Mazda 3: první kilometry za volantem, živé fotografie z Barcelony

V těchto hodinách zkoušíme v okolí Barcelony novou generaci modelu Mazda 3. Jako vůbec první v českém éteru vám nyní nabízíme naše první praktické zkušenosti, ale také další podrobnosti včetně cen, specifikací a techniky.
Mazda 3: první kilometry za volantem, živé fotografie z Barcelony
Seznam kapitol
  1. Čerstvý hráč nastupuje, Nový jazyk, nová technika
  2. Že to bez downsizingu nejde…?, Nabídka verzí
  3. První dojmy, Technické údaje
  4. Fotogalerie (živé snímky z Barcelony)
  5. Fotogalerie (studiové snímky Mazda)

První dojmy

Pokud vám na první pohled připadá Mazda 3 jako zmenšenina větší šestky, usednutí za volant ve vás tento dojem pouze umocní. Základní proporce palubní desky, volant i tvarování sedadel jsou dosti podobné, ovšem odlišností najdeme hodně. Zcela nový je již výše vzpomínaný přístrojový štít s centrálně uloženým tachometrem a dvojicí displejů po stranách (vlevo grafický otáčkoměr a počítadla ujeté vzdálenosti, vpravo palubní počítač a symbolický palivoměr).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nové jsou i středová konzole s panelem ovládání ventilace a klimatizace nebo ovládání multimediální soustavy HMI. Míst k odkládání drobností by mohlo být uvnitř více, spokojit se musíte s malou plochou před řadicí pákou, dvojicí držáků na nápoje vedle madla ruční brzdy a malými schránkami ve dveřích, kam dáte snad jen malou láhev s vodou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sedadla jsou pohodlná a nabízejí slušnou oporu v zatáčkách i přirozenou pozici za volantem. Vynikající kvalita řízení využívá předností značného odklonu předních kol, což jsme navýsost ocenili v zatáčkovitých tratích s kvalitním povrchem a při rychlé jízdě na dálnici (vůz zcela přirozeně tíhne k jízdě přímým směrem), ovšem na nekvalitních vozovkách s podélnými nerovnostmi to bude zřejmě horší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zkoušeli jsme zatím jen verzi se zážehovým motorem 2,0i a automatickou převodovkou. Ta na pokyny plynového pedálu reaguje velmi pohotově, na druhou stranu se nepouští do zběsilého podřazování a pokouší se maximálně využívat dostupného točivého momentu motoru. Ve vyšších otáčkách je tento motor ale dosti hlučný. Příjemně překvapila spotřeba paliva: ani při opravdu ostrém zacházení na horských silnicích nešplhala výrazněji přes hranici 10 l/100 km.

Nákladu na cestu a pobyt redaktora hradí Mazda.

Technické údaje: Mazda 3

  • Rok 2014
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 496 cm3
  • Vrtání • zdvih 74,5 mm • 85,8 mm
  • Stupeň komprese 14,0:1
  • Nejvyšší výkon 74 kW (100 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 6 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 150 Nm při 4 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,8 s
  • Nejvyšší rychlost 182 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl. objem zavazadlového prostoru 350 l
  • Objem palivové nádrže 51 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 190 kg • 1 800 kg
  • Rozvor náprav 2 700 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 555 mm • 1 560 mm
  • Rozměr pneumatik 205/60 R16
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 465 × 1 795 × 1 450 mm
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Čerstvý hráč nastupuje, Nový jazyk, nová technika
  2. Že to bez downsizingu nejde…?, Nabídka verzí
  3. První dojmy, Technické údaje
  4. Fotogalerie (živé snímky z Barcelony)
  5. Fotogalerie (studiové snímky Mazda)
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků