Mazda 5: třetí generace pro rok 2011 je za dveřmi

Automobilka Mazda s předstihem představuje třetí generaci své řady 5, která zažije debut v Ženevě. Bohužel zatím jen dosti stručně,

Je to jisté, zcela nová Mazda 5 se poprvé ukáže světu na březnovém autosalonu v Ženevě jako jedna ze tří zásadní novinek značky Mazda. A již nyní pro vás máme alespoň několik prvních snímků a užitečných informací.

Na evropské trhy by se tato novinka měla dostat na sklonku letošního podzimu a již na první pohled je patrná adaptace současného firemního designérského směru označovaného jako Nagare Flow. Podle Mazdy se mají rozmáchlé linie novinky podílet i na nízkém odporu vzduchu, tichosti jízdy a optimálním přítlaku na obou nápravách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na své palubě vyvedené ve stylu Karakuri Mazda 5 usadí až sedm dospělých cestujících, přístup k zadním sedadlům bude i v této generaci usnadněn použitím páru posuvných dveří. „Naším hlavním záměrem bylo stvořit nové vozidlo kategorie C-MAV (Multi Active Vehicle segmentu C),“ vysvětluje Hideki Matsuoka, šéf projektu Mazda 5, a dodává: „Bude kombinovat vynikající hospodárnost provzu odpovídající současným trendům a nové výrazové prostředky v designu.“

Pod kapotou se bude nacházet zcela nový zážehový, přímovstřikový čtyřválec DISI1 s objemem 2,0 l doplněný systémem start/stop, jemuž u Mazdy říkají i-stop, a šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Ačkoli nebyly jeho parametry dosud zveřejněny, podle Mazdy se má jednat o jeden z nejhospodárnějších vozů daného segmentu. V porovnání s dosavadním zážehovým dvoulitrem mají spotřeba paliva i emise CO2 klesnout přibližně o 15 %. K dispozici má být zprvu ještě zážehová osmnáctistovka, jež bude pravděpodobně naladěna na 115 koní (85 kW) výkonu  a 165 Nm točivého momentu, a i ta obdrží šestistupňovou převodovku.

Na více informací a snímků si ještě musíme počkat. Zřejmě se jich nedočkáme dříve než krátce před startem ženevského autosalonu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Mazda 5 2011
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků