Mazda 3 sedan: dvoulitr útočí (velký test)

87 komentářů

MirecBA
14. června • 12:16

to je sila, to sa meralo z kopca? Na take zrychlenie to auto nema. Slusna Xsara ma slabich 15s a to mazda ju nechyti. To musela byt dobre zabehana a extra vydareny motor

emp
5. června • 14:26

No tak, už to bude skoro měsíc.....

emp
13. června • 10:42

Tak a je to přesně měsíc....to už je trochu trapný ne????

Petr Broža
13. června • 11:10

Věřte mi, že redakce dělá co může, ale více než sedm dní v týdnu už pracovat nelze.

emp
14. června • 12:56

OK, už to vypadalo, že jste na to zapoměli.

Mju
17. května • 22:42

To pískání motoru znám - mám Mazdu 626 2.0 GT (100kW), ten motor bude asi nějaký hodně blízký příbuzný... Když jsem to zmínil v servisu, tvářili se, že nic neslyšej - tak to je asi "vlastnost", ne chyba... Ze začátku jsem se ale taky ujišťoval, že to fakt nemá turbo...

A poskakování zadní nápravy? Předtím jsem měl Mazdu 323 sedan obutý na nízkoprofilových gumách - a hádejte, co dělal zadek (auta) v pořádně říznuté zatáčce?  Ten podvozek bude asi nějaký hodně blízký příbuzný...

Peter
17. května • 21:30

Ja som sa len pozastavil nad oznacenim Mazdy 3 Sport GT, GT znamena grand turizmo a to znaci, ze jedna sa o auto, ktore dosahuje vo svojej triede vynikajuce vysledky. Ak si pozriem paramerte motora su nicim vynimocne a dnesnej dobe u novych modeloch je to len standard. A zrychlenie 9s je slusne a ne ohurujuce, to plati ja o max. rychlosti. Ja oznacenie GT by narozdiel od mazdi 3, dal alfe romeo 156 2.0 JTS. Jej zrychlenie je o 0.8s kratsie to znaci, ze taliansky inzinieri si dali zalezat na sportovov srdci auta a nie na japonskom golfe.
PS: tie budiky sa opicia po alfe

yyyyy
15. května • 15:54

nechapem v com je problem s "lahkou" prevodovkou, hlavne u auta s nalepkou sport GT. Proste sa to urobi tak, ze sa tam da 5tka tak aby sa kryli otacky max. vykonu s max. rychlostou a je to. A ak sa niekomu zda ze je prebytok vykonu v nizkej rychlosti tak sa tam da este sestka ktora to skulturni pri takej 150tke. Potom ale nech nikto neplace za pruznym zrychlenim a hlavne nechapem preco si kupoval sport GT.

 

mimochodom som dost nachylny verit ze oni si to v tej mazde aj odskusali, takze asi nevypustili upnu blbost ...

tibor
14. května • 20:33

Nevim,ale design tohoto auta je tak povedeny,ze bych zapomel i na nejake drobne nedostatky,ale stema motorama mate pravdu zatim jich je malo.

Martin
14. května • 21:03

Ono neni zatím. Ono to tak už zůstane. Japonský auta maj málo motorů a žádnou výbavu na přání

 

tibor
15. května • 1:30

no tech benzinu je jakztakz dost,ale chybi nejaky vetsi diesel,aby mohla konkurovat vw grupaci a ostatnim evropanum,to je myslim velka skodaale s tou vybavou bych to nevidel tak cerneono mas uz v zakladu dost veci a lepsi stupne vybavy uz maji prakticky vseale pry nejaky novy diesel mazda chysta do m3???nevite neco blizsiho?

PJ
15. května • 22:31

Cekal bych nejake novejsi dvoulitrove TDCi, ale to bych jen cekal, informace nemam zadne

Petr
14. května • 18:14

Pokud bych měl volit určitě bych bral sedan. Ale ten zadní předlooooooooouhýýýýý nárazník mi tam vůbec neladí.

To dojezdové kolo vypadá taky hnusně, ale pánové kolikrát jste měnili rezervu u auta?

A to že něco udělá Alfa (budíky), to si myslím, že je tak těžké vymylet,, že by na to určitě nikdo jiný nepřišel.

Vždyť i škodovka O¨má určitou podobnost některých dílů (zadní světla s bílým plexi viz mercedes, přední maska volvo - mrkněte se na seata leona a na alfu není tam malá podobnost?)

Mazda má dva velké nedostatky (malá volitelnost výbavy a ne tak velká síť servisů)

Pokud jsem se měl možnost v mazdě projet vždy to byl příjemný zážitek.

Dix
14. května • 16:33

Nemůžu v rubrice Videa najít video k Mazdě 3 2.0 GT Sport.Kdy bude ho možné stáhnout ?

 

Petr Broža
14. května • 16:59

Během víkendu; kvůli nedostatku času jsme ho nestihli připravit... (škola, zkoušky...)

lubos
14. května • 16:26

Neni ten pisklavy zvuk zpusoben vyvazovacim hridelem ?

P2M
14. května • 13:01

Ahoj, M3 je strašné krásný autíčko a dodneska mne mrzí, že nebyla k mání už vloni v srpnu, kdy jsem si kupoval nový auto. Já bych sice šel do nafty, ale ta 2,0 musí být taky hezký svezení a na ten objem mi nepřijde, že by to moc žralo.

Mám jen jednu poznámku, a to k zadním lampám. Proč soudruzi v Japonsku neudělali světla souměrně, tj 2x couvačka a 2x mlhovka (která stejně svítí jen nalevo)? Bylo by to určitě hezčí. Vždycky, kyž vidim nějaký nový auto s touto vyfikundací, tak nedokážu pochopi, co to má za efekt - ušetřit? O to víc to mlátí do očí u M3 s čirou optikou na z. světlech.

 

Jinak bez výhrad, je to krása.

Petr

Al Bunda
14. května • 10:55

K poznámce v testu se spojkou muhu říci, že já žádné problémy s vibracemi nemám - zřejmě je to opravdu "kusová" záležitost.

Třetí pás při sklopení zadních sedadel nepřekáží, pokud jej člověk ve spodním zámku rozepne - pak se zbytek navine a je to v pohodě - pane Brožo, já vím, že to z nás nikdo nedělá, ale občas je dobré si přečíst návod k používání

S těmi pásy bych uproznil na takovou drobnůstku - sedadla vzadu mají vybrání na uložení zámků. takže ty jsou pak uchyceny v rovině a nikde nepřekáží.

Petr Broža
14. května • 17:11

Bohužel manuálky ne každé testovací auto má... A když je, čtu ho, zejména pokud jde o "složitější" auto, tedy MPV apod. nebo o luxusní model, co má spoustu různých blbinek.

emigrant
14. května • 11:15

Dobrý den,

můžete prosím prozradit, jaké byly pokyny výrobce pro zajíždění?

Al Bunda
14. května • 12:08

Prvních tisíc 1000km nevytáčet vůz do maximálních otáček, nepřetěžovat vůz a netahat přívěs.

Lubo
14. května • 10:44

Ak vas to zaujima, ponukam maly test dieselovej Mazdy 3: (uz som to opisoval aj na auto.cz)

Mal som k dispoziciu hodinu verziu GT (Sport) 1.6 diesel s navigaciou. S tou som nevedel moc robit, tak som akurat sledoval, kde sa nachadzam Smile

Dojmy z motora su viac menej pozitivne. Pri rozbiehani je trochu hlucnejsi, sem tam sa ozyva typicky dieselovy klepotavy zvuk. Pri rovnomernej jazde ho prakticky nepocut.

Je tam mala turbo diera, asi 1/2 sekundy, co je celkom v pohode a da sa na to zvyknut. Ak sa motor udrzi vo vyssich otackach, tak sa turbo diera neprejavi. Ale to je mozno tym, ze nie som na diesel zvyknuty.
Oproti Peugeotu 307 som velmi tazko vnimal rychost, vzdy som mal pocit, ze idem pomalsie ako bola skutocnost, co hodnotim pozitivne.
Do 130 sa auto rozbieha pomerne svizne, potom uz pripomina bezne benziny s objemom 1.6.

Motor slusne taha od nieco cez 2000 otacok, ale ani od 1500 to nie je najhorsie. Da sa vytacat do 4000 otacok, kde pekne taha, potom je to uz horsie.

V kazdom pripade, keby som nevedelm, ze je to iba 1.6, tak som presvedceny o 2-litrovom HDI. Vibracie pri volnobehu skoro ziadne, zato na spojke som citil motor poriadne.

Co sa tyka spotreby, priemer neviem, ale pri tachometrovych 160 km/h som mal na palubom pocitaci okamzitu spotrebu medzi 7 - 8 l/100 km. (pri pustenej klime), pri
Takze spotreba deklarovanych 5 litrov je realna.

Pri vyssich rychlostiach bol dost neprijemny vonkajsi hluk, ale to bolo sposobene asi pomerne silnym vonkajsim vetrom.

Na jazdne vlastnosti som sa moc nezameral, bolo iba par zakrut, ked som sa snazil, aby sa pustilo DSC, ale pud sebazachovy mi to akosi nedovolil Smile.
Je ale pravda, ze som isiel rychlejsie, ako si dovolim na P307. Hold podvozok je vyborny.

Ostatne veci su uz zname: sedacky fajn, hlavne nastavitelna bederna opierka, ale boli trochu kratke sedaky. Radenie vynikajuce. Volant sportovy, citil som kazdy kamienok na ceste, ale to asi patri k tomu Smile
Vzadu miesta pomerne malo, ja by som sa za seba tazko posadil (186 cm).
Vyhlad vpreddu fajn, vzadu bieda, ale to je zvyk. Miesta vpredu je pomerne dost, aj ked sa mi zda auto trochu uzke, ale da sa zvyknut. Na skutocnost, ze je pedal plynu akoby pod stredovou konzolou, som si zvykol.

Zaujalo ma, ze nepriek tvrdsiemu charakteru auta vynikajuce filtruje nerovnosti. Ziadne buchoty od naprav na ziadnych nerovnostiach.
Takisto interier bol velmi tichy a ani na nerovnostiach sa neozyvali ziadne pazvuky. Na druhej strane auto bolo pomerne nove.

Aby som to zhrnul, motor ma prijemne prekvapil ( rad by som vedel, ako casto sa meni olej). Nie je to sice ziadny zazrak, na sviznu jazdu vsak bohato staci. A spotreba stoji za to!

V kazdom pripade M3 diesel doporucujem.

Doubt
18. května • 10:24

Díky za info, chování tohoto motoru mě hodně zajímalo. Hned jak se objeví u "mého" dealera (v Hodoníně), půjdu se projet

Martin
14. května • 10:20

To dojezdové kolo vypadá opravdu hrozně. Připomíná mi to Peugeoty. Až ostuda tam to kolo dát. Vzpoměl jsem si že tady nedávno někdo psal že neplnohodnotná rezerva dává už jen VW. Mazda je na tom z dojezďákem ještě huř

xxl
14. května • 12:18

To je naozaj na diskusiu ci treba rezervu. Ja uz sa ani nepamentam ako sa vymiena koleso, defekt som mal tak naposledy pred 5-6r. Za starych cias boli defekty beznou sucastou motorizmu, ale dnes...

PeterL
14. května • 15:04

ja som defekt tiež nemal už aspoň 2 roky, naposledy v nádhernom Slovinsku pri raftingu. Mazda mala len ten hnusný dozazdový šmejd (max. 80km/h) a ani zaboha som nemohol zohnať nejakého gumkolepiča - bola nedeľa. Tak som juchal celú cestu do Blavy na defekte a každých 50 km som na pumpe dofúkaval. Vtedy by sa mi bola klasická rezerva kurevsky hodila.

xxl
14. května • 17:56

To chapem, je to trauma na cely zivot

PeterL
14. května • 11:12

heh, minule sme odovzávali klientovi VW Touran Van v cene 1 mega a zažili sme taký malý trapas, keď sa zistilo, že tento model nemá vo výbave rezervu, ale len nejaký bazmek kit na zalepenie a dofúkanie. Predajca nás na to samozrejme neupozornil.

Takže teraz okrem iného pri nákupe vozidiel sledujeme aj to, či vozidlo je vôbec vybavené nejakou rezervou.

Snehulda
14. května • 10:49

Bohuzel dojezdovy kolo dneska dava do nizsi stredni skoro kazdej. Treba i Ford ve Focusu, predpokladam ze i Opel v Astre. Jedina vyjimka se zda byt nova oktavka- ale to je vlaste uz stredni trida, takze ta sem nepatri .

X
27. května • 16:01

Mam Ford Focus a uz pri kupe v nom bola plnohodnotna rezerva.

Martin
14. května • 11:31

Asi si pltetete pojem dojezdové kolo a neplnohodnotné rezervo. Dojezdové kolo je ta úzká mrcha se kterou se může jen 80. Neplnohodnotné rezervo je, když máte litáky a rezervo je plecháč o stejnym rozměru. Dojezdový kolo nemá žádná škodovka. Některý nižší verze můžou mít neplnohodnotné rezervo.

Snehulda
14. května • 11:59

Ach jo - zase si nekdo neprecetl poradne to co se pise. Psal jsem, ze dojezdovy kolo dava dneska hodne vyrobcu do nizsi stredni tridy. A taky jsem psal, ze nova oktavka se zda byt vyjimkou - pak jsem se ale opravil, a napsal ze nova oktavka je vlastne (podle skodovky a mnohych jinych) stredni trida, takze zadna vyjimka neni ...

Martin
14. května • 19:11

A co Fábie. Ta taky nemá dojezdový kolo

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Snehulda
14. května • 20:23

No jo no, moje stara Fiesta mela taky plnohodnotny kolo ... Nakonec Nissan Almera ma taky plnohodnotny ... Ale posledni dobou se mi zda ze vsechny novy zastupci nizsi stredni maji dojezdovou rezervu ....

Martin
14. května • 20:52

Se ti vážně jenom zdá

D1.8T
14. května • 9:54

To redakce: Mám dvě výhrady k tabulce rychlostí.

1) Chybný údaj u 3° a 40 km/h. Má tam být 1900 ot/min.

2) Závislost rychlosti na otáčkách je lineární funkce. Ve vaší tabulce to platí jen pro 2°. U všech ostatních je linearita narušena. Tady 50ot. nahoru jinde dolu. No a u pětky se vám někde stratilo 100ot/min nad 4100ot/min. Podle průběhu do 4100 by to dle mého mělo pokračovat 4700, 5300, 5900, 6500 pokud jsou správné údaje do těch 4100 ot/min.

Je mi jasný, že jde o chybu měření při odečítání otáčkoměru. Je vidět, že jste se snažili odečítat s přesností 50 ot/min což asi uplně nejde, ale z převodových poměrů je přeci možné vypočítat korekci.

Petr Broža
14. května • 17:06

Tyto údaje jsou pouze orientační a jsou odečítány z tachometru; zkuste jet někdy 200 a koukat na tachometr, abyste se moc nesekl...

D1.8T
15. května • 14:24

Z V1000, stálého převodu a  převodů převodovky snadno vypočítate závislost rychlosti na otáčkách jednotlivých převodových stupňů. Potom sestavíte pilovej graf, ze kterýho lze vše bezpečně odečíst. Můžete se na to odečítání plně soustředit a nemusíte na budíky koukat vůbec.  A  budete to mít dobře.

Petr Broža
15. května • 18:24

Odchylka je v tomto případě velmi malá a nepotřebujeme na to matematiku

D1.8T
16. května • 11:22

V tomhle se asi neshodnem. Podle mě je to natolik exaktní záležitost, že odchylky, třeba i nepatrné, nejsou na místě. Bavíme se přeci o technice, ne o designu. Ale zkusim to jinak. Proč místo nepřehledné tabulky nedat rovnou graf?

 

bethe
14. května • 9:04

Mohl byste prosim srovnat (i pres jiny pneu) podvozek tohoto auta s Mz 3 1.6, kterou jste testovali predtim? Je tvrdsi nebo mekci? Psal jsem kdysi do mazdy.cz a odepsali mi, ze sedan ma mekci odpruzeni nez hatchback, je to tak? Pokud ten dvoulitr ovsem nemel priplatkove pruziny, pak neni co srovnavat. Dekuju.

Petr Broža
14. května • 17:00

Ono se to moc srovnávat nedá, hatchback měl 16" kola, sedan 17" kola... Ale celkově mi přišel sedan tvrdší.

Tom
14. května • 8:39

Motor 2.0l nemá variabilní časování ventilů. Tím disponují pouze oba slabší benzínové motory. Na rozdíl od autora článku mi odstupňování převodovky přijde docela krátké - na dvojku ani ne 100 km/h, na trojku lehce nad 120 km/h, max. rychlost 208 km/h. Jinak jde o velmi kvalitní auto, které však trpí neduhem většiny japonských aut, tj. omezenou možností výběru výbav a motorů a individualizace.

 

Doubt
18. května • 10:31

Tak tak, důkladně jsem si to ověřoval, páč by mě nas*alo, kdyby to trojka měla a moje šestka ne

JardaBar
14. května • 9:47

Jojo, je to tak. U dvoulitru se meni jen delka saciho potrubi.

Leonardo Cupranek
14. května • 7:43

Nizsi a tvrdsi podvozek by bodnul.
Motor - nic moc - a to ani v porovnani s FSI, natoz s 1.8T (a to jak zakladnim 110kW, natoz nadupanejsim). Pokud bude mit nova Octavia RS motor FSI-Turbo, bude volba bohuzel jasna - tedy pokud cena nebude "odpuzujici".
Je zvlastni, benzinovy motor s papirove stejnym vykonem ma nepatrne horsi akceleraci, nez TDI(standardni, pred chipem) a o dost nizsi maximalku (200 oproti 215).


Panove, kdo sedel v te cerne Fabii? Priznejte se!

A pro AlBunda: je pravda, ze sportovni pedaly (mam MOMO) je jedna z tech uprav, ktere stoji relativne malo (do 2000Kc) a jejich prinos je opravdu prekvapive veliky.


Jinak M3Sedan se mi fakt moc libi - je to hodne originalni a pritom klasicky hezke auto.

PJ
15. května • 22:20

Maximalka u 2,0 je 208, viz mazda.de nebo jine stranky, na .cz je spatny udaj, stejny jako u HB. Jinak u dnesnich aut jsou nizsi maximalky normalni, Golfem V pocinaje a M3 konce, proste auto dnes musi byt vysoke a tohle je jeden z dusledku...

ad motor - kdo nechce turbo (jako napr. ja), ten nema moc na vyber, s Euro 4 maji vsechny motory podobnou charakteristiku (nutno rici, ze mne naprosto vyhovuje, mam mj. Focus 2,0, ktery tahne odspodu jako diesel, koneckoncu pruzne zrychleni 50-100 na ctyrku ma stejne nebo i lepsi nez vetsina podobne vykonnych TD, a mne to na tom aute jako jedna z mala veci hodne vadi). Kdo zazil prechod z Octavie 1,6 74 kW Euro 3 do 1,6 75 kW Euro 4 vi o cem mluvim, je to jak skocit z dvoulitru do ctrnactistovky. 74 kW je solidni 1,6, 75 kW je asi nejhorsi soucasna 1,6 co znam, vykon narost, ale pocit a jeho realna pouzitelnost je polovicni. Tomu teprve rikam ekologicka dan

Leonardo Cupranek
16. května • 0:25

Toledo se stejne vykonnym TDI ma maximalku 215, coz neni zanedbatelny rozdil. Ale budiz. Ma jen Euro3. Novy 2.0 TDI 16v uz ale ma Euro4 a myslim si, ze o moc hur nepojede.

Tedy jeste ze jsem nevyzkousel tu novou 1.6 75kW. Zkousel jsem jen Octavii s 1.6 74kW a tak hroznej zazitek me dlouho nepotkal. Pokud toto mate za "solidni" motor, tak nevim. Vzdyt to absolutne vubec nejede, do kopce to neakceleruje ani na trojku, toci to jako strunova sekacka, proste hruza. Teoreticky to mozna jede i 180, ale ty otacky uz jsou tak vysoky, ze to proste nejde vydrzet. O nejakem pruznem zrychleni se neda vubec mluvit i kdyby clovek podradil na jednicku, nebo treba na zpatecku!

Takze pokud je 1.6 75kW opravdu horsi, tak mam obavy, ze ze sveho TDI, kdybych chtel prejit na benzinak, tak opravdu nemohu vlezt do niceho mensiho, nez do 2.5 V6, nebo samozrejme do preplnovaneho dvoulitru. To je presne to, co jsem psal v nejakem minulem prispevku - kdyz si odmyslim vymakane sestivalcove motory z "lepsich aut" typu BMW 330i, tak stredni trida proste nanabizi zadny pouzitelny atmosfericky benzin, proste nastala krize atmosferickych benzinu. Papirove je to stejne vykonne jako TDI, ale ten vykon je v nejake vysokootackove uzke spicce a je v praxi nepouzitelny.

petous
21. května • 7:06

Maximální rychlost je daná čelní plochou a koeficientem Cx, nová auta  mají čelní plochu výrazně vyšší, Cx se zlepšuje sotva v setinách, lépe jsou na tom sedany než kombi nebo hb verze, rozhodně to není plněním EU4/EU3 nebo čímkoli jiným .

Leonardo Cupranek
21. května • 7:31

Jakou "celni plochou"? Co to je za novy "vedecky" udaj? Celni plocha je preci samozrejme zohlednena v koeficientu odporu vzduchu Cx, ne?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petous
23. května • 21:59

Je vidět, že o tom víš úplnej prd. Síla potřebná k překonání aerodynamického odoru vzduchu je: F= Cx * čelní plocha (průřez) * rychlost ^2.

PJ
21. května • 13:23

Kolega myslel prurezovou plochu objektu, pokud vite, co udava odpor vzduchu, jiste chapete. To je schizma soucasnosti, Cx jsou stale mensi, ale prurezove plochy stale vetsi a ve vysledku jsou stale horsi i odpory vzduchu. Viz napr. Golf V, nebo prave Mazda 3. Autum jako soucasne Toledo nebo stara Octavie, s vylozene nizkou stavou, proste doba nepreje. Proto je porovnavani maximalek aut dvou rozdilnych znacek a hlavne generaci naprosto bezpredmetne. Podivejte se treba na maximalky Golfa V, ty muzete srovnavat s Mazdou 3 (mezi nami, oboji je dost zalostne), Toledo je vuz z uplne jine doby, ktery jiz v teto tride nebude nyni vyraben, doba preje v nizsi stredni tride spise jakymsi poloMPV... Jinak asi uplne nejlepsi Vmax ma BMW, napr. 201 z 85 kW nema snad nikdo jiny.

PeterL
14. května • 10:58

obávam sa, že tvoje konštatovanie "motor nic moc" je v súčasnosti obrazom vývoja nepreplňovaných benzínov do 2,0 litra u najväčších automobiliek. Na jednej strane sú tu očarujúce papierové hodnoty výkonov (napr. 1,6 16V 83kW, 1,6 FSI 85 kW....) na druhej dôvody takéhoto rastu - posun výkonu do (pre mňa) nezmyselných otáčok, ktoré využije v reálnom živote tak jeden človek z 10-tich  (aj keď každý má plnú hubu o krásnom zvuku a podobne). Pri normálnych otáčkach (povedzme okolo 3000) mi tieto motory pripadajú vďaka nízkemu NM ako olovené sane a pre "dobrý pocit" tomu človek musí šlapať hodne na krk, čo sa zase ukáže na spotrebe.

Kde sú tie staré dobré motory, čo ťahali odspodu a nežrali?

xxl
14. května • 12:11

Tam je problem v emisiach a bude to stale horsie. Mal som Astru 1.6 16V Euro 2 a potom Euro 3, bol to obrovsky rozdiel aj ked parametrovo boli rovnake. Ta novsia bola ovela lenivsia, dokonca za studena trhla. Potom je tu este problem s vahou dnesnych aut, ta zabije kazdu radost, odvez sa na niecom tak 10-15r. starom a uvidis co je sportovy zazitok Ked sa obcas odveziem na Fiate TIPO 2.0 16V karburator, tak to chodi skoro ako dnesny 3liter.

Al Bunda
14. května • 10:45

Nižší a tvrdší podvozek je nabízen jako příplatková výbava.

Ty pedály jsou originál Mazda a jsou opravdu po funkčí stránce lepší než původní.

Leonardo Cupranek
14. května • 7:51

PS: Jak velke jsou ty predni kotouce?

Tom
14. května • 8:40

300 mm u dvoulitru.

Leonardo Cupranek
14. května • 9:05

To jde...

xxl
13. května • 23:47

Najlepsie auto nizsej strednej triedy, teda az do prichodu noveho Focusa Mozno by som si ho aj kupil, len mi chyba verzia combi. Vadia mi len take malickosti ktore ste nespomenul ako rucna brzda dalej od vodica, tankovaci otvor na druhej strane, antena na streche je prezitok, radio necita dobre CD-RW, pri rychlej jazde (nad 120km) v dazdi zle stieraju stierace, zapalovac ktory funguje len pri zapnutom zapalovani... To je len par malickosti ktore som si vsimol, mal som ho v rukacch len dve hodiny.

Al Bunda
14. května • 10:42

Nevím, ale nemám problémy se stěrači při vyšší rychlosti (nad 120), stírají v pohodě.

Ta ruční brzda se mi zdála mimo, ale rychle jsem si zvykl a nedělá mi její používání problémy.

Anténa na střeše je přežitek? No jen málo nových aut ji tam nemají.

Nádrž na druhé (pravé staně) - Mazda neni jediná, která to má takto řešeno, pokud tak koukám - má to tak většina aut. Možná je to i tím, že je to ze statistického hlediska nejbezpečnější místo.

Carlos
14. května • 7:31

to xxl: ty mas doma asi nejmin Mercedes SL 600 ne? A urcite mas obrovskej seznam veci co ti na nem vadi. Obcas to chce se zamyslet nez neco placnes. Na trhu neni mozno najit auto, na kterem se nenajde nejaka chybicka. Mel jsem aut docela dost / i drahych/ a i presto jsem vzdy na nejakem neco nasel.

xxl
14. května • 8:09

Samozrejme, ja sa snazim byt co najkriktickejsi. Aj na MB SL600 napisem cely zoznam nedostatkov. Ked mam to stastie vyskusat si nove auto, tak hlavne hladam nedostatky. Mam Focusa, mam ho rad, ale nasiel by som 100 veci co mi na nom vadia. Len popisane chyby su zaklad dalsieho vyvoja, ak nieco kritizujem to neznamena s tym nie som spokojny, som narocny spotrebitel

Petr Broža
14. května • 7:08

Tu ruční brzdu jsem zmínil v dřívějším testu M3 1.6. To, že zapalovač funguje jen při zapnutém zapalování je spíše výhoda; pokud něco necháte v zásuvce pod odchodu z auta (GPS, antiradar, nabíječku notebooku, mobilu apod.), nevybíjíte baterii.

PS. Tankovací otvor na druhé straně? A co je podle vás ta první?

centsm
21. května • 11:44

Teď jsem to byl vyzkoušet. Mě funguje zapalovač v první poloze klíčku, t.j. při zapnutém rádiu, ale vypnutém zapalování. Ale přišel jsem ještě na jednu příjemnou věc. I při vypnutém zapalování ještě asi 1 min. jde manipulovat s elektrickým ovládáním oken!

xxl
14. května • 8:00

Nerozumiem, vy mate ten otvor podla fotiek na spravnej strane. Ja som mal Mazdu 3 kde bol tankovaci potvor na lavom zadnom blatniku, tak ako na vecsine japonskych aut. Nemam rad zapalovace ktore funguju len prei zapnutom zapalovani, lebo casto pouzivam chladnicku aj ked auto stoji.

P.S: Musim pochvalit, dobry test

Snehulda
14. května • 10:46

A co je spatnyho na levy strane? Me to prijde naopak skvely, jelikoz u pump jsou stojany z prave strany vetsinou volnejsi nez z leve ...

ajatin
15. května • 0:18

Jezdim často japonci i škodovkami a zrovna ten otvor vlevo mi přijde pohodlnější. Nevím, proč bych musel kvůli tankování obíhat celé auto. Většinou totiž sedím v autě vlevo. Ale samozřejmě nejde o nic podstatného, jen o pohodlí.

Petr Broža
14. května • 17:08

Podle mne je úplně jedno, kde je otvor, protože stojany jsou oboustranné... Řeší se tu nesmysly

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PJ
15. května • 22:08

Jako banalni bych to tedy v zadnem pripade nevidel, obihat auto pri kazdem tankovani je tak stupidni, ze me to neskutecne vytaci. Proc nemohou vsichni delat nadrz na strane u ridice? Bohuzel mam ted jenom auta s nadrzi vpravo... Dela nejaka evropska automobilka auta s nadrzi na spravne strane?

Tomáš Holčík
19. května • 11:04

Tankovací otvor má své umístění podle typu řízení v dané zemi. levostranná auta ho mají jinde než pravostraná. Zatímco ale volant se pro jiné země přehazuje, tankovací otvor už ne, japonci ho maj tak na druhé straně než evropská (neanglická) auta.

Al Bunda
21. května • 10:16

To jsem nevěděl, že např. Octavia je japonský auto

PeterL
14. května • 11:01

a keby aj nie, hadica je dosť dlhá na to, aby sa natankovalo aj z opačnej strany.

Drrrak.2
14. května • 7:36

Ja bych to nevidel jako vyhodu. Vezmete si priklad: pojedete na dovcu s autolednickou (AL) a ejhle! Dneska uz skoro kazda AL ma kontrolni system, ze se vypne pokud je napeti nizsi nez 11V. A nabijecka do mobilu? Tu jsem tam mel pres vikend a nic jsem nepoznal...

igor
13. května • 23:25

Neviem si pomôcť, ale mne sa toto auto nepáči - nemám nič proti mazde, ale po dizajnovej stránke je M3 zlepená z Alfy 156 (najmä interiér), Cordoby (zadok), vyškerený predok zasa pripomína Almeru a našli by sa aj ďaľšie už niekde videné detaily resp celé časti  5dverák je mi zasa pripomína žehličku  

Mazda je OK, ale po dizajnovej stránke je to podpriemer - a to je škoda. Kde sú staré zlaté časy 323F a 626

Ešte predtým, než začne flame - toto je môj čisto subjektívny názor, negatívne hodnotím len dizajn.

ajatin
15. května • 0:04

Mazda má taková různá období v designu. Občas úhledné nadčasové ale nevyzývavé auto (poslední 323F téměř všechny sedany a HB 323, vysloveně nudná poslední 626), skoro jako většina VW-group (kromě Seat a některých Audi). A někdy pecka typu té 626 s integrovaným spoilerem (3.generace?), Miata, předposlední 323F a všechny nové modely. Teď teda opravdu jedou. M2,M3 a hlavně M6. M6 je pro mě stále pokoukáníčko.

xxl
14. května • 8:55

Mazda 3 je len pekna, ale Mazda 6 je jednoducho uzasna "zoom-zoom"

Petr
14. května • 7:16

M3 = jediné auto, které vypadá v nižší střední k světu.

brm
13. května • 23:56

Naprosty souhlas, 323f bylo krasne auto, tohle je proste ... divny

wuf
13. května • 23:03

Teda za ty zkopirovany budiky od Alfy by mely ty sikmoocka dostat pres hubu. Na copyright se u aut nehraje?

Šumík
14. května • 2:00

Osobně mi ty budíky nepřijdou moc přehledný, na tom je tedy koncern VW lépe...jinak pěkný auto, ale nekoupil bych si ho, nemá nic, čím by fakticky zaujalo...(např. dobrý diesel a nějakou bohatou příplatkovou výbavu)

Al Bunda
14. května • 10:36

Mám tu čest jezdit i s VW výrobky a mohu tě ubezpečit, že budíky v Mazdě jsou přehlednější a zejména v noci i méně unavující oči.

Mazda bohatou příplatkovou výbavu nepotřebuje - má už většinu věcí v základu

Petr Broža
14. května • 17:02

Přístroje v Mazdě jsou zcela v pohodě, snad jen při mém nastavení sedačky a volantu zakrýval věnec nepatrně horní část tachometru (pokud si dobře vzpomínám).

PJ
15. května • 22:03

To je normalni, ne? Vzhledem k me vysce (velka) a oblibene poloze volantu (uplne dole) jsem snad jeste nesedel v aute, kde bych videl na uplne vsechny budiky dokonale. Na druhou stranu jsem taky jeste nesedel v aute, kde bych se na ne podival vice nez parkrat a pak se obcas mrknul na palubni pocitac (ktery je vzdy dole) a palivomer. Takze mi to neprijde byt podstatne...

Jedna poznamka - na mazda.de je uvadena maximalni rychlost sedanu 2,0 208 km/h na rozdil od HB s 200 km/h, coz mi i prijde pravdepodobne vzhledem k vyrazne lepsimu aerodynamickemu tvaru sedanu nez hatchbacku, dala by se tato informace overit? Je to ale vcelku bez diskuse, 200 by bylo na 110 kW sedan hodne malo, u HB je to dnes uz docela bezne, bohuzel...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Al Bunda
16. května • 18:04

Těch 208 je rychlost uvedená v techničáku jako nejvyšší.

xxl
14. května • 18:00

Pridam subjektivny nazor, nemam rad kontrolky v budikoch Bohu zial uz to pouzivaju vsetky automobilky, nezostava len si zvyknut

limach
14. května • 9:23

Inu typický názor VW (Škoda)-manna. Ona taky Mazda 3 není dělaná pro lidi s tak "vytříbeným" vkusem, kteří jsou cílovými zákazníky výše zmíněného koncernu. Mě ty budíky (i když samozřejmě natvrdo okopírované ze 147-ky) přijdou prostě parádní a skvěle zapadají ke krásnému a povedenému designu trojky. Každý má samozřejmě jiné priority, ale v čem je na tom v přehlednosti budíků VW Gruppe lépe, to fakt nevím. Mě se zdají od počátku absolutně přehledné, navíc krásné a sportovní. Zkrátka jednoduchost (nebo konzervativnost?) je jistě předností.

Kubas
13. května • 23:58

Zkopirovali nejen budiky, ale do znacne miry tvar volantu, ovladani radia na volantu, kruhove ovladace klimatizace.... a to vestavene radio je zase jako ze Stila.... No, alespon ze maji vlastni logo.... Na druhou stranu, Mazde nejde o to, byt nejakym prukopnikem v designu.... Chteji proste delat auta, co se budou dobre a masove prodavat - a tomu podrizuji vsechno ostatni....

Doporučujeme

Články odjinud