Mazda 3: nejlepší ve třídě (megatest)

102 komentářů

Roman
19. května • 16:51

Jak může být v současnosti na trh nově uváděné auto (navíc "nejlepší ve třídě" a ještě k tomu výbava označená "comfort") bez klimatizace?? :-O

HOfík89
9. července • 23:54

kam se sere octavia..ta se na 3ku vubec nehrbe..uz jenom to svezení v mazde je nebe a dudy proti octavii..ten podvozek se neda srovnat stejne tak i design..octavia fuuuj:-(

jojom
13. září • 12:02

No konecne som si mohol posediet a vyskusat vsetko v mazdicke a zalubila sa mi este viac ako pred tym.....Ked budu prasule tak asi navstivim predajnu mazda.... :) super auticko!!!!! Myslim ze prerodinku idealna volba. Spolahlive, pekny desing, a hlavne sa malo kradne!!! Proste vydareny japonec.... :))

micha
25. března • 10:54

Je to pené auto tam se sere oktavka ale ta rychlost je malá nejde přes 200KM/H

Roman
19. května • 16:52

K čemu kdo potřebuje rychlost přes 200?

nbm
5. srpna • 22:17

nm

Petr
4. dubna • 17:10

Nevím, ale u M 3 (5 dv.) mi nepadlo do oka to obrácené zadní trojůhelníkové okno a tím ten plechový trojůhelník. Šestka se Mazdě povedla více.

Sedan už je pěkný, ale ten zadní nárazník?!

Žíža
1. dubna • 21:05

Tak na recenzi o nějaké nové mazdě jsem čekal a vidím že to ani netrvalo dlouho, ještě by to chtělo otestovat Mazdu 6, nechystáte se taky na to ?

Petr Broža
1. dubna • 22:56

Chystáme, ale ještě předtím otestujeme Mazdu 3 2.0 Sport sedan a Mazdu 2 1.6 Sport.

elipsoid
1. dubna • 17:57

Tohle upozorneni na nezapnute pasy bych zavedl do vsech aut povinne. Za minimalni naklady maximalni efekt. Clovekuz si rozmysli, jestli se pripouta, nebo mu bude celou jizdu piskat v usich.
Lidi, pouzivejte bezpecnostni pasy, kdyz uz jste si je zaplatili!

bren
2. dubna • 0:06

No ono to nepiska porad, ale i ta cirka minuta staci aby Te to poradne nastvalo .. zvalst kdyz treba nekde couvas.. nebo jedes po 2 28cm sirokejch lizinach a pod Tebou 2,5 metru dira...  uvital bych kdyby to slo nejak vynout (tlacitke, ne klestema ). ne vzdy je pas k uzitku.... a pipa to jen na pas ridice...

Roman
19. května • 16:56

Nevim jak v Mazdě, ale v mojem oproti Mazdě levnějšim autě to při couvání jen svítí, rozhodně nic nepíská, to až když se rozjedu rychleji.

Quido
1. dubna • 12:26

Tak jsem si to tady pěkně všechno přečetl vč. diskuze. Konečně jsem narazil snad na nejobjektivnější recenzi, kterou jsem zde četl. Škoda, že se takto nepíše třeba taky o Golfu!

V Mazdě 3 1,6 jsem měl možnost chvilku jezdit (už jsem se někde o tom zmiňoval) a porovnat s ostatními vozy této třídy. S většinou toho, co se v recenzi píše souhlsím. Podotkl bych jen, že bych čekal ještě trochu živější motor. Ke spotřebě po delším provozu bych byl  spíše skeptický, neboť jak známo,  Japonci mají tendeci uvádět spíše nižší hodnoty. Co se týká intriéru a výbavy, je to oprvdu velmi povedené, někdy bych dokonce řekl "přeplácané" elegantními prvky, ale určitě líbivé. Pokud v rodině o koupi auta rozhoduje žena, tak na to asi Mazda sází... Uvnitř máte opravdu pocit konfortu vyšší třídy; s prostorem je to však horší. Vzadu není poměrně málo místa, ale zoufale málo místa, zvláště pro postavy kolem 180 cm a výše. O velikosti kurfru bych nerad vedl diskuzi, je to dost soprné.
Jjednoznačně je na i v autě patrné přispění "fordovských" tendencí.
Podvozek je opravdu velmi slušný, ale třeba na Nissan stále nemá.
(Někdo v nekteré z posledních diskuzí tady psal, že rozdíly v podvozcích jsou již skoro neznatelné - asi má hroší kůži;  rozdíly v jízdních vlastnostech jsou stále velmi výrazné, zvláště v mezních situacích. Jistě, pokud někdo přesedne z Favorita do něčeho úplně nového, tak je pro něj prkticky vše geniální). 
Nevím jistě, zda bych označl Mazdu 3 za nejlepší auto třídy, každý očekává a prferuje u auta něco jiného, avšak musím uznat, že tento vůz nastavuje opravdu na vysokou laťku, vysoko nad většinu evropských vozů i s ohledem na poměr výkon (užitečnost)/cena!  Mazda však stále drží vysokou laťku ve spolehlivosti a ve zpracování.

Q

 

Karel
31. března • 18:43

Chtel bych se zeptat, co to ma bejt za akcni video? Copak nemuzete natocit neco poradnyho? Doufam, ze jste nekdy videli videa, ktery dela treba redakce TopGear, 5th Gear. Z ceskych webu treba kluci z motorkovyho serveru www.superbike-online.cz apod....
Je mi jasny, ze se s nimi nemuzete srovnavat, ale neco akcnejsiho by jste urcite zvladli ne?
Aspon jako u Speedsteru Turbo...

Karel

PS. dobrej prulet po prechodu. Sice to bylo urcite za obci, ale ty chodci meli urcite radost ze

Petr Broža
3. dubna • 10:21


Snažíme se videa stále zlepšovat...

Focus
31. března • 16:43

Konecne se Mazda vratila k vozum se sportovnimi ambicemi (vzhled i jízdni vlastnosti). Po revoluci vozy Mazda byly symbolem uspechu a s libivou tvari pro sportovneji zalozene ridice. Po roce 97 zacala Mazda vozy s nudnou, neatraktivni tvari pro nesportovní (usedle, konzervativni) ridice. Vedeni se domnivalo, ze timto tahem oslovi vice zakazniku.Jak se vsak ukazalo, lide chteji mit pozitek ze svezení.

Vivat Mazda 6 a 3. Obe jsou vyborne zpracovana a maji vynikajici jizdni vlastnosti.

Pozn.: 6 mi pripada designove vyvazenejsi

 

yyyyy
30. března • 23:06

Tak uz som z tych testov roznych 1.6 benzinov volajaky zmeteny. Tak uz mi niekto vysvetlite preco sa niektore "musia tocit aby tahali" a niektore sa "daju vytacat" - pritom je to evidentne to same. Nebude to nahodou zvucnostou znacky vyrobcu???

bethe
30. března • 20:52

Jelikoz jsem s uplne stejnym autem (i barvou) najel kolem 200 km, tak musim naprosto souhlasit s hodnocenim autora. Velice objektivne napsano. I plusy i minusy. Dekuju.

Britt
30. března • 13:56

Jezdím už druhou mazdu - nejdříve 323f rok 1996 a poté 323f rok 1999. Nikdy mne tato auta nezklamala a někde nevypekla. Závady a zápory - u první po třech letech koncovka výfuku a brzo sjeté gumy Brigstone (po 30 000) a u druhé špatná cívka (opraveno v záruce). Teď jsme do firmy koupili Golfa 4 Generation, ale ten požitek z jízdy zde není. Menší je i interiér a výkon motoru 1,6 je děsnej - jako by to nejelo. Ostatně 323 pokud se týče poruch se v Německu v žebříčcích motá okolo 10 místa a nejsou zde velké propady. Prostě kvalita a spokojenost. Mazda občas dělá pakety, které jsou dost výhodné. Stačí to chvilku počkat - ostatně kdo by to nyní kupoval, když od května lehce klesne DPH a japonci budou mít menší cla.

Frankie
30. března • 23:55

Mám už třetí mazdu - první byla 626 kulatý pětidvéř ´92, druhá 626 sedan model 2000 a teď naftový kombík 6. Vždy maximální spokojenost a navíc skvělý servis v HK (jezdím tam jen na garančky, ale vždy jsou ochotní a vstřícní). Neměnil bych.

Carlos
31. března • 10:56

to Frankie: mam stejny model jako ty, Mazda 6 v nafte. muzes mi prosim napsat kolik si platil za vymenu oleju - 20 000 km. Dekuju, ja platil nejak hodne. A i jinak jak ses spokojenej.

Frankie
2. dubna • 8:24

Člověče, já Ti přesně nevím - celá garančka stála tak kolem pěti, šesti tisíc (aspoň myslím). Jinak super - výkon stejný jako minulý model s dvoulitrovým benzínem, to samé platí o zrychlení. Spotřeba těsně pod sedm (jezdím hodně krátkých couraček po městě). Loňská dovolená v Anglii: 4.500 km, čtyři lidi uvnitř, plný a těžký kufr, na střeše plná rakev, průměrná rychlost za celou dovču cca 80 km (v Německu po dálnici průměr tak kolem 160, v Anglii v jezerní oblasti taky třeba 20 km na trojku a čtyřku), spotřeba asi 7,2 litru - kolega s Audinou 2,4 benzín to samé za cca 11,8 benzínu (a nutil mě, abych to na dálnici nepřeháněl, že se mu nad 160 prudce zvedá spotřeba). Nemám s autem vůbec žádné problémy, navíc tady v HK jednoznačně nejlepší značkový servis.

dabel
31. března • 10:03

Ked ste s Mazdami spokojni, tak sa pridte pozriet ku nam: http://www.mazdaklub.sk Mame clenov samozrejme nielen zo Slovenska, ale vela aj z Ciech!

mates
30. března • 13:20

Doccela by me zajimalo porovnani tohodle auta s Civicem, japonska auta me zacinaji zajimat cim dal vic a rrivalita Honda vs Mazda je docela velka, Accord nema chybu ale stoji moc korunek, tohle je taky supr ale jestli Honda nebo Mazda nemam tucha....  nekdo ma zkusenosti??

Martan
30. března • 12:58

Nepochybuju o kvalitách tohoto auta a taky se mi líbí, ale je potřeba si uvědomit, že po stánce designu je tahle Mazda 3 (a taky Mazda 6) pěkně vykradená. Copak to nikdo nepozná? Kam se jenom podíváte, tak tam vidíte prvky z Alfy Romeo. Přístroje, výdechy, středová konzole. Podívejte se pořádně na interiér Alfy 156 a 147 a najděte 10 rozdílů. Asi vám to dá práci. Minimálně inspirace je jasná na téměř každém díle uvnitř. To samé platí o exteriéru. Úzká zadní světla a předek.

Pokud se Octavia designově hlásí k Volvu (a potvrdili to dokonce představitelé Škodovky) měl by někdo z Mazdy říct, ANO, inspirovali jsme se designem Alfy Romeo, protože je nejlepší! Seat si vzal rovnou designéra z Alfy a že Alfu napodobuje nepopírá.

To mi na tomhle autu trochu vadí, že se nikdo oficálně npřizná, že Alfu pěkně zkopčili. Jinak bych mu dal 10 bodů z 10.

 

 

top9
27. června • 14:29

Podle vaší teorie byly a jsou všechny auta plagiáty(okopírované), kromě prapradědečka AUTOMOBÍLJA u kterého najdeme více než 10 rozdílů proti Alfě 156 a 147. To bude asi skutečný originál. HAHAHAHAHA........a nejsou to hrušky s jablky.

petr
30. března • 10:44

Co médium to jiný názor. Třeba na povedeném a precizním serveru http://www.tiscali.co.uk/motoring/roadtests/roadtest_821_1.html tento model rozhodně neřadí k tomu nejlepšímu ve své třídě, když píšou:

FOR: Taut, responsive handling, lively engines, nicely built out of well-fitting components

AGAINST: Slightly overworked styling, road and suspension noise, not as roomy as it looks, obvious signs of cosmetic cost-cutting

SUMMARY: Shows the dynamic promise of Ford's new Focus platform, but not quite an object of desire.

dabel
30. března • 11:26

Petr: ukaz mi JEDINE auto, ktore by chvalili naozaj vsetci. Inak mam pocit, ze aj v Tebe spominanom linku potvrdzuju to, co tu: vyssia hlucnost. Design je vecou osobneho vkusu testujuceho - tento anglan sa proste v M3 nezhliadol a preto "not object of desire". A ad "znizovanie nakladov": opat: ukaz mi auto, kde na take nieco nenarazis ;)

Dinar
30. března • 8:34

Podle mého velmi kvalitně provedený test, maximální snaha o objektivitu, dobře napsáno.

Pozn. k M3, neměl jsem možnost ji zkoušet tak důkladně jako redaktoři, ale některé postřehy mám shodné. Umístění pedálů, které jsou "vytažené" do kabiny, tzn. jejich vzdálenost od volantu je malá, znamená pro vyšší postavy nutnost max. přitažení volantu k sobě, aby se daly trochu natáhnout nohy. Za sebe do zadu jsem si sedl s obtížemi, ve předu byl stísněný prostor i na šířku. Málo pružný a ve vyšších otáčkách hlučný motor (2,0), subjektivně jel hůř než podle udávaných hodnot měl, byl ale čerstvý. Podvozek je velmi tvrdý (sedmnáctky), po 50 tis. na našich cestách bude všechno vrzat.  Auto je to pěkné, za přijatelnou cenu, ale zmiňovaná nemožnost výbavy podle individuální potřeby bude mazdu určitě stát zákazníky. Že je nejlepší ve třídě, bych se tvrdit neodvážil. 

MT
30. března • 8:19

P.S.Palubovka je podlaha ve sportovní hale. Když tak "palubka", když už ne palubní deska.

Z
3. dubna • 15:57

A palubka je zase prkno.

Mr
30. března • 20:40

Super vysvětlení!!!!

POPO
30. března • 0:27

No, mne sa tiež moc páči tento kúsok (hatch), a po prezretí motorizácie ma zaujala 1,6 ale trošku mi prekáža tá vyššia spotreba, tak sa zamýšlam nad dieslovou 1,6 zdá sa mi to ako celkom zaujímavý motor - 81kw, dá sa to porovnávať s oct.1,9tdi toho istého výkonu ?? nebude aj test dieslu ?

ináč hačal som v nej v BA na autosalone a tam ma chytila za srdce, veľmi sa im podarila

Niemand
30. března • 0:19

Takze Mazda3 je slusne vybavene auto, ktere ale dle meho nazoru designove nijak nevycniva. Neni mozne si auto nijak upravit dle obrazu sveho (mimoradna vybava prakticky neexistuje). Slusny naftovy agregat chybi. Odhlucneni benzinu je rekneme na prumerne urovni, co teprve s naftou. Drahe nahradni dily. Vetsinou pouze jeden dostupny servis, takze v pripade nespokojenosti problem. Auto ma maly kufr (podivejme se na novou Octavii a jine auta ve tride). Ergonomicky to take neni zadna slava. Pedaly nemusi vyhovovat vsem (to je otazka osobnich zkusenosti), nastavovani volantu ma maly rozsah, bederni operka je jen u ridice, palubni pocitac se ovlada buh vi jak a jeste k tomu neukazuje co je dnes bezne, radio nemam bez manualu sanci zacit obsluhovat. Za mp3 prehravac zaplatim majland. Vzadu neni moc mista. Motor ma prumerny vykon s prumernou spotrebou (alepson nejezdi na 98ku).

Takze hlavni trumfy jsou vlastne jen slusna porizovaci cena zahrnujici slusnou vybavu. Bravo Mazda!

P.S. Pockejme na nove BMW 1, novou Octavii, novou Astru a novy Focus. Myslim ze se Mazde zatoci hlava!

lexus
30. března • 11:17

nymande, nymande...tvoje příspevky jsou opravdu genialní. Jak dlouho vlatníš mazdu3 že zde popisuješ tak bohaté negativní zkušenosti???....malý kufr??.... octavia je do zadne tridy nezaraditelný paskvil, poněvadž podvozek a motory v koktavii bežně používá nižší střední třída, ovšem velikosti karoserie už pada do střední třídy, tím je dán ten velkej kufr, dlouhy zadní a prední převisy karoserie...když na podvozek fabie dam kastli velikosti astry taky budu mit vzadu kufr jak prase........ taky nechapu ten nazor na drahé nahradní díly.....chlapče už davno je pryč ta doba z počátku devadesátých let kdy nahradní díly na japonce byly opravdu drahé, dnes je fuk se kterým autem se jezdi pač nahradní díly jsou na všechny auta přibližně stejny, neco stoji víc u jedne znacky a neco zase u jiné....o průměrnosti výkonu....osobně si myslím že je jedno jestli ma  auto o 74,77,nebo 81KW, zaleží na konstrukci motoru, prubehu točivého momentu, snadnosti jak se motor vytáčí, zpřevodování, hmotnosti auta apod......nevím nevím, osobně se povazuju za pruměrně technicky nadaného člověka, ovšem at sem kdy sedl do jakýhokoli auta tak s ovladáním radia sem problémy neměl....stejně tam většina lidi strčí CD zmackne tlačítko a pak uz jen zesiiluje nebo zeslabuje  zvuk........palubní počítač???, když sem sedl poprvé do auta které jej mělo, tak prvních 100km, sem si s ním porad hrál, přepínal všechny udaje....ted??....ani nevím ze tam je protože je pro me nepotřebny.......mazda je dobre auto

Al Bunda
2. dubna • 19:49

Já s ovládáním rádia žádný problém nemám - jen na uložení stanic do paměti jsem se musel podívat do manuálu - ale kolikrát tenhle úkon děláte?  Jinak je ovládání absolutně v pohodě a zcela standardní a navíc je ovládání na volantu a oproti např. VW zcela přehledné

Niemand
30. března • 23:42

Mazdu 3 nevlastnim. Vetsina mnou napsanych argumentu je obsazena v clanku, staci si ho precist. Udelal jsem takove male shrnuti textu. Samozrejme ze jsem auto spise kritizoval nez chvalil. Nemel jsem umysl auto shodit, ale nabidnout kriticky pohled.

Ja jsem presvedcen, ze ve srovnani s konkurenty, kteri jsou na nasem trhu nebo na nej brzy prijdou (tedy nova Octavia vice jak 550l, novy Focus zatim nevim, Seat Cordoba 485l, soucasna Astra 370litru, Fiat Stilo 355-410l podle nastaveni zadni lavice) je jejich 360 litru celkem prumerna hodnota. Jenom novy Golf a soucasny Focus maji 350l.

Nahradni dily jsem uvedl ze zkusenosti. Napr. na vozy Nissan jsou nahradni dily dost drahe (oproti konkurenci) a hlavne dlouho trva, nez jsou k dispozici. Mozna jsou ceny u Mazdy jiz nizsi. Jako extrem (berte to OPRAVDU jako extremni priklad, je mi jasne ze neni zcela objektivni!!!) uvedu meho kamarada, ktery menil na sve Mazde MX6 ovladac el. ovladani oken a stal 6000 Kc. Coz za kus plastu se 4 kontakty a dvema spinaci povazuji za cenu primo nehoraznou. Ceny beznych osobnich vozu jsou jiste mensi, ale i tak si myslim, ze napr. Ford, Fiat  a jine automobilky maji dily levnejsi. Alespon to tvrdi prijimaci technik z Mazdy.

No tak znovu se podivejme na konkurenci. Skoda Octavia/VW Golf 1.6 FSI 85kW/155Nm, Fiat Stilo 1.6 76kW/145Nm, Opel Astra 1.6 74kW, Ford Focus 74kW/145Nm, Honda Civic 1.6 81kW, Toyota Corolla 1.6 81kW/150 Nm. Mazda 1.6 77kW/145 Nm. Vykon je tedy prumerny (=nijak vyrazne nevycniva), tocivy moment take. Ostatni parametry nehodnotim, ani jsem je nehodnotil.

Obtiznost nastaveni radia je v clanku. Racte si ho precist.

Palubni pocitac neobsahuje dnes bezne udaje. Navic je jeho ovladani odlisne od standardniho spinace na ovladaci steracu. Viz clanek. Opet racte precist. Ja jeho informace v aute pouzivam, zejmena venkovni teplotu, prumernou spotrebu, dojezd a cas jizdy. Ostatni udaje pouzivam mene casto.

Mazda je dobre auto, o tom neni sporu! Jeji kvality jsou povestne. Stejne si myslim, ze modely 2 a 3 nejsou tak dobre jako Mazda 6 (samozrejme srovnano s konkurenci).

Huhla
30. března • 15:14

Ahojky, v něčem s tebou souhlasím - nymand má fakt občas tendence hodnotit "rychle a zběsile" a ještě souhlasím s tim o tom o tom motoru...

Ale jinak mám podobnej názor jako Niemand. S těma ND nemáš pravdu  - japonci jsou opravdu o něco dražší (pokud teda nepoužíváš díly z druhovýroby). Asi nejlíp to ukázal ford, kterej kdysi hodil reklamu do distribuce (euro, mfdnes...), kde ukazoval, jak jsou levný nd na fokus. A byly zhryba stejně draký jako na oktávku a spol, o 1-3T byly dražší na renolta a ještě o drobek víc chtěli za díly na magdu. (a o cenu za sh se asi nemá cenu bavit, co?)

S tím autorádiem - v m3 jsem nejel (a netuším v kolika autech jsi jezdil ty), ale pro ovládání spousta autorádií je nuná vš. A to cos popsal s ar - to dělaj (podle mého názoru) max důchodci a sváteční jezdci. Teda aspoň já podle svých zkušeností autorádio používám víc (od hledání stanic kde hrajou něco co se mi líbí, přes TA, až po manipulaci s cd (mp3) - přeskakování skladeb atd. Ono asi záleží kolik toho člověk najede. Pokud jedeš 1x týdně na za město zahradu pro vajíčka, pak ti asi k ovládání fakt stačej 2 knoflíky...

A ještě bych se podepsal pod tu pakárnu jménem "volitelná výbava vozu". Byl jsem i chvilku v usa, tak vím, v jaký výbavě se tam nabízej auta od těhlech značek, tak mě točí když pak nějaká mladá dylyna ze mě dělá vola (pane na co potřebujete pp (temp)... - to auto je radost řídit... blabla..). Pokud si japonci myslej že na nás v tomhle ohledu uškudlej, tak ať si je kupuje někdo komu to nevadí...

O kufru a dýzlu se nemá cenu rozepisovat - to je asi osobní volba. Já sám si myslím že pro toho kdo má rodinu není žádnej kufr dost velkej (manželka známého považuje za malý i kufr oct kombi) a dýzla zas využije jen určitej typ řidičů...

A k čemu pp? Třeba když s autem občas jezdí manželka co nerada tankuje a tak doufá že to "dotlačí" až domů, kde natankuju já...

Huhla

dabel
30. března • 15:41

Huhla ad ceny dielov: porovnavali sme s kamaratom cenu prehliadky pri 60tkm. On: Fabia 1.4MPI, ja: Mazda 626 2.0i. Rozdiel bol cca. 1000Skk (servisne prehliadky robim v Nemecku s hodinovou sadzbou mechanika 55EUR bez DPH). U Mazdy je dost draha prehliadka pri 90tkm (cca. 20000SKK). Jedine extra nahradne diely, ktore som potreboval pocas 84000km (kupena 52tkm, momentalne 136tkm): vymena predneho skla aj s pracou: 14000SKK (cca. 11000CZK). Draha bola vymena skiel v spatnych zrkadlach (obe prasknute): vysli ma 2500SKK/kus. Inak nic. Na mojom starom Nissane som menil chladic: z druhovyroby 150EUR.

M3 ma spolocnu podvozkovu plosinu + vela dielov s buducim Focusom, preto budu diely pravdepodobne zamenitelne. TD motor 1.6 je tiez z europskej produkcie -> plna kompatibilita. Preto si myslim, ze nejde o "hororove" ceny, ako je v ludoch stale hlboko zakorenene.

Huhla
30. března • 22:59

To má bejt vtip, nebo to myslíš vážně?

nemluvím o žádnejch servisních prohlídkách, ale o náhradních DÍLECH. A je to sranda, ale myslel jsem i na i to cos napsal... Problém jsou právě tyhle "běžný" díly. přední sklo, zrcátka,...

je fakt, že pokud jezdíž z "hornej dolnej" do "dolnej hornej", tak se ti to stane 1 za 100T. Ve chvíli, kdy jezdíš ve větších městech, nebo v praze, každou chvilku se ti něco stane. Ať už ti nějakej machr na parkovišti před nák. c. urve zrcátko, zruší nárazník, nebo když dostaneš šutrem do čelního skla, protože dylyny z TS nesypou v zimě na silnice písek, ale balvany, co s nima sauron dobíjel pevnosti...

Zkus se kamaráda zeptat, kolik ho bude stát výměna čelního skla u fábie

A s tím podvozkem a motorem - budu dělat jako kdybych to neviděl. To je určitě vtip...

Huhla

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dabel
31. března • 9:54

Huhla: no, neviem, co myslis tou "hornou dolnou", v mojom pripade je to Mnichov, kde jazdim aj cely tyzden - hadam sam uznas, ze je to "trosku vacsie" mesto. A "dolnou hornou", v mojom pripade Bratislavou, kde sa jazdi podobne ako v Prahe. Medzi nim rocne najazdim (prave Mazdou) nieco vyse 60000km. Ale nechajme to tak, proste toto Ti nevyslo ;).

Ale uznam, ze ked sa bavime naozaj o karosarskych dieloch (a nie "spotrebaku" v style filtre, tlmice, brzdove kotuce atd. - to som rozumel ja pod pojmom "diely"), tak tam ten rozdiel tisicka-dve moze byt. Ako som spominal, cast rozdielu robi prave clo na tovar z Japonska, ktore po vstupe do EU bude vyrazne nizsie.

Inak moj "forek" ohladom podvozku a motoru samozrejme plati - najprv si nastuduj fakty a potom pis. Ze maju M3 a Focus II spolocny podvozok - to sa fakt cudujem, ze nevies. A spolocny motor 1.6 110k (okrem Mazda 3 aj Focus C-MAX, Citroen Picasso) bol tusim spominany aj v tomto teste. Ak Ta to zaujima, tak Mazda2 sa napriklad vyraba v Spanielsku v rovnakom zavode ako Ford Fiesta a zdielaju spolu cely podvozok aj motory. Benzinove motory Mazda6 zase vychadzaju z benzinakov Mondeo, zhodne vsak nie su kompletne, len bloky motorov.

Pozri, ja netvrdim, ze Mazda 3 je naj naj najlepsia na svete, len branim tie predsudky zazite proti Japoncom. A snazim sa - narozdiel od Teba - argumentovat vecne a na zaklade vlastnych skusenosti.

Lubos
30. března • 12:32

Palubni pocitac ja osobne pouzivam na dve dle meho nazoru dulezite udaje. Prvni - venkovni teplota a druhy prumerna spotreba. Zbytek jako dojezd, pripadne aktualni spotreba (nemam) jsou jenom jak pises na prvnich 100km. Jo, vlastne obcas si hraju, a skousim jestli mi ukaze dojezd 1000km ... zatim se mi to (soucet odjezdenych a toho co ukazuje) na jedno natankovani povedlo

dabel
30. března • 10:37

Niemand: Tie drahe ND su hlboko vzite predsudky voci Japoncom - uroven ich cien je minimalne vyssia ako u europskej konkurencie. Po vstupe do EU a znizeni cla by sa mohli ceny vyrovnat. Jedno pozitivum si ale zabudol: ocakavaná maximalna spolahlivosť - pokiaľ sa teda "nepodarí" nejaká konštrukčná chybička a M3 zotrvá pri mazďáckej tradícii podobne ako M6.

Co sa velkosti kufru tyka, zakladny objem je udavany bez "dvojiteho dna" (+30l), pri zaratani aj toho sa dostava na uroven konkurencie 5dv hatchbackov - samozrejme, ze Octavke v tomto konkurovat nemoze, to hadam ani nikto necaka. Ergonomia je vec zvyku: osobne sa citim maximalne "strateny" v europskom aute, kde marne hladam vsetky tie "stare zname" packy a ovladace z Japoncov (sam mam tretieho Japonca). Design je vec osobneho nazoru.

Inak prehravac MP3 ponuka len velmi malo vyrobcov.

Osobne by som taktiez asi M3 "najlepsim autom v nizsej strednej triede" nenazval, skor by som ho zaradil celkovo k "lepsiemu priemeru" a za danu cenu jednou z dobrych volieb.

dabel
30. března • 10:47

Oprava: nie k "lepsiemu priemeru", ale k "nadpriemeru" - az teraz som si uvedomil, ze to vyznieva az prilis priemerne ;)

Petr
30. března • 7:44

Jediný, co hájil Golf a teď plive po Mazdě.  Mezi námi děvčaty, Golf je vyloženě škaredé auto, má odporný volant a středovou konzolu, měkké sedačky, za druhé dveře doplácím 28 tisíc!!!, kufr je menší než u M3, MP3 přehrávač nenabízí VW vůbec. No nevém, ale mě vaše argumenty, jak pohanit Mazdu3 přijdou dost mimo. Zkusil jsem ji v saloonu a cítil jsem se skvěle, lépe než v Golfu a dalších napodobeninách aut.  Ádijos.

Niemand
30. března • 23:00

Ja nehajim zadne auto ani znacku. Nabizim vzdy opacne pohledy na danou vec. Kdyby tu vsichni psali jak je Mazda spatna, urcite bych se ohradil. O Golfu tahle diskuze neni, takze se nezlobte, ale komentovat Vase vyroky nebudu. Nesnazil jsem se Mazdu nijak hanit, proste jsem uvedl argumenty ktere nehovori pro Mazdu nijak priznive, ale jsou dle meho nazoru relevantni a pravdive.

Jestli se Vam jezdi lepe v Mazde nez v Golfu tak vyborne. To je Vase volba a je to v naprostem poradku.

Šumík
30. března • 21:54

Každýmu se něco líbí, to už tak je. Sice obviňujete Niemanda, že "plive" na Mazdu, ale pro změnu vy hloupě plivete na Golfa. Vaše argumenty jsou oproti Niemandovým nedostatečné.....Každý auto má svůj styl, přeci si nebudou všechny podobný(a to nemyslím designově).   

Funcarver
30. března • 12:42

Nekdo zas povazuje za napodobeninu auta prave tuhle Mazdu  

Snehulda
30. března • 16:09

Ono nakonec napodobeniny aut jsou skoro vsechny povozy, ktery nemaji alespon sestivalec nebo alespon nejaky solidni 2.2-2.5 ctyrvalec, ktery ale musi byt vyrazne kultivovany a tichy . Nejvetsi napodobeniny jsou pak ty ruzny vyhoneny 1.4, 1.6, 1.8 a tak - .

Funcarver
30. března • 1:32

No jo, tohle je na papiru. Ale jak autor recenze sam pise.. jezdi se s tim skvele - to je dulezite... Nicmene ja bych si ji nekoupil (v tehle tride bych ted vubec mel problem co koupit).

Šumík
30. března • 0:28

Přesně jste to vystihl....Mě osobně sedí víc pěkně přehledná přístrojovka(se základními údaji uprostřed mezi budíky) co má Golf V nebo Octávka, Passat a ne ty kruhy á la Alfa Romeo Jenom si myslím, že s těmi díly to nebude tak horké, dřív to bývala docela pálka, ale teď je třeba takový Renault docela drahej, VW taky, ale aspoň "jezdí"....

ShakeDown
29. března • 23:39

......kdo je ten "figurant", co otevírá víko u testu VW Golfa V.(červené konečky vlasů)???? A proč se na fotkách (mega)testů objevují vždycky dvě auta? Je mi jasné, že po testu mazdy3 přijde na řadu BMW5, ale...je to trochu kýčovité takhle to ukazovat. Nebo v tom má redakce záměr? Bylo by možné takový záměr obhájit? :o)) Díky za všechny odpovědi.

Libor Zezulka
30. března • 0:14

Je to jednoduché. Fotografie i video jsme pořizovali v jeden den, na jednom místě. Proto se na fotografiích objevují oba vozy (bude-li v tom problém, příště dáme pozor, aby se tak nestalo). Záměr v tom není žádný. Figurant s červenou hlavou, který otevírá víko kufru, je Petr Broža, já Mazdu3 řídím (u Golfu otevírá víko také Petr).

ShakeDown
30. března • 9:39

Díky za odpověď. Nemůžu sám za sebe tvrdit, že by byl problém v tom, že na fotkách z testu např. Mazdy3 je vidět BMW5 (podobně Golf V. a BMW3), ale....není to zrovna "košér". Nedovedu si představit, že by se něco podobného objevilo v tištěném periodiku. Podle mě je to JEN zbytečné....stačí s tím "druhým" autem zaparkovat někde jinde mimo hledáček foťáku :o)) Byl to jen návrh, nad kterým by nebyl špatné zauvažovat. Nic víc, nic míň.

Libor Zezulka
30. března • 11:11

Dík za názor. Příště zaparkujeme mimo hledáček.

Jirka
29. března • 22:45

Pánové, tak se mi zdá, že testujete nové BMW 5 řady. Kdy si budeme moci přečíst recenzi?

Libor Zezulka
29. března • 22:52

BMW5 už testem prošlo, recenzi zrovna dopisuji..Předběžně počítám příští týden, nicméně video zveřejníme dříve (jako u Mazdy3)

Jirka
29. března • 22:59

Óóó, díky vám za odpověď.  Moc se těším. Už jsem dočetl recenzi Mazdy, taky super.

Libor Zezulka
29. března • 23:07

V  případě BMW ještě chystáme test řady 7, sháníme 6, X3 a X5.

Tom
3. dubna • 20:23

Panove, pozor na 645i !!!!! Nejeden ridic (a nemusel to byt jen nejakej magor) mel uz zivot na vlasku, protoze to trosku prehnal s rychlosti. Je to relativne lehke, zda se, ze skoro nejedete, ale tech 8 hrnků pod kapotou dělá svoji práci dóóóóst dobře. A odkud jsem to vzal? Pracuju pro BMW v Mnichove a i zkusebni ridici to obras pretahli...

Flash
30. března • 0:21

Bude test mé oblíbené 7 s nějakým pořádným motorem. Myslím tim V12 nebo turbodiesel 3.9d... Ale i na zveřejnění testu s 5 se taky těším...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
30. března • 7:34

BMW 7 bude ve verzi 745i, tedy s docela slušným motůrkem

Flash
30. března • 19:01

Jo ten je taky OK

bingo
29. března • 23:36

nejak Vas ta petka vzala ... ted to bude samy BMW (nejsem proti )

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
30. března • 0:05

No mne BMW 5 taky pekne vzalo. Jen jsem do toho sednul, tak mne z toho interieru mamle trefil slak a div ze mne nemusel prodejce krisit.

Libor Zezulka
30. března • 0:05

Jen jsem uváděl, které další BMW chceme, nebo budeme testovat. To samozřejmě neznamená, že budeme testovat pouze BMW. To v žádném případě. Značek a modelů je mnoho. 

bingo
30. března • 15:07

tak jsem to taky nemyslel .... ach jo

MM
29. března • 22:47

A kdy se můžeme těšit na test M1 ???

Al Bunda
29. března • 21:49

Pořídil jsem si příplatkové "sportovní" pedály. Interiér vypadá ještě lépe a navíc i z funkčního hlediska jsou lepší než standard.

Pane Broža, celkem se těším na Váš test sedan 2,0

Libor Zezulka
29. března • 22:33

Předběžně padl sedan na mě..Jelikož jsem Mazdu3 (1.6) trochu prohnal (viz. video), jsem docela zvědavý..

Al Bunda
29. března • 22:35

To neva, že to "padlo" na Vás, stejně se těším na postřehy

Libor Zezulka
29. března • 22:43

Jak dlouho s Mazdou3 sedan 2.0 jezdíte, mohu-li se zeptat?

Al Bunda
29. března • 22:52

Mám ji měsíc a najeto cca 1300 km, takže zatím nic moc, zajížděl jsem, ale "potenciál" v tom motoru i podvozku je slušný  

Šumík
29. března • 21:18

Mě se z Mazd nejvíc líbí 6 a RX-8, ale ta trojka, ne nesedí mi. To bych mnohem raději vzal Golfa V, mimochodem, také proto, že má 2.0 TDI....je to jeden z nejlepších motorů na trhu. Nechápu, že Mazda ještě nenabízí diesel z 6(2.0 MZR-CD), tudíž z motorového hlediska nic moc. Překvapuje mě, že má 2.0 benzin tak nízkou maximálku (200km/h), v čásácích psali o přílíš vysokém koeficientu odporu(víc než Octávka I) Špatné auto to určitě není, ale nekoupil bych si ho ani náhodou.....

PJ
30. března • 11:27

Sedan ma 208, coz uz je na 110 kW rekneme prumer, hatchback je z hlediska aerodynamiky klasicky nevyhodnou koncepci. Jinak dnes je moda zvetsovani aut ve vsech smerech, takze i pres stale nizsi koeficienty odporu vzduchu rostou velikosti prurezovych ploch a aerodynamika je ta tam... Viz Golf V, ten je na tom snad dnes uplne nejhur ze vsech, 1,4 ma max asi 162 a i s jakymkoli lepsim motorem je to tragedie, k Mazde 3 jedna k jedny...

dabel
30. března • 10:41

Sumik: ta nizka maximalka u 2.0 je sposobena kratkym sprevodovanim, este kratsim ako ma 1.6. Nesir prosim nepresne info o "vysokych koeficientoch odporov" (asi vzduchu, alebo coho?)

frostiM3
19. února • 13:35

Neviem ako 2.0i ,ale 1.6i mi da za dobrych podmienok s letnymi pneu aj 210km/h ....takze mozno aj viac ako ten dvojlitrak :-D

Šumík
30. března • 19:03

Jestli jsem to dobře četl v jednom časáku, tak byl součinitel asi 0,36cx. Pro příklad, Octávka nový model 2001 má 0,32cx

lyžař - zabiják
1. dubna • 12:29

A Opel Calibra má zas 0,26cx, General Dynamics F-16C má 0,16cx, Ikarus nevím, ale bude to hodně. Ono takové cx není všechno, na čem maximálka závisí. Nesmíš číst tolik časopisů, spíš si prober fyziku a někdy mrkni třeba pod kapotu.

MM
29. března • 22:46

To s tím silnějším dieslem mi taky nejde pod fousy, v mém případě to bude asi kámem úrazu, na kterém M3 skončí.

Taky mě zarazila ta zmínka o tempomatu. Ten vůbec není k dispozici? Na amerických servrech ho tam má, ale tam se prodává i s motorem 2,3i.

Uvidíme, pokud ale nevylezou se silnějším dieslem, asi přidám a koupím si stodvácu .

igor
30. března • 0:26

U japonských automobiliek ma do slova a do písmena zabíja ignorovanie určitých výbav, ktoré buď dáva konkurencia do niektorých modelov sériovo, alebo aspoň za príplatok - Honda donedávna nevedela, čo je to tempomat (Civic), xenóny (Civic), palubný počítač (Civic)... Proste tí "šikmáči" si asi myslia, že sme tu sto rokov za opicami  To isté Mazda 3, akurát som dopozeral cenník - tempomat sa naozaj nedodáva! Len tak orientačne, M3 Hatch 1,6 77kw Touring vs Octavia 1,6 75kw Elegance jednoznačne víťazí Octavia, aspoň čo sa ceny týka - 695 vs 634tisíc. A to má navyše tempomat, parkovací asistent, vyhrievanie sedadiel... Hmmm, zoom-zoom?

LK
30. března • 7:57

Jen si pánové nemyslete. Japonci se docela vyznají - americké verze Toyot, Lexusů, Mazd apod. jsou tak nabušené (v souladu s tamější tradicí), že by jeden zbledl závistí.
Ale tady jsme "jen" v Evropě, kde klimačka je stále ještě luxusní prvek, tempomat věc skoro neznámá apod.

Al Bunda
29. března • 21:47

Já si koupil a ne náhodou  Mám tedy sedana (2,0 s paketem Sport GT) protože se mi líbí víc než hatch. Ten paket tu Mazdičku úplně změní a to k lepšímu (můj názor). S tou maximálkou bych to neviděl tak tragicky, když ji autor recenze docílil s 1,6

 

Snehulda
29. března • 20:33

Podle autora: "Základní výbava Comfort obsahuje vše, co je dnes v nižší střední třídě standardem: šestici airbagů, ABS, rozdělovač brzdné síly EBD, brzdového asistenta, imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání, přední okna v elektrice, obousměrně nastavitelný sloupek řízení či posilovač" - tak to Octavie asi nebude ani nizsi stredni trida, jelikoz tuhle vybavu nabizi az v nejvyssi mozne konfiguraci (elegance . No nic, doufam ze to berete jako provokaci - Octavie se mi libi az na tu cenu, benzinovou motorizaci a zakladni vybavu ...

jamamba
29. března • 20:33

super kara

Focus
29. března • 20:31

Tohle auto se mi strasne libi...zvuk motoru je taky super

miche
29. března • 19:15

podle me je to takovy nehezky auto a to vcetne interieru, mozna by prospelo treba nechat ty bocni listy cerne, je to takove jednotvarne  a .... No proste v porovnani s Pazoutem 307 a Fiatem Stillo je to bida (mysleno esteticky samozrejme !!!). Vadi mi taky ten volant .... V nouzi bych to bral

Snehulda
29. března • 20:18

No zrovna Stillo neni priklad krasneho auta - doby Bravy a Brava jsou bohuzel uz pryz ... Me se M3 libi z nizsi stredni tridy v soucasny dobe uplne nejvic - uvidime novy Focus, ale zatim je to (v hatchbacku) to nejhezci co je (dobre Alfa 147 je taky moc hezka, ale uz stoji moc penez ...)

empi
29. března • 18:52

No, mi ta palubka prijde na dnesni dobu stara, mozna v predchozi verzi by to bylo ono (pouzite plasty, ovladani a tvar ala BMW 5 92 rok) ... nekamenujte me - jenom nazor

Nick
29. března • 18:40

Když může mít na boku, proč je nemůže mít i v předu a v zadu? :(

Niccolo Machiavelli
29. března • 18:35

Na autosalone v Bratislava som videl tuto krasnu mazdu aj novu octaviu. Nechcem tvrdit ze octavka je smejd, ale vedla mazdy vyzera ako velmi, velmi chuda pribuzna. Bola tam vystavena jedina jedna / stredny stupen vybavy/, ale IMHO to bola hanba oproti tej 3-jke, alebo novej astre, aj golf V sa mi zdal solidnejsi...a ze vraj "japonec az nakonec", to asi vymslel nejaky low - IQ zaslepeny fanda Skody.

igor
30. března • 0:15

Dizajn je čisto subjektívny - ja som tiež bol na salóne, ošahal som si obe vystavené 3-ky a musím povedať, že som mal rovnaký pocit, ako z Elantry od naproti  Proste vôbec ma to auto ničím neoslovilo, obyčajný tuctový interiér  Čo sa týka ceny, vystavený červený sedan mal cenu cez 650tisíc, a výbava bola podstatne chudobnejšia, než stará Octavia...

a.l.i.
17. října • 16:00

Nebol som na autosalone, ale mam m3. Co sa tyka interieru, si trochu mimo, ale predpokladam, ze tvoje naj auto je passat. Ale je to tvoj nazor a ja s nim len nesuhlasim...

Anndy
30. března • 11:24

No to je vec nazoru :) Ja som si nasxval osahal mazdu3 golfa a astru - xcel som aj octaviu2, ale to neslo. golf ma prekvapil jemne prijemne - nevyzera to az tak zle, ako na foto (ale len vo verzii za 900k), astra negativne - je tohorsie, ako na foto (inerier aj exterier) a pacila sa mi celkom octavia - aj v interieri vyzera dobre celkom.

No, ale mazda3 ma uplne oslovila - ked som porovaval tu vystavenu s tym golfom za 900 - tak interier mazdy bol krajsi, podla mna aj prjemnejsie (netvrdim, ze kvalitnejsie - to posudit neviem) materialy... Ale je to vec nazoru.

mirkec
30. března • 8:16

Tiez som bol na autosalone a uplne suhlasim, toto auto ta vobec neoslovy, akurat mazda 6 vyzerala sympaticky(akosi normalne - chybal tam vrch prevodovky). Nechapem len preco je mazda 3 auto roka 2003 v niektorych statoch.

Al Bunda
2. dubna • 19:39

Nevím jak u vás na Slovensku, ale tady u nás, když se svojí Mazdou3 Sedan v provedení Sport GT vyjedu, tak pozornosti neujde a spousta lidí se za ní otočí, zatímco za Oktávkou se neotočí nikdo

Martin
29. března • 21:11

Uvidíme, jestli se exterier mazdy okouká. Octávie má výhodu, že se neokouká. Je to vidět již na first generaci

Pepe
30. března • 17:31

Já myslím, že to je právě problém tady v ČR. Octávií je na každým rohu spousty a s novou to bude pravděpodobně velmi podobné. Takže když jich potkáš na silnici desítky každej den tak se to auto rychle okouká. No jinak to bude asi v jiných zemích, kde jich nebude jezdit tolik (myslímv poměru k ostatním vozům)...

Snehulda
30. března • 10:53

Neokouka - to myslis ten vo se daval od r.v. 96 a ten co je dotetka v Classicu? Nevim jak tobe, ale me prijde dost okoukanej a pekne osklivej ...

Wendy
30. března • 13:05

Jeden o voze a druhe o koze. Kolega mluví o exteriéru, kterej je u Oktávky dle mého skutečně krásnej a nadčasovej. Ty tady plkáš o palubce. Ta je vevnitř a proto je to interiér. Ale vono halogen jako heligon, hlavně, že se můžeme pohádat do krve.

Snehulda
30. března • 14:35

Sorry - nejak jsem se prekouk .... Jo exterier nadcasovej je a da se na nej i koukat .... Ale koukat se da i na Fiat Brava, kterej taky vsichni hanili ze bude za chvilku okoukanej ....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Wendy
30. března • 14:43

V pohodě Ad Fiat Brava: Ta mi vždycky přišla vyloženě krásná, protože vypadá moderně, ale není plná výstřelků á la Renault.
Aby se do mě někdo nepouštěl, že mluvím o Oktávce jako o krásným autě, že sem teda zaslepenej fanoušek škodovky, tak zdůrazňuju, že Oktávka je jediná škodovka, která se mi libí. U Fábie je to právě naopak (můj soukromej favorit je z téhle kategorie Seat Ibiza).

Doporučujeme

Články odjinud