Mazda 3 s malým dieselem 1,5 l nakonec na českém trhu nebude

Mazda 3 s malým dieselem 1,5 l nakonec na českém trhu nebude

Japonská automobilka Mazda na některé evropské trhy právě uvádí model 3 s menším turbodieselem SkyActiv-D o objemu 1,5 l. Motor nabízí výkon 77 kW (105 k) v 4000 ot./min. a točivý moment 270 Nm v rozsahu 1600 až 2500 ot./min. Na náš trh se ale tento model nedostane, aspoň to tedy není v plánu.

Menší naftová patnáctistovka Mazdy je totiž určena primárně pro trhy, kde se daně z provozu vozidla určují podle emisí CO2. Malý motor se totiž podle tabulek vejde se spotřebou do 3,7 litru na 100 km, to vychází na emise 99 g/km CO2.

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Například ve Velké Británii tak majitelé této malé naftové Mazdy nebudou platit žádné daně z provozu vozidla, neboť má emise pod 100 g/km CO2. To pak určitě vyváží fakt, že na 100 km/h malý diesel akceleruje až za 11 sekund a rozjede se na 187 km/h.

Na našem trhu tak nadále zůstává Mazda 3 v nabídce s výbornou benzínovou patnáctistovkou, dvěma výkonovými verzemi atmosférického dvoulitru a také s větším dieselem 2,2 l.

Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků
Pick-up jako auto na každý den? Ford Ranger nám připomněl klady a zápory

Ford Ranger

Před tím, než si pick-up koupíte na každý den, musíte počítat s následujícím.

6.  7.  2017 | Milan Lažanský | 5 příspěvků