Po nové generaci šestky vypustila Mazda i informace o faceliftu MPV s číslicí 5. Jaké jsou změny u ní? (první oficiální fotografie)
Mazda se rozhodla omladit svému oblíbenému MPV tvář. Kladné ohlasy zákazníků ohledně designu ale dávaly tušit, že nepůjde o nic mimořádného. A tušení se nyní potvrzuje, inovovaný model bude odlišný především v detailech.
„Pětka“ půjde ve stopách ostatních modelů, ani jí nebude atraktivní vzhled cizí. Přední partie mají nyní sportovnější vzhled a zpětná zrcátka se spolu s koncovými svítilnami budou moci chlubit osvětlením z LE diod, podobně jako je tomu u nové šestky. Interiér vozu bude nyní možné sladit více barevnými kombinacemi.
Mazda ovšem zapracovala na podvozku. Již ten původní na tom nebyl ohledně jízdních vlastností vůbec špatně, nový má však zajít ještě dále. Výměnou přešlo standardní odpružení vozu a řízení dostalo strmější převod.
Faceliftovaná „pětka“ bude po uvedení na trh dostupná se třemi známými motory, které jsou v nabídce i nyní. Dva jsou benzínové – s objemem 1,8 a 2,0 litru a výkony 85 kW/115 k, resp. 107 kW/145 k. Slabší z dvojice disponuje točivým momentem 161 Nm při 4000 ot./min., dvoulitr dosahuje 185 Nm při 4500 ot./min. Třetím motorem bude nafťák 2,0 l ve dvou výkonových verzích – 81 kW/110 k, resp. 105 kW/143 k. Točivé momenty v tomto případě dosahují hodnoty 310 Nm a 360 Nm při 2000 ot./min. Později se objeví také benzínový čtyřválec 2,3 l kombinovaný s pětistupňovou automatickou převodovkou.
Další informace budou uvolněny za pár dnů přímo na autosalonu ve Frankfurtu.
Mazda 5 po faceliftu
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5