Mazda 3 s malým dieselem 1,5 l nakonec na českém trhu nebude

Mazda 3 s malým dieselem 1,5 l nakonec na českém trhu nebude

Japonská automobilka Mazda na některé evropské trhy právě uvádí model 3 s menším turbodieselem SkyActiv-D o objemu 1,5 l. Motor nabízí výkon 77 kW (105 k) v 4000 ot./min. a točivý moment 270 Nm v rozsahu 1600 až 2500 ot./min. Na náš trh se ale tento model nedostane, aspoň to tedy není v plánu.

Menší naftová patnáctistovka Mazdy je totiž určena primárně pro trhy, kde se daně z provozu vozidla určují podle emisí CO2. Malý motor se totiž podle tabulek vejde se spotřebou do 3,7 litru na 100 km, to vychází na emise 99 g/km CO2.

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Například ve Velké Británii tak majitelé této malé naftové Mazdy nebudou platit žádné daně z provozu vozidla, neboť má emise pod 100 g/km CO2. To pak určitě vyváží fakt, že na 100 km/h malý diesel akceleruje až za 11 sekund a rozjede se na 187 km/h.

Na našem trhu tak nadále zůstává Mazda 3 v nabídce s výbornou benzínovou patnáctistovkou, dvěma výkonovými verzemi atmosférického dvoulitru a také s větším dieselem 2,2 l.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků