Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jezdí za 3,7 litru na 100 km

Do Mazdy 3 míří i menší turbodiesel 1,5 l. S emisemi se vejde pod 100 g/km CO2.
Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jezdí za 3,7 litru na 100 km

Od prosince 2015 koupíte i sedan a hatchback Mazda 3 s menším naftovým motorem SkyActiv-D o objemu 1,5 l. Je to známý čtyřválec s kompresí jen 14,8:1, který najdete třeba v menší Mazdě 2. Ve větší „trojce“ je k dispozici samozřejmě jen silnější varianta této pohonné jednotky.

Motor tak nabízí výkon 77 kW (105 k) v 4000 ot./min. a točivý moment 270 Nm v rozsahu 1600 až 2500 ot./min. Pro trhy, kde se daně určují podle normovaných emisí CO2, bude jistě důležitý údaj, že Mazda 3 vypustí v kombinaci 99 g/km CO2. Jen se nebojte, ono to brzy dorazí i k nám.

Nová Mazda RX dostane Wankel s el. turbem. Tohle jsou její předchůdci

Nová Mazda RX dostane Wankel s el. turbem. Tohle jsou její předchůdci

Mazda věří, že se díky nízkým emisím CO2 dostane model 3 do hledáčku nejen firem, ale i soukromníků, kteří kladou právě nízké zdanění mezi hlavní kritéria. Normované emise ostatních motorů jsou sice také nízké, ale nevejdou se například do britské nejnižší (a nejlevnější) kategorie.

Jen pro informaci, ve Velké Británii se za auto s emisemi pod 100 g/km CO2 neplatí nic. Emise od 101 do 110 g/km pak stojí 20 liber (770 korun) za rok a například za emise 121 až 130 g/km platíte už 105 liber (4043 korun) ročně. Nejvyšší kategorie aut s emisemi přes 255 g/km CO2 platí ročně daň 490 liber, tedy 18 865 korun, ale v prvním roce zaplatíte masivních 1065 liber (41 000 korun).

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

S akcelerací 0-100 km/h za 11 sekund nebo s nejvyšší rychlostí 187 km/h asi nebude Mazda 3 1.5 D trhat rekordy, ale na druhou stranu ji koupíte nejen s manuální šestistupňovou, ale také s automatickou převodovkou. České ceny ještě neznáme, ale budeme vás včas informovat.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků