Mazda 3 v Ženevě: dravá MPS i úsporná i-stop

(nové foto) Máme pro vás další informace a snímky skutečně horké novinky od Mazdy: rychlé „trojky” MPS!

Pár měsíců dozadu, když se nová a svěží Mazda 3 představila poprvé veřejnosti, se začaly šířit spekulace, že výrobce už nehodlá pokračovat ve vývoji ostré verze MPS a to hlavně pro nízký zájem ze strany veřejnosti. Již dříve se tyto spekulace ukázaly jako neopodstatněné a nepravdivé, což automobilka definitivně potvrdila představením dvou novinek ve své expozici v Ženevě. Jednou z nich je právě Mazda 3 MPS.

Základem kouzla tohoto vozu je 2,3 litrový přeplňovaný agregát, jenž dosahuje výkonu až 268 koní a maximálního točivého momentu 380 Nm při 3 000 ot./min. S těmito parametry dokáže Mazda 3 MPS uhánět maximální rychlostí 250 km/h a zrychlit z nuly na stovku za 6 vteřin.

Co se týče vzhledu, zde designéři příliš mnoho práce neměli a stejně jako u sportovních verzí konkurentů, i zde zůstalo převážně u drobných stylingových změn. Z těch viditelnějších bychom mohli jmenovat třeba průduch na přední kapotě, střešní spoiler, nebo výrazní zadní difuzor. Chybět přitom nebude ani poměrně velký výběr různých litých kol a drobných doplňků, které si bude moci zákazník vybrat dle vlastního uvážení.

Další novinkou na stánku Mazdy je umírněnější verze modelu 3 s přívlastkem i-stop, která, jak již název napovídá, disponuje systémem stop and start. Ten bude prozatím k dispozici pouze u dvoulitrového čtyřválce DISI, jehož kombinovanou spotřebu sníží zhruba o 12 procent
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 3 MPS

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Mazda 3 i-stop

 

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků