Mazda 5 po faceliftu: ještě lepší

Mazda 5 prodělala facelift, který ji přináší energii do dalšího života. Změny se dotkly jak techniky, tak komfortních prvků.

O faceliftu Mazdy 5 jsme vás informovali již ve starším článku, nyní ale automobilka uvolnila do světa kompletnější informace. Hned na začátku je třeba připomenout, že „pětka“ se stále může chlubit bočními posuvnými dveřmi, které se otevírají do šířky až 700 mm a nyní si navíc mohou zákazníci připlatit za jejich elektrické ovládaní. Otevření i zavření trvá pouze pět sekund a systém se deaktivuje, jakmile narazí i jen na malou překážku.

Mazda 5 se může také pochlubit přepracovaným benzínovým dvoulitrem, který dostal nový elektronický plyn a sekvenční časování ventilů. To má za následek, že motor je pružnější v nižších otáčkách a má lepší odezvy na pokyny řidiče. Zároveň se podařilo snížit spotřebu paliva o 4 %. Nová je rovněž šestistupňová manuální převodovka a pětistupňový automat.

V interiéru se mezi novinky může směle zařadit nová navigace se 7“ dotykovou obrazovkou integrovaná do středového panelu a přepracovaný audiosystém. Navigace může být navíc propojena se zadní parkovací kamerou. Výhodou je rovněž možnost připojení MP3 přehrávače do AUX vstupu a možnost vybavit vůz Bluetooth rozhraním pro komunikaci s telefonem – navíc s ovládáním na volantu.

Automobilka se uvnitř zaměřila také na snížení hluku při jízdě samotné, čemuž má prospět lepší izolace. Vůz dostal také nové přední tlumiče a celkovou modifikaci odpružení, díky které má být pětka na cestách ještě jistější. Přitom dle slov automobilky k zhoršení komfortu nedošlo, právě naopak. Řidiči jistě ocení také nový posilovač brzd, jenž umožní brzdy lépe dávkovat a ty tak poskytují více zpětné vazby.

Novinka půjde ve stopách ostatních modelů, ani jí nebude vnější atraktivní vzhled cizí. Přední partie mají nyní sportovnější vzhled a zpětná zrcátka se spolu s koncovými svítilnami se mohou chlubit osvětlením z LE diod, podobně jako je tomu u nové šestky. Interiér vozu bude nyní možné sladit více barevnými kombinacemi.

Faceliftovaná „pětka“ bude po uvedení na trh dostupná se třemi známými motory, které známe i ze současné nabádky. Dva jsou benzínové – s objemem 1,8 a 2,0 litru a výkony 85 kW/115 k, resp. 107 kW/145 k (dvoulitr je modernizovaný). Slabší z dvojice disponuje točivým momentem 161 Nm při 4000 ot./min., dvoulitr dosahuje 185 Nm při 4500 ot./min. Třetím motorem bude nafťák 2,0 l ve dvou výkonových verzích – 81 kW/110 k, resp. 105 kW/143 k. Točivé momenty v tomto případě dosahují hodnoty 310 Nm a 360 Nm při 2000 ot./min. Později se objeví také benzínový čtyřválec 2,3 l kombinovaný s již zmiňovanou novou pětistupňovou automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 5 po faceliftu

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků