Mazda 3 MPS pro rok 2010 v detailech

Mazda detailně představila modernizované provedení ostré verze svého modelu 3 s označením MPS. (+ 60 nových fotogafií)

Nová Mazda 3 byla do džungle evropských trhů vržena před několika měsíci a její dynamické linie se zřejmě setkaly s pochopením zákazníků. Podle červnového průzkumu AutoBildu jej například plných 200 000 respondentů označilo za nejlépe vypadající kompakt. Nyní se v plné kráse představuje vlajková loď této řady, jež má nabídnout vynikající jízdní vlastnosti a výkony, ovšem v kompaktním balení plně využitelném pro každodenní provoz, k čemuž přispívá i dlouhý seznam zajímavých technologických „vychytávek“.

Dosavadní Mazda 3 MPS nalezla od roku 2006 na světových trzích více než 30 000 zákazníků, třetina z nich přitom bydlí v USA, kdežto v Evropě by jich nyní mělo jezdit přes 6 000. V loňském roce se jí v Evropě podařilo dosáhnout ve svém subsegmentu tržního podílu 4,5 %. A inovovaná verze určitě nechce své tvrdě vydobyté pozice opustit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mazda Performance Series - tato slova mají za úkol především zvýšit tep milovníků automobilů značky Mazda. „Trojka“ MPS vychází z pětidvéřového hatchbacku a již od prvního pohledu se jedná o řádný „hot hatch“. Její bezmála sportovní ambice zdůrazňují specifické nárazníky vpředu i vzadu, kaplička na kapotě zásobující mezichladič stlačovaného vzduchu, prahové spoilery či nové osmnáctipalcové ráfky připomínající jednotky z typu RX-8 a obouvající pneumatiky Dunlop s šířkou až 225 mm. Mezi další prvky patří natáčecí bi-xenonové světlomety AFS, zadní světlomety složené ze soustav LED či robustní střešní spoiler na pátých, výklopných dveřích. Mazda 3 MPS se bude dodávat ve čtyřech barvách Velocity Red, Aluminium Metallic, Black Mica a Crystal White Pearl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O řádně peprné svezení se postará čtyřválcový motor Mazda MZR DISI s objemem 2,3 l, jenž díky přeplňování turbodmychadlem dosahuje výkonu 260 koní (191 kW) při 5 500 ot./min. a točivého momentu až 380 Nm při 3 000 ot./min. Těmto hodnotám musel být přizpůsoben i přenos momentu na vozovku přes přední kola, který probíhá skrze přepracovanou šestistupňovou převodovku s manuálním řazením a širším rozpětím převodů (jednička až trojka mají troj a čtyřka pak dvoukuželovou synchrnizaci pro zrychlení řazení), diferenciál s řízenou svorností a upravené hnací hřídele konstruované se záměrem minimalizovat negativní odezvy zabírajících kol do řízení.

Mazda 3 MPS zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,1 s a dosáhne rychlosti 250 km/h. Použití dvojitého výfuku zlepšilo v porovnání s předchozím provedení zvuk motoru, ale v oblasti nad 5 000 ot./min. zároveň snížilo hlučnost vozu o 10 dB.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mazda 3 MPS se vyznačuje důsledně přepracovaným podovozkem s tužšími pružinami a tlumiči. Naklánění v zatáčkách omezují mohutné zkrutné stabilizátory, zatímco k lepšímu kontaktu s vozovkou má přispět modifikované řízení. Speciální černý interiér tohoto hbitého a praktického vozu je opatřen červenými doplňky, hliníkovými pedály, ale také přepracovaným přístrojovým štítem s orientačním měřičem plnicího tlaku dmychadla, který našel prominentní místo mezi dominantními ciferníky otáčkoměru a tachometru.

Řidič pak jistě ocení i sportovní polokožená sedadla, konektivitu a ovládání telefonu přes Bluetooth, audiosoustavu Bose s desítkou reproduktorů či nový multifunkční informační displej MID, pocit zdánlivé jedinečnosti v něm pak dále podpoří řada nápisů MPS kol dokola. Couvání usnadňuje elektronický asistent, při panickém brzdění se spustí výstražné osvětlení (ESS), o defektu pneumatiky pilota informuje soustava TPMS a monitorovací systém RVM informuje řidiče o pohybu automobilů za ním či v oblasti slepých úhlů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 3 MPS 2010

bazar

Mazda CX-3 2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 470 000 Kč
Mazda 2 1,2
Rok výroby: 2005
Stav: 87 798 km
Cena: 86 000 Kč
Mazda CX 5 2,2
Rok výroby: 2015
Stav: 20 135 km
Cena: 680 000 Kč
Mazda CX 5 2,2
Rok výroby: 2014
Stav: 78 542 km
Cena: 520 000 Kč
Mazda 626 1,8
Rok výroby: 1995
Stav: 204 817 km
Cena: 22 000 Kč
Mazda 6 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 123 803 km
Cena: 223 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků