Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jezdí za 3,7 litru na 100 km

Do Mazdy 3 míří i menší turbodiesel 1,5 l. S emisemi se vejde pod 100 g/km CO2.
Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jezdí za 3,7 litru na 100 km

Od prosince 2015 koupíte i sedan a hatchback Mazda 3 s menším naftovým motorem SkyActiv-D o objemu 1,5 l. Je to známý čtyřválec s kompresí jen 14,8:1, který najdete třeba v menší Mazdě 2. Ve větší „trojce“ je k dispozici samozřejmě jen silnější varianta této pohonné jednotky.

Motor tak nabízí výkon 77 kW (105 k) v 4000 ot./min. a točivý moment 270 Nm v rozsahu 1600 až 2500 ot./min. Pro trhy, kde se daně určují podle normovaných emisí CO2, bude jistě důležitý údaj, že Mazda 3 vypustí v kombinaci 99 g/km CO2. Jen se nebojte, ono to brzy dorazí i k nám.

Nová Mazda RX dostane Wankel s el. turbem. Tohle jsou její předchůdci

Nová Mazda RX dostane Wankel s el. turbem. Tohle jsou její předchůdci

Mazda věří, že se díky nízkým emisím CO2 dostane model 3 do hledáčku nejen firem, ale i soukromníků, kteří kladou právě nízké zdanění mezi hlavní kritéria. Normované emise ostatních motorů jsou sice také nízké, ale nevejdou se například do britské nejnižší (a nejlevnější) kategorie.

Jen pro informaci, ve Velké Británii se za auto s emisemi pod 100 g/km CO2 neplatí nic. Emise od 101 do 110 g/km pak stojí 20 liber (770 korun) za rok a například za emise 121 až 130 g/km platíte už 105 liber (4043 korun) ročně. Nejvyšší kategorie aut s emisemi přes 255 g/km CO2 platí ročně daň 490 liber, tedy 18 865 korun, ale v prvním roce zaplatíte masivních 1065 liber (41 000 korun).

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

S akcelerací 0-100 km/h za 11 sekund nebo s nejvyšší rychlostí 187 km/h asi nebude Mazda 3 1.5 D trhat rekordy, ale na druhou stranu ji koupíte nejen s manuální šestistupňovou, ale také s automatickou převodovkou. České ceny ještě neznáme, ale budeme vás včas informovat.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků