Mazda 3 s malým dieselem 1,5 l nakonec na českém trhu nebude

Mazda 3 s malým dieselem 1,5 l nakonec na českém trhu nebude

Japonská automobilka Mazda na některé evropské trhy právě uvádí model 3 s menším turbodieselem SkyActiv-D o objemu 1,5 l. Motor nabízí výkon 77 kW (105 k) v 4000 ot./min. a točivý moment 270 Nm v rozsahu 1600 až 2500 ot./min. Na náš trh se ale tento model nedostane, aspoň to tedy není v plánu.

Menší naftová patnáctistovka Mazdy je totiž určena primárně pro trhy, kde se daně z provozu vozidla určují podle emisí CO2. Malý motor se totiž podle tabulek vejde se spotřebou do 3,7 litru na 100 km, to vychází na emise 99 g/km CO2.

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Například ve Velké Británii tak majitelé této malé naftové Mazdy nebudou platit žádné daně z provozu vozidla, neboť má emise pod 100 g/km CO2. To pak určitě vyváží fakt, že na 100 km/h malý diesel akceleruje až za 11 sekund a rozjede se na 187 km/h.

Na našem trhu tak nadále zůstává Mazda 3 v nabídce s výbornou benzínovou patnáctistovkou, dvěma výkonovými verzemi atmosférického dvoulitru a také s větším dieselem 2,2 l.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků