Mazda 3 v Ženevě: dravá MPS i úsporná i-stop

(nové foto) Máme pro vás další informace a snímky skutečně horké novinky od Mazdy: rychlé „trojky” MPS!

Pár měsíců dozadu, když se nová a svěží Mazda 3 představila poprvé veřejnosti, se začaly šířit spekulace, že výrobce už nehodlá pokračovat ve vývoji ostré verze MPS a to hlavně pro nízký zájem ze strany veřejnosti. Již dříve se tyto spekulace ukázaly jako neopodstatněné a nepravdivé, což automobilka definitivně potvrdila představením dvou novinek ve své expozici v Ženevě. Jednou z nich je právě Mazda 3 MPS.

Základem kouzla tohoto vozu je 2,3 litrový přeplňovaný agregát, jenž dosahuje výkonu až 268 koní a maximálního točivého momentu 380 Nm při 3 000 ot./min. S těmito parametry dokáže Mazda 3 MPS uhánět maximální rychlostí 250 km/h a zrychlit z nuly na stovku za 6 vteřin.

Co se týče vzhledu, zde designéři příliš mnoho práce neměli a stejně jako u sportovních verzí konkurentů, i zde zůstalo převážně u drobných stylingových změn. Z těch viditelnějších bychom mohli jmenovat třeba průduch na přední kapotě, střešní spoiler, nebo výrazní zadní difuzor. Chybět přitom nebude ani poměrně velký výběr různých litých kol a drobných doplňků, které si bude moci zákazník vybrat dle vlastního uvážení.

Další novinkou na stánku Mazdy je umírněnější verze modelu 3 s přívlastkem i-stop, která, jak již název napovídá, disponuje systémem stop and start. Ten bude prozatím k dispozici pouze u dvoulitrového čtyřválce DISI, jehož kombinovanou spotřebu sníží zhruba o 12 procent
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 3 MPS

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Mazda 3 i-stop

 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků