Mazda 2: tři dveře již i u nás

Na náš trh v těchto dnech přichází třídveřová verze Mazdy 2. Novinku pořídíte za ceny od 254 900 Kč.

Model s lakonickým označením „2“ Mazda potřebovala jako sůl, vždyť předchozí stejnojmenná verze, odvozená z Fiesty, nebyla díky svému anonymnímu vzhledu nijak úspěšná. Zato nová „dvojka“, to je jiná káva. Získala titul World Car of the Year 2008 a zabodovala v řadě nárdoních anket včetně té české. Pětidvéřová verze, jež se k nám dostala koncem loňského roku, se na českém trhu rychle zabydlela. Od ledna do dubna letošního roku se u nás prodalo 428 nových vozů tohoto typu, v dané třídě bylo více pouze Toyoty Yaris.

Základní vnější rozměry jsou nachlup stejné jako u pětidvéřového provedení a vůz stojí na rozvoru 2 490 mm. Pohotovostní hmotnost je nepatrně nižší a pohybuje se okolo 950 kg, zavazadlový prostor se svým tvarem a objemem 250 litrů opět od pětidvéřové „dvojky“ neliší. V nabídce jsou pro třídveřovou Mazdu 2 pouze tři zážehové čtyřválce řady MZR, zatímco vznětový 1,4 MCD/50 kW se do ní nedodává. Vybírat tak lze z motoru 1,3i ve výkonových stupních 55 a 63 kW a „patnáctistovky“ o výkonu 76 kW. Všechny pracují ve spolupráci s pětistupňovou převodovkou. 

Slabinou nového modelu je skutečnost, že se dané motory dodávají pouze s jediným výbavovým stupněm. Ten základní se jmenuje CE, CE Pro a CE Plus a dostupný je s nejslabším motorem. Základní výbava je přitom již ve výchozí úrovni celkem bohatá a zahrnuje třeba čelní airbagy, elektricky stavitelná zrcátka nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. CE Pro je bohatší o klimatizaci a elektrické ovládání předních oken a CE Plus přidává boční a hlavové airbagy a rádio s CD, MP3 a konektorem pro externí zařízení. Silnější „třináctistovku“ lze mít pouze ve výbavě TE, jež oproti CE Plus disponuje také vyhříváním zrcátek, automatickou klimatizací či koženým volantem. Nejsilnější motor se dodává výhradně v provedení GT, jež se na první pohled vyznačuje sadou sportovních doplňků včetně litých, šestnáctipalcových ráfků a mlhovek a uvnitř pak měničem CD, vyhříváním předních sedadel, palubním počítačem a stabilizačním systémem DSC.
  

Motor
1,3 MZR (55 kW)
1,3 MZR (63 kW)
1,5 MZR
Zdvihový objem [cm3]
1349
1349
1498
Válce/ventily
4/4
4/4
4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot./min.]
55/6000
63/6000
76/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot./min.]
121/3500
122/3500
137/4000
Max. rychlost [km/h]
168
172
188
Zrychlení 0-100 km/h [s]
14,0
12,9
10,4
Komb. spotřeba [l/100 km]
5,4
5,4
5,9
Cena CE [Kč]
254.900,-
-
-
Cena CE Pro [Kč]
280.900,-
-
-
Cena CE Plus [Kč]
306.900,-
-
-
Cena TE [Kč]
-
324.900,-
-
Cena GT [Kč]
-
-
431.800,-

 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 2

 

bazar

Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 69 489 km
Cena: 360 000 Kč
Mazda CX-3 1,5
Rok výroby: 2016
Stav: 46 147 km
Cena: 400 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2014
Stav: 58 876 km
Cena: 460 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2008
Stav: 306 373 km
Cena: 130 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2003
Stav: 180 016 km
Cena: 70 000 Kč
Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 198 739 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků