Mazda 2 v novém, zatím jen pro Japonsko

Na domácím trhu začíná automobilka Mazda s prodeji svého vylepšeného „mini MPV“ Demio, jež známe coby Mazdu 2.

Kompaktní Mazda 2, která se na některých trzích prodává se staronovým označením Demio, je dobře známa i z našich silnic, připomeňme náš test modelů Mazda 2 s motorem 1,3i a malého trhače asfaltu v podobě typu Mazda 2 1,6 MCD se vznětovým motorem. Nyní Mazda spouští prodeje vylepšeného provedení. Nejprve na domácím trhu, kde očekává měsíční odbyt okolo 6 000 vozů. Připomeňme, že se zároveň připravuje zahájení výroby plně elektrického provedení Mazda 2 EV s dojezdem „až“ 200 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Faceliftovaná verze modelu Mazda Demio přinese do sériové produkce řadu nových prvků, kterých se záhy dočkáme také na „naší“ Mazdě 2. Změn od prvního pohledu věru mnoho nebude, všimneme si drobných retuší zejména na přední a zadní části, útroby vozu se pak mají vyznačovat kvalitnějšími obkladovými a čalounickými materiály. Co je ale důležitější, struktura karosérie byla údajně citelně zesílena, čemuž odpovídá také nově odladěné pérování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě nejdůležitější novinkou se ale stává premiéra zcela nového zážehového motoru 13-Skyactive s extrémně vysokým kompresním poměrem 14,0:1. Díky soustavě i-DM (intelligent Drive Master), zahrnující start/stop a další systémy směřující k optimalizaci provozu, má vozu Mazda 2 údajně zaručit průměrnou spotřebu benzínu ve výši pouhých 3,5 l/100 km. Automobilka Mazda předpokládá, že s novým motorem 13-Skyactive bude z výrobních linek sjíždět více než 60 % všech vozů Mazda Demio/2. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků