Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jezdí za 3,7 litru na 100 km

Do Mazdy 3 míří i menší turbodiesel 1,5 l. S emisemi se vejde pod 100 g/km CO2.
Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jezdí za 3,7 litru na 100 km

Od prosince 2015 koupíte i sedan a hatchback Mazda 3 s menším naftovým motorem SkyActiv-D o objemu 1,5 l. Je to známý čtyřválec s kompresí jen 14,8:1, který najdete třeba v menší Mazdě 2. Ve větší „trojce“ je k dispozici samozřejmě jen silnější varianta této pohonné jednotky.

Motor tak nabízí výkon 77 kW (105 k) v 4000 ot./min. a točivý moment 270 Nm v rozsahu 1600 až 2500 ot./min. Pro trhy, kde se daně určují podle normovaných emisí CO2, bude jistě důležitý údaj, že Mazda 3 vypustí v kombinaci 99 g/km CO2. Jen se nebojte, ono to brzy dorazí i k nám.

Technika | Hybridy | Mazda | Fascinace | Palivo

Nová Mazda RX dostane Wankel s el. turbem. Tohle jsou její předchůdci

Mazda věří, že se díky nízkým emisím CO2 dostane model 3 do hledáčku nejen firem, ale i soukromníků, kteří kladou právě nízké zdanění mezi hlavní kritéria. Normované emise ostatních motorů jsou sice také nízké, ale nevejdou se například do britské nejnižší (a nejlevnější) kategorie.

Jen pro informaci, ve Velké Británii se za auto s emisemi pod 100 g/km CO2 neplatí nic. Emise od 101 do 110 g/km pak stojí 20 liber (770 korun) za rok a například za emise 121 až 130 g/km platíte už 105 liber (4043 korun) ročně. Nejvyšší kategorie aut s emisemi přes 255 g/km CO2 platí ročně daň 490 liber, tedy 18 865 korun, ale v prvním roce zaplatíte masivních 1065 liber (41 000 korun).

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

S akcelerací 0-100 km/h za 11 sekund nebo s nejvyšší rychlostí 187 km/h asi nebude Mazda 3 1.5 D trhat rekordy, ale na druhou stranu ji koupíte nejen s manuální šestistupňovou, ale také s automatickou převodovkou. České ceny ještě neznáme, ale budeme vás včas informovat.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků