Mazda 3 MPS Extreme: ještě ostřejší MPS

Na autosalonu v Sydney byla představena upravená Mazda MPS s názvem Extreme. A extrémy opravdu přináší.

Austrálie je velmi specifickým automobilovým trhem. Automobilky pro tamní řidiče připravují speciální edice velmi výkonných modelů, které jinde nenajdeme. Pro ortodoxní vyznavače hot-hatchů přichází Mazda 3 MPS Extreme.

Jako základ posloužila „běžná” Mazda 3 MPS, která patří v současnosti k nejvýkonnějším hot-hatchům na trhu a kterou si můžete pořídit i u nás. Jako jeden z mála vozů nabízí navíc i onen samosvorný diferenciál, který se stará o zlepšenou trakci hlavně v zatáčkách.

Mazda se s tím však nespokojila a ve spolupráci s Murrayem Cootem, který ladí podvozky pro australské závodní týmy, přichází s verzí MPS Extreme.

Novým parametrem této edice je navýšený výkon. Čtyřválec 2,3 DISI o sériovém výkonu 190 kW (260 k) a točivém momentu 380 Nm dostal novou řídící jednotku a také upravený výfukový systém. To vše se postaralo o výsledný výkon 210 kW (285 k) a točivý moment 425 Nm. Pro milovníky předního náhonu opravdu řádna dávka.

Murray Coote se pak postaral o přeladění podvozku. Nové odpružení poslalo Mazdu o 25 mm blíže k zemi, ale to hlavní je třeba hledat jinde. Zcela přepracovaná geometrie s většími negativními odklony a novým naladěním má přinést i při značném výkonu výrazné zlepšení v jízdních výkonech. Mazda 3 MPS Extreme je nyní schopna přenést větší porci výkonu, což se podepíše na výrazně lepších časech.

O přenos výkonu na přední kola se pak stará stejný šestistupňový manuál jako u běžné MPS. Nová jsou ovšem 19" kola z lehkých slitin, na kterých je gravirováno logo MPS. Pneu Dunlop Sports pak mají rozměr 225/35 ZR19. Komfort zde tedy nenajdeme žáden.

Nyní může začít diskuse o tom, zda je reálné přenést tolik koní přes jednu a to ještě přední nápravu. Každopádně zůstane jen u debaty, jelikož Mazda v žádném případě nepočítá s exportem mimo Australii.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mazda 3 MPS Extreme
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků