Mazda 3 s malým dieselem 1,5 l nakonec na českém trhu nebude

Mazda 3 s malým dieselem 1,5 l nakonec na českém trhu nebude

Japonská automobilka Mazda na některé evropské trhy právě uvádí model 3 s menším turbodieselem SkyActiv-D o objemu 1,5 l. Motor nabízí výkon 77 kW (105 k) v 4000 ot./min. a točivý moment 270 Nm v rozsahu 1600 až 2500 ot./min. Na náš trh se ale tento model nedostane, aspoň to tedy není v plánu.

Menší naftová patnáctistovka Mazdy je totiž určena primárně pro trhy, kde se daně z provozu vozidla určují podle emisí CO2. Malý motor se totiž podle tabulek vejde se spotřebou do 3,7 litru na 100 km, to vychází na emise 99 g/km CO2.

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Například ve Velké Británii tak majitelé této malé naftové Mazdy nebudou platit žádné daně z provozu vozidla, neboť má emise pod 100 g/km CO2. To pak určitě vyváží fakt, že na 100 km/h malý diesel akceleruje až za 11 sekund a rozjede se na 187 km/h.

Na našem trhu tak nadále zůstává Mazda 3 v nabídce s výbornou benzínovou patnáctistovkou, dvěma výkonovými verzemi atmosférického dvoulitru a také s větším dieselem 2,2 l.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků