Mazda 3 MPS Extreme: ještě ostřejší MPS

Na autosalonu v Sydney byla představena upravená Mazda MPS s názvem Extreme. A extrémy opravdu přináší.

Austrálie je velmi specifickým automobilovým trhem. Automobilky pro tamní řidiče připravují speciální edice velmi výkonných modelů, které jinde nenajdeme. Pro ortodoxní vyznavače hot-hatchů přichází Mazda 3 MPS Extreme.

Jako základ posloužila „běžná” Mazda 3 MPS, která patří v současnosti k nejvýkonnějším hot-hatchům na trhu a kterou si můžete pořídit i u nás. Jako jeden z mála vozů nabízí navíc i onen samosvorný diferenciál, který se stará o zlepšenou trakci hlavně v zatáčkách.

Mazda se s tím však nespokojila a ve spolupráci s Murrayem Cootem, který ladí podvozky pro australské závodní týmy, přichází s verzí MPS Extreme.

Novým parametrem této edice je navýšený výkon. Čtyřválec 2,3 DISI o sériovém výkonu 190 kW (260 k) a točivém momentu 380 Nm dostal novou řídící jednotku a také upravený výfukový systém. To vše se postaralo o výsledný výkon 210 kW (285 k) a točivý moment 425 Nm. Pro milovníky předního náhonu opravdu řádna dávka.

Murray Coote se pak postaral o přeladění podvozku. Nové odpružení poslalo Mazdu o 25 mm blíže k zemi, ale to hlavní je třeba hledat jinde. Zcela přepracovaná geometrie s většími negativními odklony a novým naladěním má přinést i při značném výkonu výrazné zlepšení v jízdních výkonech. Mazda 3 MPS Extreme je nyní schopna přenést větší porci výkonu, což se podepíše na výrazně lepších časech.

O přenos výkonu na přední kola se pak stará stejný šestistupňový manuál jako u běžné MPS. Nová jsou ovšem 19" kola z lehkých slitin, na kterých je gravirováno logo MPS. Pneu Dunlop Sports pak mají rozměr 225/35 ZR19. Komfort zde tedy nenajdeme žáden.

Nyní může začít diskuse o tom, zda je reálné přenést tolik koní přes jednu a to ještě přední nápravu. Každopádně zůstane jen u debaty, jelikož Mazda v žádném případě nepočítá s exportem mimo Australii.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mazda 3 MPS Extreme
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků