Mazda 3 v Ženevě: dravá MPS i úsporná i-stop

(nové foto) Máme pro vás další informace a snímky skutečně horké novinky od Mazdy: rychlé „trojky” MPS!

Pár měsíců dozadu, když se nová a svěží Mazda 3 představila poprvé veřejnosti, se začaly šířit spekulace, že výrobce už nehodlá pokračovat ve vývoji ostré verze MPS a to hlavně pro nízký zájem ze strany veřejnosti. Již dříve se tyto spekulace ukázaly jako neopodstatněné a nepravdivé, což automobilka definitivně potvrdila představením dvou novinek ve své expozici v Ženevě. Jednou z nich je právě Mazda 3 MPS.

Základem kouzla tohoto vozu je 2,3 litrový přeplňovaný agregát, jenž dosahuje výkonu až 268 koní a maximálního točivého momentu 380 Nm při 3 000 ot./min. S těmito parametry dokáže Mazda 3 MPS uhánět maximální rychlostí 250 km/h a zrychlit z nuly na stovku za 6 vteřin.

Co se týče vzhledu, zde designéři příliš mnoho práce neměli a stejně jako u sportovních verzí konkurentů, i zde zůstalo převážně u drobných stylingových změn. Z těch viditelnějších bychom mohli jmenovat třeba průduch na přední kapotě, střešní spoiler, nebo výrazní zadní difuzor. Chybět přitom nebude ani poměrně velký výběr různých litých kol a drobných doplňků, které si bude moci zákazník vybrat dle vlastního uvážení.

Další novinkou na stánku Mazdy je umírněnější verze modelu 3 s přívlastkem i-stop, která, jak již název napovídá, disponuje systémem stop and start. Ten bude prozatím k dispozici pouze u dvoulitrového čtyřválce DISI, jehož kombinovanou spotřebu sníží zhruba o 12 procent
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 3 MPS

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Mazda 3 i-stop

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků