Mazda 3 s malým dieselem 1,5 l nakonec na českém trhu nebude

Mazda 3 s malým dieselem 1,5 l nakonec na českém trhu nebude

Japonská automobilka Mazda na některé evropské trhy právě uvádí model 3 s menším turbodieselem SkyActiv-D o objemu 1,5 l. Motor nabízí výkon 77 kW (105 k) v 4000 ot./min. a točivý moment 270 Nm v rozsahu 1600 až 2500 ot./min. Na náš trh se ale tento model nedostane, aspoň to tedy není v plánu.

Menší naftová patnáctistovka Mazdy je totiž určena primárně pro trhy, kde se daně z provozu vozidla určují podle emisí CO2. Malý motor se totiž podle tabulek vejde se spotřebou do 3,7 litru na 100 km, to vychází na emise 99 g/km CO2.

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Kombi | Mazda | Škoda Superb

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Například ve Velké Británii tak majitelé této malé naftové Mazdy nebudou platit žádné daně z provozu vozidla, neboť má emise pod 100 g/km CO2. To pak určitě vyváží fakt, že na 100 km/h malý diesel akceleruje až za 11 sekund a rozjede se na 187 km/h.

Na našem trhu tak nadále zůstává Mazda 3 v nabídce s výbornou benzínovou patnáctistovkou, dvěma výkonovými verzemi atmosférického dvoulitru a také s větším dieselem 2,2 l.

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 94 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 135 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 400 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků