvních snímků a užitečných informací.

Na evropské trhy by se tato novinka měla dostat na sklonku letošního podzimu a již na první pohled je patrná adaptace současného firemního designérského směru označovaného jako Nagare Flow. Podle Mazdy se mají rozmáchlé linie novinky podílet i na nízkém odporu vzduchu, tichosti jízdy a optimálním přítlaku na obou nápravách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na své palubě vyvedené ve stylu Karakuri Mazda 5 usadí až sedm dospělých cestujících, přístup k zadním sedadlům bude i v této generaci usnadněn použitím páru posuvných dveří. „Naším hlavním záměrem bylo stvořit nové vozidlo kategorie C-MAV (Multi Active Vehicle segmentu C),“ vysvětluje Hideki Matsuoka, šéf projektu Mazda 5, a dodává: „Bude kombinovat vynikající hospodárnost provzu odpovídající současným trendům a nové výrazové prostředky v designu.“

Pod kapotou se bude nacházet zcela nový zážehový, přímovstřikový čtyřválec DISI1 s objemem 2,0 l doplněný systémem start/stop, jemuž u Mazdy říkají i-stop, a šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Ačkoli nebyly jeho parametry dosud zveřejněny, podle Mazdy se má jednat o jeden z nejhospodárnějších vozů daného segmentu. V porovnání s dosavadním zážehovým dvoulitrem mají spotřeba paliva i emise CO2 klesnout přibližně o 15 %. K dispozici má být zprvu ještě zážehová osmnáctistovka, jež bude pravděpodobně naladěna na 115 koní (85 kW) výkonu  a 165 Nm točivého momentu, a i ta obdrží šestistupňovou převodovku.

Na více informací a snímků si ještě musíme počkat. Zřejmě se jich nedočkáme dříve než krátce před startem ženevského autosalonu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Mazda 5 2011
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků