Mazda 5: třetí generace pro rok 2011 je za dveřmi

Automobilka Mazda s předstihem představuje třetí generaci své řady 5, která zažije debut v Ženevě. Bohužel zatím jen dosti stručně,

Je to jisté, zcela nová Mazda 5 se poprvé ukáže světu na březnovém autosalonu v Ženevě jako jedna ze tří zásadní novinek značky Mazda. A již nyní pro vás máme alespoň několik prvních snímků a užitečných informací.

Na evropské trhy by se tato novinka měla dostat na sklonku letošního podzimu a již na první pohled je patrná adaptace současného firemního designérského směru označovaného jako Nagare Flow. Podle Mazdy se mají rozmáchlé linie novinky podílet i na nízkém odporu vzduchu, tichosti jízdy a optimálním přítlaku na obou nápravách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na své palubě vyvedené ve stylu Karakuri Mazda 5 usadí až sedm dospělých cestujících, přístup k zadním sedadlům bude i v této generaci usnadněn použitím páru posuvných dveří. „Naším hlavním záměrem bylo stvořit nové vozidlo kategorie C-MAV (Multi Active Vehicle segmentu C),“ vysvětluje Hideki Matsuoka, šéf projektu Mazda 5, a dodává: „Bude kombinovat vynikající hospodárnost provzu odpovídající současným trendům a nové výrazové prostředky v designu.“

Pod kapotou se bude nacházet zcela nový zážehový, přímovstřikový čtyřválec DISI1 s objemem 2,0 l doplněný systémem start/stop, jemuž u Mazdy říkají i-stop, a šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Ačkoli nebyly jeho parametry dosud zveřejněny, podle Mazdy se má jednat o jeden z nejhospodárnějších vozů daného segmentu. V porovnání s dosavadním zážehovým dvoulitrem mají spotřeba paliva i emise CO2 klesnout přibližně o 15 %. K dispozici má být zprvu ještě zážehová osmnáctistovka, jež bude pravděpodobně naladěna na 115 koní (85 kW) výkonu  a 165 Nm točivého momentu, a i ta obdrží šestistupňovou převodovku.

Na více informací a snímků si ještě musíme počkat. Zřejmě se jich nedočkáme dříve než krátce před startem ženevského autosalonu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Mazda 5 2011
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků