Mazda 3 dostala lepší „diesel“ 1,6 MZ-CD, jezdí jen za 4,4 litru nafty

Mazda 3 dostala lepší „diesel“ 1,6 MZ-CD, jezdí jen za 4,4 litru nafty

Japonská Mazda posílí svoji evropskou řadu 3 významně modernizovaným vznětovým motorem s objemem 1,6 l, jenž díky úpravám bude také schopen plnit emisní normu Euro V. Nejvyšší výkon vzroste z původních 110 koní (81 kW) na výsledných 117 koní (86 kW) při 3 600 ot./min., což je o 400 ot./min. méně než dosud, kilowattů ale přibude v celém spektru otáček, když točivý moment stoupne o 30 Nm na 270 Nm v rozmezí od 1 700 do 2 700 ot./min.

Poprvé bude tento motor kombinován s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, jež přispěje k poklesu průměrné spotřeby nafty na 4,4 l/100 km a doby potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h na 11 s, přičemž nejvyšší rychlost dosáhne hodnoty 186 km/h. Instalace „bezúdržbového“ flitru pevných částic DPF navíc zredukuje průměrnou produkci CO2 na 117 g/km.

O tom, kdy si Mazdu 3 s vylepšeným motorem 1,6 MZ-CD budeme moci objednat, zatím není jasno.

Klepněte pro větší obrázek
Inovovaný motor 1,6 MZ-CD pro Mazdu 3 vypadá na první pohled stejně, to podstatné se skrývá uvnitř
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků