Mazda 2: tři dveře již i u nás

Na náš trh v těchto dnech přichází třídveřová verze Mazdy 2. Novinku pořídíte za ceny od 254 900 Kč.

Model s lakonickým označením „2“ Mazda potřebovala jako sůl, vždyť předchozí stejnojmenná verze, odvozená z Fiesty, nebyla díky svému anonymnímu vzhledu nijak úspěšná. Zato nová „dvojka“, to je jiná káva. Získala titul World Car of the Year 2008 a zabodovala v řadě nárdoních anket včetně té české. Pětidvéřová verze, jež se k nám dostala koncem loňského roku, se na českém trhu rychle zabydlela. Od ledna do dubna letošního roku se u nás prodalo 428 nových vozů tohoto typu, v dané třídě bylo více pouze Toyoty Yaris.

Základní vnější rozměry jsou nachlup stejné jako u pětidvéřového provedení a vůz stojí na rozvoru 2 490 mm. Pohotovostní hmotnost je nepatrně nižší a pohybuje se okolo 950 kg, zavazadlový prostor se svým tvarem a objemem 250 litrů opět od pětidvéřové „dvojky“ neliší. V nabídce jsou pro třídveřovou Mazdu 2 pouze tři zážehové čtyřválce řady MZR, zatímco vznětový 1,4 MCD/50 kW se do ní nedodává. Vybírat tak lze z motoru 1,3i ve výkonových stupních 55 a 63 kW a „patnáctistovky“ o výkonu 76 kW. Všechny pracují ve spolupráci s pětistupňovou převodovkou. 

Slabinou nového modelu je skutečnost, že se dané motory dodávají pouze s jediným výbavovým stupněm. Ten základní se jmenuje CE, CE Pro a CE Plus a dostupný je s nejslabším motorem. Základní výbava je přitom již ve výchozí úrovni celkem bohatá a zahrnuje třeba čelní airbagy, elektricky stavitelná zrcátka nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. CE Pro je bohatší o klimatizaci a elektrické ovládání předních oken a CE Plus přidává boční a hlavové airbagy a rádio s CD, MP3 a konektorem pro externí zařízení. Silnější „třináctistovku“ lze mít pouze ve výbavě TE, jež oproti CE Plus disponuje také vyhříváním zrcátek, automatickou klimatizací či koženým volantem. Nejsilnější motor se dodává výhradně v provedení GT, jež se na první pohled vyznačuje sadou sportovních doplňků včetně litých, šestnáctipalcových ráfků a mlhovek a uvnitř pak měničem CD, vyhříváním předních sedadel, palubním počítačem a stabilizačním systémem DSC.
  

Motor
1,3 MZR (55 kW)
1,3 MZR (63 kW)
1,5 MZR
Zdvihový objem [cm3]
1349
1349
1498
Válce/ventily
4/4
4/4
4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot./min.]
55/6000
63/6000
76/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot./min.]
121/3500
122/3500
137/4000
Max. rychlost [km/h]
168
172
188
Zrychlení 0-100 km/h [s]
14,0
12,9
10,4
Komb. spotřeba [l/100 km]
5,4
5,4
5,9
Cena CE [Kč]
254.900,-
-
-
Cena CE Pro [Kč]
280.900,-
-
-
Cena CE Plus [Kč]
306.900,-
-
-
Cena TE [Kč]
-
324.900,-
-
Cena GT [Kč]
-
-
431.800,-

 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 2

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků