Mazda 3: první kilometry za volantem, živé fotografie z Barcelony

V těchto hodinách zkoušíme v okolí Barcelony novou generaci modelu Mazda 3. Jako vůbec první v českém éteru vám nyní nabízíme naše první praktické zkušenosti, ale také další podrobnosti včetně cen, specifikací a techniky.
Mazda 3: první kilometry za volantem, živé fotografie z Barcelony
Seznam kapitol
  1. Čerstvý hráč nastupuje, Nový jazyk, nová technika
  2. Že to bez downsizingu nejde…?, Nabídka verzí
  3. První dojmy, Technické údaje
  4. Fotogalerie (živé snímky z Barcelony)
  5. Fotogalerie (studiové snímky Mazda)

První dojmy

Pokud vám na první pohled připadá Mazda 3 jako zmenšenina větší šestky, usednutí za volant ve vás tento dojem pouze umocní. Základní proporce palubní desky, volant i tvarování sedadel jsou dosti podobné, ovšem odlišností najdeme hodně. Zcela nový je již výše vzpomínaný přístrojový štít s centrálně uloženým tachometrem a dvojicí displejů po stranách (vlevo grafický otáčkoměr a počítadla ujeté vzdálenosti, vpravo palubní počítač a symbolický palivoměr).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nové jsou i středová konzole s panelem ovládání ventilace a klimatizace nebo ovládání multimediální soustavy HMI. Míst k odkládání drobností by mohlo být uvnitř více, spokojit se musíte s malou plochou před řadicí pákou, dvojicí držáků na nápoje vedle madla ruční brzdy a malými schránkami ve dveřích, kam dáte snad jen malou láhev s vodou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sedadla jsou pohodlná a nabízejí slušnou oporu v zatáčkách i přirozenou pozici za volantem. Vynikající kvalita řízení využívá předností značného odklonu předních kol, což jsme navýsost ocenili v zatáčkovitých tratích s kvalitním povrchem a při rychlé jízdě na dálnici (vůz zcela přirozeně tíhne k jízdě přímým směrem), ovšem na nekvalitních vozovkách s podélnými nerovnostmi to bude zřejmě horší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zkoušeli jsme zatím jen verzi se zážehovým motorem 2,0i a automatickou převodovkou. Ta na pokyny plynového pedálu reaguje velmi pohotově, na druhou stranu se nepouští do zběsilého podřazování a pokouší se maximálně využívat dostupného točivého momentu motoru. Ve vyšších otáčkách je tento motor ale dosti hlučný. Příjemně překvapila spotřeba paliva: ani při opravdu ostrém zacházení na horských silnicích nešplhala výrazněji přes hranici 10 l/100 km.

Nákladu na cestu a pobyt redaktora hradí Mazda.

Technické údaje: Mazda 3

  • Rok 2014
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 496 cm3
  • Vrtání • zdvih 74,5 mm • 85,8 mm
  • Stupeň komprese 14,0:1
  • Nejvyšší výkon 74 kW (100 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 6 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 150 Nm při 4 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,8 s
  • Nejvyšší rychlost 182 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl. objem zavazadlového prostoru 350 l
  • Objem palivové nádrže 51 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 190 kg • 1 800 kg
  • Rozvor náprav 2 700 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 555 mm • 1 560 mm
  • Rozměr pneumatik 205/60 R16
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 465 × 1 795 × 1 450 mm
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Čerstvý hráč nastupuje, Nový jazyk, nová technika
  2. Že to bez downsizingu nejde…?, Nabídka verzí
  3. První dojmy, Technické údaje
  4. Fotogalerie (živé snímky z Barcelony)
  5. Fotogalerie (studiové snímky Mazda)
Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků