Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jezdí za 3,7 litru na 100 km

Do Mazdy 3 míří i menší turbodiesel 1,5 l. S emisemi se vejde pod 100 g/km CO2.
Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jezdí za 3,7 litru na 100 km

Od prosince 2015 koupíte i sedan a hatchback Mazda 3 s menším naftovým motorem SkyActiv-D o objemu 1,5 l. Je to známý čtyřválec s kompresí jen 14,8:1, který najdete třeba v menší Mazdě 2. Ve větší „trojce“ je k dispozici samozřejmě jen silnější varianta této pohonné jednotky.

Motor tak nabízí výkon 77 kW (105 k) v 4000 ot./min. a točivý moment 270 Nm v rozsahu 1600 až 2500 ot./min. Pro trhy, kde se daně určují podle normovaných emisí CO2, bude jistě důležitý údaj, že Mazda 3 vypustí v kombinaci 99 g/km CO2. Jen se nebojte, ono to brzy dorazí i k nám.

Nová Mazda RX dostane Wankel s el. turbem. Tohle jsou její předchůdci

Nová Mazda RX dostane Wankel s el. turbem. Tohle jsou její předchůdci

Mazda věří, že se díky nízkým emisím CO2 dostane model 3 do hledáčku nejen firem, ale i soukromníků, kteří kladou právě nízké zdanění mezi hlavní kritéria. Normované emise ostatních motorů jsou sice také nízké, ale nevejdou se například do britské nejnižší (a nejlevnější) kategorie.

Jen pro informaci, ve Velké Británii se za auto s emisemi pod 100 g/km CO2 neplatí nic. Emise od 101 do 110 g/km pak stojí 20 liber (770 korun) za rok a například za emise 121 až 130 g/km platíte už 105 liber (4043 korun) ročně. Nejvyšší kategorie aut s emisemi přes 255 g/km CO2 platí ročně daň 490 liber, tedy 18 865 korun, ale v prvním roce zaplatíte masivních 1065 liber (41 000 korun).

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

S akcelerací 0-100 km/h za 11 sekund nebo s nejvyšší rychlostí 187 km/h asi nebude Mazda 3 1.5 D trhat rekordy, ale na druhou stranu ji koupíte nejen s manuální šestistupňovou, ale také s automatickou převodovkou. České ceny ještě neznáme, ale budeme vás včas informovat.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků