Mazda 3 v Ženevě: dravá MPS i úsporná i-stop

(nové foto) Máme pro vás další informace a snímky skutečně horké novinky od Mazdy: rychlé „trojky” MPS!

Pár měsíců dozadu, když se nová a svěží Mazda 3 představila poprvé veřejnosti, se začaly šířit spekulace, že výrobce už nehodlá pokračovat ve vývoji ostré verze MPS a to hlavně pro nízký zájem ze strany veřejnosti. Již dříve se tyto spekulace ukázaly jako neopodstatněné a nepravdivé, což automobilka definitivně potvrdila představením dvou novinek ve své expozici v Ženevě. Jednou z nich je právě Mazda 3 MPS.

Základem kouzla tohoto vozu je 2,3 litrový přeplňovaný agregát, jenž dosahuje výkonu až 268 koní a maximálního točivého momentu 380 Nm při 3 000 ot./min. S těmito parametry dokáže Mazda 3 MPS uhánět maximální rychlostí 250 km/h a zrychlit z nuly na stovku za 6 vteřin.

Co se týče vzhledu, zde designéři příliš mnoho práce neměli a stejně jako u sportovních verzí konkurentů, i zde zůstalo převážně u drobných stylingových změn. Z těch viditelnějších bychom mohli jmenovat třeba průduch na přední kapotě, střešní spoiler, nebo výrazní zadní difuzor. Chybět přitom nebude ani poměrně velký výběr různých litých kol a drobných doplňků, které si bude moci zákazník vybrat dle vlastního uvážení.

Další novinkou na stánku Mazdy je umírněnější verze modelu 3 s přívlastkem i-stop, která, jak již název napovídá, disponuje systémem stop and start. Ten bude prozatím k dispozici pouze u dvoulitrového čtyřválce DISI, jehož kombinovanou spotřebu sníží zhruba o 12 procent
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 3 MPS

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Mazda 3 i-stop

 

bazar

Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 106 870 km
Cena: 300 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2008
Stav: 306 373 km
Cena: 120 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2003
Stav: 180 016 km
Cena: 63 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 198 727 km
Cena: 280 000 Kč
Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 96 521 km
Cena: 120 000 Kč
Mazda CX 5 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 310 km
Cena: 460 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků