Mazda 3 jako ostrý hatchback? Automobilka to prý nakonec opravdu zvažuje

Tato možnost by byla vlastně moc fajn. Poptávka po přídomku MPS je v Evropě velmi vysoká a automobilka nemá důvod tyto prosby nevyslyšet.

Při pohledu na současnou nabídku motorů Mazdy 3 mám radost z života atmosféricky plněných motorů, ale zároveň cítím nutkání psát dopisy do Japonska, zdali nechtějí zvážit ostrou verzi. Ale zřejmě to už někoho napadlo, protože Mazda právě prohlásila, že ostrou trojku zvažuje.

Podle britského magazínu Autocar by ale ostrá verze nového hatchbacku mohla dostat zelenou někdy v roce 2021. Pod kapotou se údajně objeví přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,5 litru, který můžete znát z modelů CX-5 a 6.

S novou Mazdou 3 poprvé v Česku: Skvěle jezdí a odmítá současné trendy

S novou Mazdou 3 poprvé v Česku: Skvěle jezdí a odmítá současné trendy

Výkon 186 kW (250 koní) a točivý moment 310 N.m, který motor nyní produkuje, by byl pro ostrý hatchback i v dnešní době důstojný. Že si tyto parametry teď nemůžete s Mazdou spojit? Není divu, tento přeplňovaný motor v Evropě nenajdete. Vyvstává tedy otázka, jestli by se v pohledném hatchbacku podíval i k nám.

Zatím nepadlo ani slovo o poháněné nápravě, respektive jestli půjde o předokolku, nebo o pohon všech kol. Stejně tak se neví nic o převodovce. Kota Beppu, vedoucí projektu Mazda 3, nicméně již prohlásil, že na modelu se zatím nepracuje, ale že by jej uvítal.

Mazda má nový crossover. Hybridní CX-30 bude výplní mezi CX-3 a CX-5

Mazda má nový crossover. Hybridní CX-30 bude výplní mezi CX-3 a CX-5

Nechal se také slyšet, že na určitých trzích je po ostré Mazdě velká poptávka. Ve výsledku by ale prý šlo o takový uhlazený Golf GTI, respektive ostré auto, které dokáže nabídnout dostatek komfortu. Jak to ale nakonec bude, se zřejmě dozvíme v následujících měsících.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků