Mazda 2 s faceliftem a nový diesel pro modely 3 a 5 již v Paříži

Mazda nás s menším předstihem nechala nahlédnout pod pokličku hrnce svých novinek pro letošní pařížský autosalon. Je to tedy spíše hrneček, neboť žádné vyloženě převratné novinky se na francouzské půdě nedočkáme, ale o úplné banality také nejde.

Nejvýznamnější novinkou se bezesporu stane faceliftované provedení modelu 2, nebo Mazda2, chcete-li. „Dvojka” se tak dočká poněkud optimističtějšího ztvárnění předních partií a několika menších změn v interiéru. Po stránce techniky má být upraven podvozek, aby zajišťoval vyšší kvalitu jízdy, vůz se též dočká upravených motorů (aby plnily normu Euro 5, lepší výkony tedy nečekejte) a nové automatické převodovky.

Pokud se vám pohled do očí upravené Mazdy 2 nezdá být úplně nový, pak máte skvělý postřeh. Již loni v říjnu jsme vám ukázali uniklé snímky faceliftovaného provedení, které později debutovalo za oceánem. Letošní facelift je tak pouze srovnáním kroku evropské distribuce s americkou, byť technické změny nebudou totožné.

Druhou významnou novinkou Mazdy pro Paříž bude motor. Čekáte něco malého, přeplňovaného a nejlépe naftového? Správná volba. Na Seinou si totiž prožije svou chvíli slávy nový turbodiesel 1,6, který v nabídce nahradí větší dvoulitr. Pochlubí se výkonem až 115 koní a v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou potěší evropskou komisi kombinovanou spotřebou 5,2 litru nafty na 100 km v modelu 5 a 4,4 litru v modelu 3. Právě pro tyto dva vozy bude motor určen. A protože takový agregát bude rozdávat radost jen u „pumpy”, žádné jiné parametry automobilka ani nezveřejnila.

Zdá se, že letošní pařížské novinky Mazdy jsou poněkud fádní, ale vsadili bychom se, že Japonci si nějakou tu zajímavost ještě nechali pro sebe. Uvidíme ve Francii.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 2, 3 a 5 budou v Paříži středem pozornosti
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků