Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid nabídne výkon 136 koní a spotřebu 3,2 l/100 km

Automobilka Mazda v Tokiu vystavila také hybridní verzi svého kompaktního modelu Mazda 3.

S ohledem na přiložené oficiální snímky je třeba předeslat, že značka Mazda na svém domácím trhu prodává v Evropě známé vozy Mazda 3 pod označením Axela. A teď k tomu nejdůležitějšímu. Na právě probíhající autosalon v Tokiu automobilka z Hirošimy přivezla hybridní provedení své „trojky“. Nese označení Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid zůstane zatím určena pouze domácímu publiku

Jádrem hybridní pohonné soustavy je zážehový čtyřválec 2,0 l SKYACTIV-G. Ten se v současnosti prodává ve výkonových verzích 88 a 121 kW, ovšem v tomto případě byl dále podladěn až na 73 kW. Podporou mu je v převodové skříni vestavěný elektromotor s výkonem 82 koní (60 kW) a točivým momentem 208 Nm a pohonná soustava modelu Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid nabídne celkový výkon 136 koní (100 kW).

Mazda 3: první kilometry za volantem, živé fotografie z Barcelony

Mazda 3: první kilometry za volantem, živé fotografie z Barcelony

Jak je vidět z přiložených snímků, akumulátory a další prvky celého hybridního systému jsou umístěny za zadními sedadly. Výrobce slibuje pohotovostní hmotnost 1 390 kg a průměrnou spotřebu 3,2 l/100 km podle japonského cyklu JC08. Nová Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid (Axela) má na japonském trhu vstoupit do prodejů již v průběhu následujících týdnů, o dostupnosti tohoto modelu na exportních trzích zatím informace nemáme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků