Mazda 3 MPS dorazí s pohonem všech kol

Mazda 3 MPS dorazí s pohonem všech kol

Sériová verze nové generace Mazdy 3 má svou světovou premiéru za sebou a začíná se prodávat, nastává doba spekulací, jak to asi dopadne s ostrým provedením MPS. Aktuálně se z různých zdrojů vyrojily informace o tom, že by novinka mohla dostat k dispozici pohon všech kol. Protože je základ u nové trojky převzatý z CX-5, není zástavba čtyřkolky velkým problémem a s definitivní platností by se tak odstranily problémy s přenosem vysokého výkonu pouze na přední nápravu.

Mazda 3: první kilometry za volantem, živé fotografie z Barcelony

Mazda 3: první kilometry za volantem, živé fotografie z Barcelony

Co přesně najdeme pod kapotou, v tom se neoficiální informace rozcházejí. Podle některých by zde měl být atmosférický motor, podle jiných přeplňovaný dvoulitr. S jistotou se nedá přiklonit ani k jedné variantě, ale pokud by Mazda šla cestou pohonu všech kol, čímž by se přihlásila do boje s konkurencí typu VW Golf R naladěným na 300 koní, pak by byl slabší atmosférický motor poměrně odvážným tahem. Nicméně jak dokazuje GT86 / BRZ, k zábavě za volantem stovky koní potřeba nejsou.

Pokud nám bude japonská automobilka Mazda nakloněna, pak by se MPS mohlo objevit ještě do konce letošního roku. Uvidíme. Každopádně představa Mazdy 3 MPS s pohonem všech kol není vůbec nezajímavá.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 23 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky