Mazda 3 MPS má pod kapotou 250 koní (spy photos)

56 komentářů

Kristýna
18. dubna • 22:12

Já sama mám mazdu 3mps je to nejspolehlivější auto.podle mě je lepší než BMW.i když BMW mám taky ráda.a druhý spolehlivé auto je volkswagen passat.mazda je to nejlepší auto:-))

Žmulín
25. května • 16:09

Jak zmizelo to maskování,tak hned prokoukla.Pro mě určitě zajímavější než vóóstrej Golf.Jinak 6 MPS bude asi zajímavější volba i když je to asi jedno.Prostě s tim můžu zajet k lesu na houby a cestou domu si vytřít pr... se všema německejma čipařema
Mustanga bych sem netahal,tam jde uplně o něco jinýho a navíc umí jezdit trošku rychle akorát rovně.

GTI DSG
25. května • 18:56

ty musis mit v tom mustangu najezdeno kdyz vis ze jezdi akorat rovne vid

A jeste pro pana Permona, ta stare vykopavka typu Corvette (mimochodem o 100 000 Liber levnejsi nez Ferrari) mela na okruhu o 0,1s pomalejsi cas nez 360CS...

No a ten Mustang se dokazal drzet Exige... A reklbych ze Exige ktery udela stovku za 4s. bude malinko lepsi konkurence nez 3MPS...

Kristýna
18. dubna • 22:15

No nejlevnější porsche stojí 300 000 ale zároveň je to nejpomalejší porsche na světě.jede max 15/km hod

Brouk
25. května • 11:07

A co takhle za stejnou cenu Ford Mustang GT 4.6 V8 300Hp?

Honza
25. května • 11:29

S tuhou zadni napravou ?  Dekuji NE !

GTI DSG
25. května • 11:56

nemluve o tom ze kdyz pred holcinou zaparkujes Mustanga misto Mazdy, tak mas hned male bezvyznamne plus k dobru

Permon
25. května • 14:55

To rikas Ty. Zeptej se zenskych jak to vidi. 98,7% zenskych nezna pojem Mustang a spis si reknou: jezisi, co ma za stary strep? (Mustang prece vypada retro)

koffr
25. května • 15:13

a ty bys takovou kravu chcel?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Permon
25. května • 15:47

Klidne, mne Mustang tankuje asi tak jako Twingo. Takze me pritelkyni klidne odpustim, ze nezna tuhle mrtvou legendu ze 60. let.... Dnes jsou jine ikony.. MX5, Z350, Cayman, 599GTB... a ne tyhle vykopavky s napravou na listovych perech jako V3S!

Tonda
25. května • 15:57

Ty to máš dost popletený, člověče...  Listový pera  nemá mustang, ale corveta - a ta těm tvým "ikonám" natrhne prdel, kdy si vzpomene   gaymane

Permon
25. května • 16:44

btw. ja nenapsal, ze ma Mustang listove pera. Ja napsal "tyhle vykopavky", tzn americky (prehistoricky) radoby sportovni auta. Nelibi se mi, jak se snazi hrat na falesnou strunu tradice. Pouziva snad nekdo pricetny v dnesni dobe tuhe zadni napravy? (Opel pricetny asi neni) Uz i stary znamy zpatecnik VW pochopil, ze je na case pouzit viceprkove zaveseni na zadni naprave.

Mirek-607
26. května • 0:38

Koukam, ze pan tomu rozumi... Ach jo...

Takze, vlecena ramena s torzni prickou neni tuha naprava. Tohle reseni je u aut nizsich trid bezne.

Listova pera v Corvette nejsou historicka zalezitost! Ta pera jsou karbonova a napric. Tohle reseni je vysoce funkcni a velice lehke. Corvette vazi asi 1400 kg i se 7,3 litrovym OHV motorem V8. Cas na okruhu jasne dokazuje, ze Corvette je velmi rychla. Na severni smycce Nurburgringu porazila i Zondu, nebo SLR...

Jeste k zadni naprave. Viceprvek ma nekolik chyb a temi je cena, prostorova narocnost, slozitost a mensi mechanicka odolnost. U beznych aut nizsi a nizsi stredni tridy je pouziti vicervku pomerne zbytecne s vyjimkou sportovnich verzi ve spravnych rukou.

Jeniik
25. května • 17:05

Ktery Opel (pokud nepocitame dodavky) pouziva tuhou zadni napravu??

Radek Ondrášík
25. května • 18:28

Tedy zcela klasickou zadní tuhou nápravu dnes nemá žádný Opel, ale stejně jako mnoho jiných dnešních novinek používá vzadu vlečná ramena se zkrutnou torzní příčkou, což má hodně společného s klasickou tuhou a téměř nic s nezávislým zavěšením.

Každopádně zadní tuhá náprava sama o sobě problémem není a platí, že je 100x lepší zadní tuhá náprava s dobrým odladěním, než nevyvážený multilink, což se v dnešní době dá poměrně dobře srovnat u vozů nižší střední třídy.

A k te Corvett+, řekl bych, že její vlastnosti byly odzkoušeny na okruzích, kde v civilní verzi mohla tradiční multilinkové Ferrari, Porsche apod. vyučovat v zatáčkách.

Jeniik
25. května • 20:47

to se neda srovnat. U vlecenych ramen se ti neprenasi pricne vibrace z jednoho kola na druhe. Ta torzni pricka je tam vicemene misto stabilizatoru... Fakt je to o necem jinym...

Armando
25. května • 19:14

Nevím jestli zrovna auto se zadní nápravou z "Tranzitu" je to pravé do zatáček. Corvetta to nahání širokýma gumama, placatostí a silným vysokoobsahovým motorem.

Radek Ondrášík
25. května • 19:25

Jenže ta Corvetta je v určité výkonostní kategorii sportovních vozů - dle verze - F430, F575, Porsche Turbo, GT3, Lambo Gallardo-Murciélago apod. Tedy soupeří s vozy tradiční koncepce, s multilinky, stejnými pneu, stejným výkonem atd. a dokáže je porážet, byť ne vždy.

Ono nezávislé zavěšení se příliš přeceňuje, pokud jsou silnice v dobrém stavu je to úplně jedno jakou nápravu má takové auto. Navíc supersporty jsou stejně tak tuhé v pérování, že často jedou zatáčky po třech kolech a to i u multilinku. Je to taková spíše PR masáž, než potřeba.

A jak se ukázalo v poslední době na okruhu v Nurburgringu - zadní "tuhá" náprava Zafiry a Astry zde dokázaly zdolat všechny konkurenty s multilinky a vytvořily ve svých obsahových kategoriích nové rekordy.

Ono je to třeba posuzovat kus od kusu, stejně jako motor s přímým vstřikem paliva není automaticky lepší, než motor se starším typem vstřikování, nebo dokonce s karburátory, není nezávislé zavěšení automaticky lepší, než formy zadní tuhé nápravy.

Tonda
25. května • 20:16

Ale hlavně corvetta  nemá tuhou nápravu, proboha !!!!!  Má akorát příčný listový pero /karbon/, zřejmě z toho se furt tenhle omyl udržuje... Má vzadu normál. multilink.

Permon
25. května • 16:39

Ty me ikony nejsou jen me a o tom, ze Cayman, 599GTB, nerku-li Z350 jsou nesrovnatelne sofistikovanejsi auta muze pochybovat jen prachsprosty automobilovy analfabet. To, ze je nejaky 6 litr v primce rychly neznamena, ze je to kvalitni vyspele auto....

Tonda
25. května • 17:15

Vidím, že o kvalitních vyspělých autech toho moc nevíš .  Z350  je pro pubescenty.  Neřkuli.

Honza
25. května • 19:41

Takze jsem pubescent???
 Za prvy nevim co to je, a za druhy je mi to jedno

Tonda
25. května • 20:12

To záleží jak moc seš hotovej z toho, že ho máš   Nic proti němu, ale zas se z toho nesmí dělat supersport

Honza
26. května • 9:18

To nedelam, ale hotovej z nej jsem .

Jeniik
25. května • 17:07

Ty tvoje ikony jsou hlavne drahy auta. Podivej se na cenu Mustanguy a dojde ti, ze srovnavat ho s Ferrari za 7 milionu je hodne mimo. Mustang je LEVNY sportak, neco jako sveho casu Golf GTI v Evrope, rekl bych. Ma k te vytunene Mazde z tohodle pohledu celkem blizko.

A mimochodem: Proc presne je tuha zadni naprava nevyhodna? Projevi se jeji nevyhody na okruhu, nebo na nerovne ceste? Proc byla u noveho mustangu pouzita, kdyz starsi modely mely nezavisle zaveseni?

Zkus si na tyhle otazky odpovedet a mozna pochopis, proc byla pouzita.

Honza
25. května • 16:59

V Z350 se holkam hlava pod volant nevejde

Jeniik
25. května • 17:09

Irituji mne lide, kteri se dokazi sice postavit za svuj nazor, ale uz nevi, ze Nisasn 350Z se nejmenuje Z350.

Mozna jsem hnidopich, ale docela se podobnym lidem divim.

Navic resit auto s motorem z Renaultu, ja vam nevim...

Mirek-607
26. května • 0:29

To neni motor z Renaultu.

Honza
25. května • 19:39

Nemusis se mi divit. Lehce ti to vysvetlim. Samozrejme vim, ze spravny nazev je Nissan 350Z, ale kdyz reknu, ze mam v garazi "zetko", tak to zni jinak, nez kdyz reknu, ze mam v garazi "tristapadesatku". Tu jsem nikdy nemel a ani mi to nechybi. takze to budu psat po svym - v garazi mi stoji 350Z. (pro hnidopicha - v garazi mi stoji Z350).

bingo
25. května • 19:56

Cloveku, co o tom nic nevi, tomu nejake zetko nic nerekne, ostatni myslim pochopi, ze 350Z je 350Z. Ale mozna by bylo nejlepsi rikat, ze mas v garazi 360 Modenu, to je taky skoro to samy a zni to jeste mrte lip

Honza
26. května • 9:03

Jenze tu tam bohuzel nemam - na rozdil od toho "Z". Ale kdybych si mohl vybrat, tak radeji F430 misto te Modeny.

Permon
25. května • 17:03

No, v Z350 si dovedu predstavit zajimavejsi zabavu, nez je oralni sex! Takze tenhle fakt mne fakt nemrzi

Honza
25. května • 12:44

Vejde se ji hlava pod volant ???
JA jen kvuli pripadnymu koureni

Jeniik
25. května • 11:46

Furt lepsi tuha zadni s panhardskou tyci, nez predohnany prckolet s vyjicim ctyrvalcem. Stang mozna nebude tak rychly na okresce, ale taky si v nem nebudes pripadat jako bys misto obycejneho hoveziho steaku zral to nejlepsi sojove maso.

Ivo Pajorek
25. května • 11:34

Zato mazda chodící po rukách  to je to pravé ořechové

doubt
25. května • 9:07

Prosím hlasujte, ať vím, jaké je veřejné mínění :)

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?t=5074

vedeni
25. května • 1:11

Skoda, mam takovej dojem, ze se prapuvodne uvazovalo o 4x4, nebo se mejlim? Ale zle to nevypada... jsem zvedav, jako nasedi cenu.

Tomas B
25. května • 8:49

Já to nikde nezastihnul, že by kdy uvažovali o 4x4 - samozřejmě by to bylo mnohonásobně lepší, ale taky o dost dražší. Jsem zvědavý na cenu. Když porovnám o kolik šla nahoru Mazda 6 s tímhle motor + 4x4 oproti třeba normální 2.3i, tak jsem zvědavý o kolik půjde nahoru Mazda 3. Bojím se že ta cenovka bude přesahovat 800tis.Kč a to je ve stávající konkurenci moc (i když motor má lepší parametry než konkurence).

Gigi
25. května • 9:08

Mazda 6 MPS stoji dle cenniku 1 099 000,-, ale vsude ji prodavaji za 999 999,-. Ta cena mi pripada velmi prizniva, vzhledem k absolutni vybave, vybornemu motoru ci pohonu 4x4. BMW ci Audi ve stejne vybave s 4x4 by prisly zhruba na dvojnasobek. Takze verim, ze Mazda je konkurence schopna cenou i kvalitou.

Saman
25. května • 10:18

Focus ST, Megan Sport

Saman
25. května • 10:19

sem se uklik obradej, takze sem to nepatrilo

DVD
25. května • 9:08

tohle je Hothatch a ty 4x4 nemívaj už proto, že by tim obludbě vrostla hmotnost(min. 100kg navíc), Jinak tohle má jen jedinou přímou konkurenci a to dosluhující, ale krásnou 147GTA ostatní sou výkonem přecejen trochu níž, takže myslim že i cena 800k by tomu klidně odpovídala, každopádně mě se 3ka jako pětidvířko moc nelíbí, chtělo by to 3dvéř nebo i sedan je hezčí(muj názor)

Radek Ondrášík
25. května • 9:16

A co Golf R32, BMW 130i, Astra OPC...

DVD
25. května • 10:39

R32 rozhodně neni pravej Hothatch, je těžkej a má 4x4(a VW ho samo zaměřilo spíš na rychlejší jízdu než na řezání zatáček), 130i je prostě jen Hatchback(i když hodně rychlej a silnej), Ale na Astru sem zapoměl

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bingo
25. května • 10:56

To jsou velice zajimave predstavy Takze to je jedine dobre, ze do mazdy 3 to 4x4 nedali, protoze by pak nakonec memeli ani ten hothatch

DVD
25. května • 11:03

to 4x4 sem myslel tak že když hledáš konkurenci pro FWD tak ho nemůžeš srovnávat s AWD

Radek Ondrášík
25. května • 11:15

Je irelevantní jaký typ náhonu automobilka použije. To je věcí dané firmy a pro porovnání to úplně stačí. Ono když probíhal test OPC - předokolka, R32 - 4x4, 130i - zadokolka - tak novináři také něměli problém to postavit vedle sebe na okruh a ono ta předokolka nakonec vyhrála..

- takže typ náhonu nehraje roli, jsou to hatchbacky, i když je pravda, že ani 130i, ani R32 nejsou tak jednoúčelové jako OPC, ale to není na škodu. Takže srovnat vozy napříč typy náhonu není žádným problémem.

Saman
25. května • 11:42

Reaguju i k tem 2 autum cos si mi stiiirnul  , jak us vime tak vykon neni zdaleka fsechno, to ze ma nejaky auto 250 koni a jine 220 neznamena ze je to propastny rozdil a ze je to nejak naskodu, staci kouknout treba na Megan vs. OPC, rozdil asi 50kg na vaze, rozdil asi 12kW ve vykonu, rozdil asi 1 desetiny ve sprintu na magiskou cislovku 100 a asi 8km v rozdilu maximalky, prd hodnoty a i pri nasazeni na okruhu se stejne skusenejma pilotama by si ty dve auta porad cuchali k vejfukum a ani jedno by nemelo navrch takovim zpusobem aby to bylo nejak vyc patrne. Pro nas bezne ridice kteri si obcas zadek svezou v necem co ma trebas 400 koni a jinak jezdime v autech do 200 koni ( ja jen 98koni ) je rozdil mezi tema autama us jen v tom jak dobre se nam v nich uveleby zadnice a jak se nam libej designem, a v tom u me vede mezi vsema tema HOTcarama OPC. V lete jedu do alp zakusit na klikate silnicky OPC a ST a i tak vim ze rozdil mezi tema dvema bude minimalni, oboje pojede slusne, oboje bude krasne svezeni, oboje si nekoupim .

Honza
25. května • 11:47

Az na tu cestinu - souhlasim.

Honza
25. května • 11:27

Nechci do toho nejak moc stourat, ale pokud redaktor autoserveru napise, ze typ nahonu nehraje roli, tak musim reagovat. Typ nahonu hraje roli a to zasadni. Neverim, ze motorista (srdcar) bude pet chvalu na predokolku. U auta, ktere ma 250 kobylek na predku bych se hadal (verim ze uspesne) o efektivni prenos takove sily na silnici. Verim, ze dokaze hrabat treba i na trojku, ale o tom to preci neni. A to ze predokolka vyhrala na okruhu??? Neverim, ze pokud bylo sucho a souperi byly 130i, R32 a OPC, takze OPC vyhralo. A pokud ano, tak v mem oblibenem 130i musel sedet nejaky matla. Ja osobne mam Z350 (286 kobylek na zadku) a kolem 6 sec. zrychleni. Neverim, ze by mi MPS mohla jak ve zrychleni, tak v zatackach stacit. Nehanim MPS - libi se mi, jen bychmel obavu z 250 koniku na predku.

Radek Ondrášík
25. května • 11:40

Asi jste to špatně pochopil. Typ náhonu nehraje roli v tom, zda auta budeme spolu porovnávat, ne v tom, zda je přední náhon stejně dobrý pro sportovní jízdu jako 4x4, nebo zadní.

K tomu okruhu a tomu testu. Také pro mne to bylo velmi překvapující, ovšem testovali to lidé, kteří v mých očích patří mezi moto-magazíny k těm nejvěrohodnějším. Zde máte na ten test odkaz: http://www.autorevue.cz/Magazin/AR.asp?ARI=7213

O ten výkon bych obavu neměl a to, že přední náhon není problémem hovoří jasně závody WTCC, tedy dvoulitrové vozy s výkony okolo 270-280 koní. Závodí tam BMW, Alfa Romeo, Seat atd... a budete se divit, to BMW ani na suchu nijak nevládne, byť slaví úspěchy. Ono ten zadní náhon se moc přeceňuje. Je sice komfortnější pro agresivnější jízdu, zábavnější, ale automaticky není rychlejší..

Honza
25. května • 12:04

Diky za odkaz. Precetl jsem si nejen clanek, ale i diskusi. A to me utvrdilo v tom, co jsem napsal v predchozim prispevku. S OPC jsem nejel, takze nemuzu objektivne posuzovat, ale namerene hodnoty jasne ukazaly, ze me oblibene 130i (mimochodem hadejte kdo ma 130i@seznam.cz), je v mych ocich vitezem. Nevim, co vsechno posuzovali testovaci jezdci, ale 6 desetinek na okruhu, ktery se jede cca 80 sec.? To je rozdil, ktery se pocita leda tak v F1. Tady me spis zajima celkovy charakter a ten - sorry - 2l turbo oproti radovymu 6 valci - je zcela jasny. Znovu opakuji - nejel jsem s OPC - a spousta z vas me bude napadat za neobjektivnost, ale ja mam svyho oblibence. Mimochodem Z350 mam jen proto, ze 130i ma jednu chybicku. Kdyby ji nemelo, mam misto Z350 tu 130i.
Nestezuju si - jen konstatuju 

Saman
25. května • 11:53

Jo a ted naposled vyhral muj oblibeny Chevrolet Laceti , a v prvnim zavode mely totalni nadvladu Leony ( chcalo ze na cestu videl jen ten vepredu  ). Jinak tadyk mala ukazka toho jak nechutne rychal muze byt OPC ve spravnych rukou, jestli se nemejlim tak pilot je Reuter ( pilot DTM ), cas 8:35 je naprosto uzasnej http://video.google.com/videoplay?docid=-1609324865974495004&q=OPC

bingo
25. května • 10:20

No to ne, to musi mit FWD a presne 250k, jinak to prece nelze srovnavat

Saman
25. května • 10:18

Focus ST, Megan Sport

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
25. května • 10:29

No tyto vozy již jsou od 250 kobylek kapku vzdálené, ale jinak proč ne. Čím více podobných vozů tím lépe. Doufejme jenom, že přijde opět něco ve stylu brutálního Focusu RS. Zatím je zde první vlaštovkou OPC, ale přece jenom je to moc komfortní. Chtělo by to ostré hatche ve stylu BMW M3 CSL, tedy auto ze série zbavené všeho nepotřebného, odlehčené na miminum výkon okolo 220-230 koní na předek úplně stačí, nejlépe pomocí atmosférického dvoulitru, přední samosvor i když to by byla cesta do pekel pro nezkušené a hurá na silnice :)

Doporučujeme

Články odjinud