Mazda 5 po faceliftu: ještě lepší

Mazda 5 prodělala facelift, který ji přináší energii do dalšího života. Změny se dotkly jak techniky, tak komfortních prvků.

O faceliftu Mazdy 5 jsme vás informovali již ve starším článku, nyní ale automobilka uvolnila do světa kompletnější informace. Hned na začátku je třeba připomenout, že „pětka“ se stále může chlubit bočními posuvnými dveřmi, které se otevírají do šířky až 700 mm a nyní si navíc mohou zákazníci připlatit za jejich elektrické ovládaní. Otevření i zavření trvá pouze pět sekund a systém se deaktivuje, jakmile narazí i jen na malou překážku.

Mazda 5 se může také pochlubit přepracovaným benzínovým dvoulitrem, který dostal nový elektronický plyn a sekvenční časování ventilů. To má za následek, že motor je pružnější v nižších otáčkách a má lepší odezvy na pokyny řidiče. Zároveň se podařilo snížit spotřebu paliva o 4 %. Nová je rovněž šestistupňová manuální převodovka a pětistupňový automat.

V interiéru se mezi novinky může směle zařadit nová navigace se 7“ dotykovou obrazovkou integrovaná do středového panelu a přepracovaný audiosystém. Navigace může být navíc propojena se zadní parkovací kamerou. Výhodou je rovněž možnost připojení MP3 přehrávače do AUX vstupu a možnost vybavit vůz Bluetooth rozhraním pro komunikaci s telefonem – navíc s ovládáním na volantu.

Automobilka se uvnitř zaměřila také na snížení hluku při jízdě samotné, čemuž má prospět lepší izolace. Vůz dostal také nové přední tlumiče a celkovou modifikaci odpružení, díky které má být pětka na cestách ještě jistější. Přitom dle slov automobilky k zhoršení komfortu nedošlo, právě naopak. Řidiči jistě ocení také nový posilovač brzd, jenž umožní brzdy lépe dávkovat a ty tak poskytují více zpětné vazby.

Novinka půjde ve stopách ostatních modelů, ani jí nebude vnější atraktivní vzhled cizí. Přední partie mají nyní sportovnější vzhled a zpětná zrcátka se spolu s koncovými svítilnami se mohou chlubit osvětlením z LE diod, podobně jako je tomu u nové šestky. Interiér vozu bude nyní možné sladit více barevnými kombinacemi.

Faceliftovaná „pětka“ bude po uvedení na trh dostupná se třemi známými motory, které známe i ze současné nabádky. Dva jsou benzínové – s objemem 1,8 a 2,0 litru a výkony 85 kW/115 k, resp. 107 kW/145 k (dvoulitr je modernizovaný). Slabší z dvojice disponuje točivým momentem 161 Nm při 4000 ot./min., dvoulitr dosahuje 185 Nm při 4500 ot./min. Třetím motorem bude nafťák 2,0 l ve dvou výkonových verzích – 81 kW/110 k, resp. 105 kW/143 k. Točivé momenty v tomto případě dosahují hodnoty 310 Nm a 360 Nm při 2000 ot./min. Později se objeví také benzínový čtyřválec 2,3 l kombinovaný s již zmiňovanou novou pětistupňovou automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 5 po faceliftu

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků