Mazda 3 s nafťákem pod kapotou (kompaktní test)

39 komentářů

rasken@seznam.cz
24. dubna • 18:13

Zkušenosti s Mazda 3 , 1,6 MCD Touring
Od března 2005 mám konečně novou M3 s turbodieselem.
Rád bych se s někým, kdo má stejný fáro podělil o zkušenosti.
Max.rychlost po rovině 190, po dálnici z mírného kopečka 210 - tachometrových
Spotřeba - průměr 5,5 l / 100 km - zatím najeto 3700 km , počítač pěkně lže - cca o 0,5 l ukazuje míň ( vždy kolem 5 ).
Dojezd na počítači je taky záhada - když je plná nádrž, tak to ukazuje cca 1100km jako možný dojezd, ale pak to klesá. Když to ukáže nulu, tak je v nádrži víc než 5 litrů nafty.
Sedí to skvěle, ješte sem to neutrh, pérování mohlo  být měkčí.Jsem zvědavej na přejezdy tramvajových kolejí cca po 100 tis. km.
Sedačky a volant asi vymýšleli pro japonce-mají všechno malý . Nemůžu najít správnou polohu, když mám natažený nohy a pohodlně nastavený opěradlo, tak skoro nedosáhnu na volant - víc přitáhnout už nejde. Taky ten věnec mohl být tlustější.
Motor je nezvyk. Měl jsem hodně let benzin a je těžký si odvykat. Když šlápnu na plyn, tak než se ten motor roztočí,to je teda doba - zlatej benzin. Když se člověk zapomene na křižovatce na zelenou (když čumí po ženskejch) a má se rychle rozjet, je to problém. Prostě než se to roztočí, člověk musí dávat bacha na to ,aby mu to nechcíplo v nízkejch otáčkách. Taky to nakopnutí tam chybí, když za někým jedete , sešlápnete plyn a chcete aby to jelo, chvíli se nic neděje (turboefekt) a pak to zabere - ?? myslíte že by to odstranil chiptuning ??? Je to takovej motor na pohodovou jízdu, nic pro lidi, který si to chtí za volantem užít. Pořád ten motor pomlouvám, ale asi se tak chovaj všechny nafťáky. Nemám srovnání.
Pokud se chce někdo zeptat, proč sem si tedy diesel kupoval, tak odpověď zní - asi sem čekal víc. Jo jede to jako kráva ale ten požiteček z podřazování ,okamžitý reakce na přidání plynu a vytočenýho motoru chybí.
Tak dejte vědět   rasken@seznam.cz
 
 

rockblock
10. října • 16:47

ak pisete, ze mate problem sa rychlo pohnut z krizovatky, tak je to skor v tom, ze ste dlho jazdili s benzinom. Mozete mi verit, na svagrovom aute jazdilo kopec ludi, ale ziaden nevedel jazdit tak svizne ako on. Svagor mal vzdy dizle, skratka s nimi vie jazdit. To iste je u mna a mojej zeny. Ona je benzinacka, ja naftak. Mame mondeo, ked s nim ide ona, tak sa vleceme, ked ja, tak to ide. Tiez je rozdiel, ked je studeny alebo uz zahriaty, to su dva rozdielne motory. vela zdaru s tym peknym autom.

Jirka
5. července • 18:03

Mám Mazdu 3 Sedan MCD 1,6 Touring od srpna 2004. Dnes mám najeto cca 56 tis.km. Jízdní vlastnosti si nemůžu vynachválit, ještě nikdy jsem ji neutrhl v zatáčce, prostě sedí jak přibitá. Také jsem volil mezi benzínem a naftou. Nafta vyhrála i přes velký rozdíl v ceně. Zkušební jízdu jsem jel v benzínu, ale lákala mě spotřeba a nový typ motoru s výkonem 81 kW, oproti benzínu s 77kW. No - je to prostě diesel. Čekal jsem trochu lepší odhlučnění, před tím jsem jezdil s Peugeotem 206 2.0 HDi a byl to sakra rozdíl. Nicméně jsem blázen, který si osadil auto kvalitní hudební aparaturou a nějaký brblání dieslu nemá šanci :-) Ale když to vypnu, slyšet to je. Na nějaký trhání dlažebních kostech při rozjezdu to není, ale na dálnici nasadí a táhne jak stádo volů. Dálnice 190 km v pohodě, víc jsem nezkoušel a teď už asi ani nezkusím :-( Body jsou body. Co mě ale poslední dobou trápí je zvláštní druhotný hluk. Při rozjezdu a přeřazování z jedničky na dvojku vydává motor pazvuk, který připomíná uvolněný kryt, který jakoby klepe o cosi. V servisu mi řekli, že jde o problém se spalováním, který se snažili vyřešit vyladěním kalibrace. Motor vydržel 100 km a problém se objevil znovu. Behěm doby, co jsem si všiml hluku poprvé stoupla průměrná spotřeba z 5,6 na 6.1 litru. Problém přišel po zimě, tak tři měsíce předtím, než jsem byl "svolán" na kontrolní akci dieslových motorů M3. Jednou z variant akce bylo, že mi vymění celý motor za nový. Hm - to musela být divoká série. To se nestalo, motor byl pouze "zkontrolován" Podle servisu prý můj problém s hlučností se svolávací akcí nesouvisí. Ale bohužel trvá. Nemůžu říct proti M3 ani slovo. Je to skvělé auto a jsem s ním nadmíru spokojen. Ale nemůžu se zbavit pocitu, že se motor jaksi sype. Máte někdo podobné zkušenosti? Napište mi na mail. Díky.

Martin
20. března • 12:28

Mám presne ten istý problém, s tým klepavým zvukom z motora, pri preradení z jedničky na dvojku. Je to to, čo popisuješ akokeby klepol držiak krytu motora, taký zvuk typu železo o železo. Okrem zvuku motor stratí ťah asi na 0,5s a z výfuku výjde biely oblak dymu. Vyriešil si to nejak? V čom presne bol problém? Dík za odpoveď.

a.l.i.
10. srpna • 10:45

Presne preto mam 1.6l ale benzin.Vela jazdim ale rozdiel 200000Sk medzi Naftov a benzinom je moc. Co sa tyka jazdy fantazia. Bez problemov ide tachomerovych 215km/h a dole kopcom uz sla 225km/h. v technicaku je max 182km/h! spotreba(mam ju necely rok a 54000km) je 7.2. Motor vobec nepocut a tak sa stalo ze viacerym mojim znamym sa podarilo startovat uz nastartovane auto. (tuto ochranu mala uz Skoda125 ...)to je jedna chyba. a druha je drncanie niekde od vyfuku v cca 3500rpm, ktore sa hned stratia. ale v servise mz odkazali ze je to normalne. robia to vsetky Mz3 v ktorych som sedel.teraz by som si vsak urcite zadovazil Mz2.0. to ide skvele ...

mahatma
22. září • 12:48

U výčtu konkurenčních agregátů mi chyběla ještě třeba 1.7 CDTI u Opelu a Hondy Civic (stejný motor, myslím od Isuzu). Bylo by zajímavé porovnat právě tu Hondu s M3.

Pan Klobouk
22. září • 21:47

A Renault ma snad 1.5dCi 74kW

Stylus
22. září • 11:00

Mel bych dotaz......Kdyby se srovnavala nova octavie s 1.9TDI-PD-77kw a tahle 1.6MCD ktery motor je lepsi co se tyka pruzneho zrychleni a pocitu ze zrychleni??????

šamil
22. září • 11:43

Intenzivnější pocit tlaku do sedaček bys měl v Octavii, ale to by nic nezměnilo na tom, že by ti M3 natrhla triko jak na semaforech, tak na akceleraci z dálničního zpomalení.

Ajdam
21. září • 17:10

Hezký auto, super motor, není co řešit. Lepší než koncern a jeho Golfík

MT
21. září • 22:45

To jsou silná slova. Hatchback Mazda 3 nápadně připomíná zezadu jakousi metamorfovanou zmenšeninu koncernového touaregu. A pokud je mi známo, tak se zatím mazdě od počátku věků až dosud nepodařilo natrnout koncernovým vozům pytlík ani motorem ani ničím jiným. Ne že bych jí to nepřál, ale zatím jí to holt nejde.

curda
3. prosince • 0:12

tak my volksvagenaku rekni cim vw tromfel mazdu napr?motorem pumpa dyza alebo podvozkama na kerych mas furt co menit alebo osuchanyma vypinacama svetel a stahovanim oken co su vsetky vidrane alebo ze ti normalne bezne zjede okno a hore us nic xixi lanko fuc co.alebo ti odejde vaha vzduchu bezne hm alebo egr ventil bezne alebo spynac brzdovich svetel hmmmmm.ani jednu s tychto par zavad co sem si zmislel u mazdy nerisim takze by si si mal vyskusat poradne japonske auto a ne vw.tesilo ma a aby som nezabudel mrkni si test autobild jak si stojite vy vw genaci v teste spolahlivosty xixi no hamba a to testuju vasi inziniery hamba.papa a gde je Mazdicka cislo 1 yes mate sa co ucit.

Em
22. září • 10:38

Holt VW a spol. auta jsou ve stylu - 1.6, 1.6 FSI, 1.8T, 2.0T, 1.9TDI, 2.5TDI atd atd a k tomu dvoustránkovej seznam příplatkové výbavy. Japonský auta jsou prostě o něčem jiným. Ale pytlík koncernovým vozům natrhávají každoročně statistikou poruch .

window.open=NS_ActualOpen;
orig_onload = window.onload;
orig_onunload = window.onunload;
window.onload = noopen_load;
window.onunload = noopen_unload;

Huhla
22. září • 16:10

A teď bych prosil tu o perníkové chaloupce - u té se mi usíná nejlépe...

Huhla

Em
23. září • 10:39

Copak se ti nezdá Huhlo? Jestli neumíš číst tabulky, tak doporučuju znova ZŠ.

Al Bunda
22. září • 8:59

Včera jsem zrovna jednomu Golfu pytlík natrhl

Niemand
22. září • 10:12

Ted jde o to co jste mu presne natrhl. Predpoldam, ze to odnesly jenom plechy.

wuf
21. září • 15:01

To to auto bylo bourany? Proc to ma proboha takhle hroznou kombinaci barev na volantu a radici pace? Pochopil bych kdyby to melo cerveny stredy sedadel, lak, nebo tak neco ale tohle je hnus!

Al Bunda
22. září • 9:03

Je to příplatkové provedení a dodává se i v jiných kombinacích barev, mě se to také nelíbí a nechal jsem si radši standardně dodávané celočerné provedení (také v kůži)

bethe
21. září • 8:38

A zase mame otlacene koleno

Niemand
21. září • 9:07

Taky me to vzdy rozesmeje.

V kazdem aute si pan Broza otlaci kolinko, ktere si jako zazrakem za 2 dny navykne.

Ridil jsem novy Golf s prickami, o ktere si, jak jinak, p B otlacil snad uplne vsechno, ale jako zazrakem pri mych 183 cm se nic takove nekonalo. Stejne tak ve Fabii, ani v jinych vozech. Asi jsem exot, ktery si neumi poradne nastavit sedacku a volant.

Taky mi tu chybi podrobny vycet vsech odkladacich ploch. Vim, uz to bylo jinde, ale clanek by tim dostal tu spravnou patinu.

Petr Broža
21. září • 9:29

Vám to možná přijde vtipné, ale když si po cestě po dálnici nemohu ani opřít nohu o středovou konzolu, je to dost nepříjemné.

K odkládacícm plochám: chápu, že vy v autě jezdíte bez peněženky, mobilu, pití aj., ale pevně věřím tomu, že by si většina lidí věci někam ráda odložila.

KC
21. září • 18:31

Otlacene koleno Petra Brozi je uz docela fenomen Zrovna nedavno jsem si na to vzpomnel a premyslel v aute nad tim, jak si nekdo muze otlacit nohu o stredovou konzoli... Je to technikou rizeni, ja mam nohu na plynu porad tak, abych byl pri kazdem brzdeni schopen davat lehce meziplyny, tudiz ji mam lehce nakrivo spickou smerem ke spolujezdci a o konzoli se vubec neopiram, pri teto poloze nohy to proste nejde. Pokud ale nekdo jezdi klasicky styl a slape na pedaly jak kdyz chce neco zaslapnout, tak jde noha podel konzole, da se lehko oprit a tudiz otlacit. Zaver: Kdo ma problemy s otlacenou nohou, at se nauci poradne jezdit a ma po problemu  Ono je opravdu jedno, jestli je plast mekceny nebo tvrdy, on totiz nikdy neni tak mekceny, aby se noha neotlacila...

Petr Broža
21. září • 19:24

Pokud jedete 200 km po dálnici, nic jiného s nohou, než ji opřít, neuděláte.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
KC
1. října • 12:23

Jizda na pretizenych dalnicich v CR je same zrychlovani a brzdeni, takze nevim, nevim... Pokud jezdite stylem 200 km nizkou konstantni rychlosti, jste stvoren pro tempomat a ne polstrovanou stredovou konzoli...

Spirit
23. září • 7:57

tempomat

Em
21. září • 13:29

Mně přijde středová konzole OK, naopak si vždycky otlačím koleno o levý dveře, ale to jen když jedu rychle a "řežu" zatáčky (což je ale v tomhle autě často ). Asi si pořídím chránič na koleno .

window.open=NS_ActualOpen;
orig_onload = window.onload;
orig_onunload = window.onunload;
window.onload = noopen_load;
window.onunload = noopen_unload;

martin t
31. května • 12:43

lidi ste normalni pisete tu o svich kolenech nebo o autech koho zajima kolik meris nebo koho boli kolena piste recenzi o autech a ne o kolenech to patri do recenze koktorka.cz.

Niemand
21. září • 11:28

Jak rikam, jsem proste clovek, ktery si nedovede dobre nastavit sedacku. Vysledkem ale je, ze me nic netlaci a opiram si nohu v pohode.

V aute zminene veci vozim, ale neukladam je po aute, nybrz je mam bud v kufriku, nebo v kapse saka/bundy. V aute se telefonovat nesmi, takze mobil je v kapse nekde na zadnim sedadle, penezenka taktez. Piti je problem, ale PETka se nevylije, takze muze byt taktez na zadnim sedadle. Kelimky v aute nemam nikdy.

Petr Broža
21. září • 11:48

Pokud nastavím sedačk a volant do ideální polohy pro řízení a přitom mne středová konzole tlačí do kolena, tak to zkrátka do článku uvedu. Co vám na tom konkrétně vadí?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Niemand
21. září • 15:24

Me nevadi nic. Vzdyt rikam, ze si sedadlo nastavuji zrejme spatne, ale zase me nic netlaci, nevim.

Me prijde jenom zajimave, ze si ve vsech vozech otlacite koleno. Stava se to i kolegum?

Petr Broža
21. září • 15:56

Nikoliv v každém voze, naopak, je to "syndrom" jen několika vozů (vzpomínám si na M3 či Golf). Kolega má nějakých 190 cm, takže ten si opírá holeň, nikoliv koleno, takže podobný problůém jako já zkrátka neřeší. Já mám asi nějakou špatnou délku či co.

iceman
22. září • 2:46

A kolik merite? Ja mam 185 cm, coz je dneska mirne nadprumerna vyska na chlapa a v zivote jsem nemel kolelo ci holen otlacenou 

Petr Broža
22. září • 7:45

Právě jen 176. Zatímco vy se budete dotýkat konzole (měkkou) holení, já zpravidla tvrdým kolenem.

bethe
21. září • 10:08

Pak uz ovsem jenom zbyva poridit si motorkarskou kombinezu Ale vazne, podle me to spis bude otazka pozice za volantem nez tvrdym plastem. On by i ten mekky plast umel otlacit. Nejspis kombince posezu, tvrdeho podvozku a spatnych silnic dala kolenu zabrat. Ja v Mz3 problem nemam a to jsme (podle fotek a predchozich clanku) temer stejne konstituce. Mimochodem, to se mi libi, ze se nezdrahate objevovat na fotkach k testum. A ze semtam ukecate i kamose 190cm atd.. Aspon ma clovek lepsi predstavu.

Petr Broža
21. září • 10:25

Má nejen 190 cm, ale i robustnější konstituci, takže když já tvrdím, že v autě je dost místa, on se "za sebe" sotva nasouká. Asi největší potíž měl v Almeře, odkud se zezadu málem nedostal...

Dusan
21. září • 9:23

Ovsem ty pricky v novych VW Groupech jsem fakt nepochopil.

Niemand
21. září • 11:22

Taky mi to neni jasne. Osobne se mi to nelibi a povazuji to za zcela k nicemu.

Haya
21. září • 8:10

Mazda 3 je pěkné a asi i dobré auto, ale ta cena ( rozdíl mezi benzínem a dieslem ) mi přijde krapet vysoká...

Doporučujeme

Články odjinud