Mazda 5: jemný facelift je na světě

Po nové generaci šestky vypustila Mazda i informace o faceliftu MPV s číslicí 5. Jaké jsou změny u ní? (první oficiální fotografie)

Mazda se rozhodla omladit svému oblíbenému MPV tvář. Kladné ohlasy zákazníků ohledně designu ale dávaly tušit, že nepůjde o nic mimořádného. A tušení se nyní potvrzuje, inovovaný model bude odlišný především v detailech.

„Pětka“ půjde ve stopách ostatních modelů, ani jí nebude atraktivní vzhled cizí. Přední partie mají nyní sportovnější vzhled a zpětná zrcátka se spolu s koncovými svítilnami budou moci chlubit osvětlením z LE diod, podobně jako je tomu u nové šestky. Interiér vozu bude nyní možné sladit více barevnými kombinacemi.

Mazda ovšem zapracovala na podvozku. Již ten původní na tom nebyl ohledně jízdních vlastností vůbec špatně, nový má však zajít ještě dále. Výměnou přešlo standardní odpružení vozu a řízení dostalo strmější převod.

Faceliftovaná „pětka“ bude po uvedení na trh dostupná se třemi známými motory, které jsou v nabídce i nyní. Dva jsou benzínové – s objemem 1,8 a 2,0 litru a výkony 85 kW/115 k, resp. 107 kW/145 k. Slabší z dvojice disponuje točivým momentem 161 Nm při 4000 ot./min., dvoulitr dosahuje 185 Nm při 4500 ot./min. Třetím motorem bude nafťák 2,0 l ve dvou výkonových verzích – 81 kW/110 k, resp. 105 kW/143 k. Točivé momenty v tomto případě dosahují hodnoty 310 Nm a 360 Nm při 2000 ot./min. Později se objeví také benzínový čtyřválec 2,3 l kombinovaný s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Další informace budou uvolněny za pár dnů přímo na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 5 po faceliftu

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků