Mazda 3 dostala lepší „diesel“ 1,6 MZ-CD, jezdí jen za 4,4 litru nafty

Japonská Mazda posílí svoji evropskou řadu 3 významně modernizovaným vznětovým motorem s objemem 1,6 l, jenž díky úpravám bude také schopen plnit emisní normu Euro V. Nejvyšší výkon vzroste z původních 110 koní (81 kW) na výsledných 117 koní (86 kW) při 3 600 ot./min., což je o 400 ot./min. méně než dosud, kilowattů ale přibude v celém spektru otáček, když točivý moment stoupne o 30 Nm na 270 Nm v rozmezí od 1 700 do 2 700 ot./min.

Poprvé bude tento motor kombinován s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, jež přispěje k poklesu průměrné spotřeby nafty na 4,4 l/100 km a doby potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h na 11 s, přičemž nejvyšší rychlost dosáhne hodnoty 186 km/h. Instalace „bezúdržbového“ flitru pevných částic DPF navíc zredukuje průměrnou produkci CO2 na 117 g/km.

O tom, kdy si Mazdu 3 s vylepšeným motorem 1,6 MZ-CD budeme moci objednat, zatím není jasno.

Klepněte pro větší obrázek
Inovovaný motor 1,6 MZ-CD pro Mazdu 3 vypadá na první pohled stejně, to podstatné se skrývá uvnitř
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků