Mazda 3 dostala lepší „diesel“ 1,6 MZ-CD, jezdí jen za 4,4 litru nafty

Japonská Mazda posílí svoji evropskou řadu 3 významně modernizovaným vznětovým motorem s objemem 1,6 l, jenž díky úpravám bude také schopen plnit emisní normu Euro V. Nejvyšší výkon vzroste z původních 110 koní (81 kW) na výsledných 117 koní (86 kW) při 3 600 ot./min., což je o 400 ot./min. méně než dosud, kilowattů ale přibude v celém spektru otáček, když točivý moment stoupne o 30 Nm na 270 Nm v rozmezí od 1 700 do 2 700 ot./min.

Poprvé bude tento motor kombinován s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, jež přispěje k poklesu průměrné spotřeby nafty na 4,4 l/100 km a doby potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h na 11 s, přičemž nejvyšší rychlost dosáhne hodnoty 186 km/h. Instalace „bezúdržbového“ flitru pevných částic DPF navíc zredukuje průměrnou produkci CO2 na 117 g/km.

O tom, kdy si Mazdu 3 s vylepšeným motorem 1,6 MZ-CD budeme moci objednat, zatím není jasno.

Klepněte pro větší obrázek
Inovovaný motor 1,6 MZ-CD pro Mazdu 3 vypadá na první pohled stejně, to podstatné se skrývá uvnitř
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků