Mazda 5 po faceliftu: ještě lepší

Mazda 5 prodělala facelift, který ji přináší energii do dalšího života. Změny se dotkly jak techniky, tak komfortních prvků.

O faceliftu Mazdy 5 jsme vás informovali již ve starším článku, nyní ale automobilka uvolnila do světa kompletnější informace. Hned na začátku je třeba připomenout, že „pětka“ se stále může chlubit bočními posuvnými dveřmi, které se otevírají do šířky až 700 mm a nyní si navíc mohou zákazníci připlatit za jejich elektrické ovládaní. Otevření i zavření trvá pouze pět sekund a systém se deaktivuje, jakmile narazí i jen na malou překážku.

Mazda 5 se může také pochlubit přepracovaným benzínovým dvoulitrem, který dostal nový elektronický plyn a sekvenční časování ventilů. To má za následek, že motor je pružnější v nižších otáčkách a má lepší odezvy na pokyny řidiče. Zároveň se podařilo snížit spotřebu paliva o 4 %. Nová je rovněž šestistupňová manuální převodovka a pětistupňový automat.

V interiéru se mezi novinky může směle zařadit nová navigace se 7“ dotykovou obrazovkou integrovaná do středového panelu a přepracovaný audiosystém. Navigace může být navíc propojena se zadní parkovací kamerou. Výhodou je rovněž možnost připojení MP3 přehrávače do AUX vstupu a možnost vybavit vůz Bluetooth rozhraním pro komunikaci s telefonem – navíc s ovládáním na volantu.

Automobilka se uvnitř zaměřila také na snížení hluku při jízdě samotné, čemuž má prospět lepší izolace. Vůz dostal také nové přední tlumiče a celkovou modifikaci odpružení, díky které má být pětka na cestách ještě jistější. Přitom dle slov automobilky k zhoršení komfortu nedošlo, právě naopak. Řidiči jistě ocení také nový posilovač brzd, jenž umožní brzdy lépe dávkovat a ty tak poskytují více zpětné vazby.

Novinka půjde ve stopách ostatních modelů, ani jí nebude vnější atraktivní vzhled cizí. Přední partie mají nyní sportovnější vzhled a zpětná zrcátka se spolu s koncovými svítilnami se mohou chlubit osvětlením z LE diod, podobně jako je tomu u nové šestky. Interiér vozu bude nyní možné sladit více barevnými kombinacemi.

Faceliftovaná „pětka“ bude po uvedení na trh dostupná se třemi známými motory, které známe i ze současné nabádky. Dva jsou benzínové – s objemem 1,8 a 2,0 litru a výkony 85 kW/115 k, resp. 107 kW/145 k (dvoulitr je modernizovaný). Slabší z dvojice disponuje točivým momentem 161 Nm při 4000 ot./min., dvoulitr dosahuje 185 Nm při 4500 ot./min. Třetím motorem bude nafťák 2,0 l ve dvou výkonových verzích – 81 kW/110 k, resp. 105 kW/143 k. Točivé momenty v tomto případě dosahují hodnoty 310 Nm a 360 Nm při 2000 ot./min. Později se objeví také benzínový čtyřválec 2,3 l kombinovaný s již zmiňovanou novou pětistupňovou automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 5 po faceliftu

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků