Mazda 3 MPS Extreme: ještě ostřejší MPS

Na autosalonu v Sydney byla představena upravená Mazda MPS s názvem Extreme. A extrémy opravdu přináší.

Austrálie je velmi specifickým automobilovým trhem. Automobilky pro tamní řidiče připravují speciální edice velmi výkonných modelů, které jinde nenajdeme. Pro ortodoxní vyznavače hot-hatchů přichází Mazda 3 MPS Extreme.

Jako základ posloužila „běžná” Mazda 3 MPS, která patří v současnosti k nejvýkonnějším hot-hatchům na trhu a kterou si můžete pořídit i u nás. Jako jeden z mála vozů nabízí navíc i onen samosvorný diferenciál, který se stará o zlepšenou trakci hlavně v zatáčkách.

Mazda se s tím však nespokojila a ve spolupráci s Murrayem Cootem, který ladí podvozky pro australské závodní týmy, přichází s verzí MPS Extreme.

Novým parametrem této edice je navýšený výkon. Čtyřválec 2,3 DISI o sériovém výkonu 190 kW (260 k) a točivém momentu 380 Nm dostal novou řídící jednotku a také upravený výfukový systém. To vše se postaralo o výsledný výkon 210 kW (285 k) a točivý moment 425 Nm. Pro milovníky předního náhonu opravdu řádna dávka.

Murray Coote se pak postaral o přeladění podvozku. Nové odpružení poslalo Mazdu o 25 mm blíže k zemi, ale to hlavní je třeba hledat jinde. Zcela přepracovaná geometrie s většími negativními odklony a novým naladěním má přinést i při značném výkonu výrazné zlepšení v jízdních výkonech. Mazda 3 MPS Extreme je nyní schopna přenést větší porci výkonu, což se podepíše na výrazně lepších časech.

O přenos výkonu na přední kola se pak stará stejný šestistupňový manuál jako u běžné MPS. Nová jsou ovšem 19" kola z lehkých slitin, na kterých je gravirováno logo MPS. Pneu Dunlop Sports pak mají rozměr 225/35 ZR19. Komfort zde tedy nenajdeme žáden.

Nyní může začít diskuse o tom, zda je reálné přenést tolik koní přes jednu a to ještě přední nápravu. Každopádně zůstane jen u debaty, jelikož Mazda v žádném případě nepočítá s exportem mimo Australii.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mazda 3 MPS Extreme
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků