Mazda 2: tři dveře již i u nás

Na náš trh v těchto dnech přichází třídveřová verze Mazdy 2. Novinku pořídíte za ceny od 254 900 Kč.

Model s lakonickým označením „2“ Mazda potřebovala jako sůl, vždyť předchozí stejnojmenná verze, odvozená z Fiesty, nebyla díky svému anonymnímu vzhledu nijak úspěšná. Zato nová „dvojka“, to je jiná káva. Získala titul World Car of the Year 2008 a zabodovala v řadě nárdoních anket včetně té české. Pětidvéřová verze, jež se k nám dostala koncem loňského roku, se na českém trhu rychle zabydlela. Od ledna do dubna letošního roku se u nás prodalo 428 nových vozů tohoto typu, v dané třídě bylo více pouze Toyoty Yaris.

Základní vnější rozměry jsou nachlup stejné jako u pětidvéřového provedení a vůz stojí na rozvoru 2 490 mm. Pohotovostní hmotnost je nepatrně nižší a pohybuje se okolo 950 kg, zavazadlový prostor se svým tvarem a objemem 250 litrů opět od pětidvéřové „dvojky“ neliší. V nabídce jsou pro třídveřovou Mazdu 2 pouze tři zážehové čtyřválce řady MZR, zatímco vznětový 1,4 MCD/50 kW se do ní nedodává. Vybírat tak lze z motoru 1,3i ve výkonových stupních 55 a 63 kW a „patnáctistovky“ o výkonu 76 kW. Všechny pracují ve spolupráci s pětistupňovou převodovkou. 

Slabinou nového modelu je skutečnost, že se dané motory dodávají pouze s jediným výbavovým stupněm. Ten základní se jmenuje CE, CE Pro a CE Plus a dostupný je s nejslabším motorem. Základní výbava je přitom již ve výchozí úrovni celkem bohatá a zahrnuje třeba čelní airbagy, elektricky stavitelná zrcátka nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. CE Pro je bohatší o klimatizaci a elektrické ovládání předních oken a CE Plus přidává boční a hlavové airbagy a rádio s CD, MP3 a konektorem pro externí zařízení. Silnější „třináctistovku“ lze mít pouze ve výbavě TE, jež oproti CE Plus disponuje také vyhříváním zrcátek, automatickou klimatizací či koženým volantem. Nejsilnější motor se dodává výhradně v provedení GT, jež se na první pohled vyznačuje sadou sportovních doplňků včetně litých, šestnáctipalcových ráfků a mlhovek a uvnitř pak měničem CD, vyhříváním předních sedadel, palubním počítačem a stabilizačním systémem DSC.
  

Motor
1,3 MZR (55 kW)
1,3 MZR (63 kW)
1,5 MZR
Zdvihový objem [cm3]
1349
1349
1498
Válce/ventily
4/4
4/4
4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot./min.]
55/6000
63/6000
76/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot./min.]
121/3500
122/3500
137/4000
Max. rychlost [km/h]
168
172
188
Zrychlení 0-100 km/h [s]
14,0
12,9
10,4
Komb. spotřeba [l/100 km]
5,4
5,4
5,9
Cena CE [Kč]
254.900,-
-
-
Cena CE Pro [Kč]
280.900,-
-
-
Cena CE Plus [Kč]
306.900,-
-
-
Cena TE [Kč]
-
324.900,-
-
Cena GT [Kč]
-
-
431.800,-

 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 2

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků