Mazdu 2 mám model 2018. Dlouhodobý průměr mám 4,8l. Dálnice 130-150, okresky 90-100, město 50. Najeto 16300 km Výbava Takumi s motorem G90. Nějak jsem si nevšiml vyšších provozních nákladů, nebo horší výbavy než u Škodovky.Čeho jsem si naopak všiml je výrazně vyšší kvalita zpracování, výrazně lepší jízdní vlastnosti jak v o třídu větším segmentu a do budoucna nižší servisní náklady - žádné turbo, dvouhmota, nebo filtr pevných částic, rozvody jsou dělané řetězem, a když se podíváte na provedení náprav a celkově ,,konstrukci” zjistíte, že to auto není stavěné jako městská nízkorozpočtovka, ale že je prakticky stejné jako vyšší trojka jen má zmenšené rozměry. Co mě dostalo je řazení - takovéhle převodovky prostě ,,koncern” neumí. Motor je v nízkých otáčkách línější ale úsporný, od cca 3t začne zabírat a nejlepší je mezi 4-6t kde je prostě radost ho občas vytáčet při projíždkách na okreskách. Ano výbavu si neposkládáte dle sebe, ale ani mi to nevadí ta Takumi má G90 - čtyřválec 1,5l, 90PS se 150Nm, 16 liťáky, automatickou klimu, světelný senzor, dešťový senzor, hlídání mrtvých úhlů, hlídání jízdních pruhů, sledování pohybu za autem, start tlačítko, vyhřívané sedačky, poměrně velký displej 7”, Apple CarPlay, parkovací senzory, parkovací kamera, kontrola tlaku pneumatik, 6 x airbag, ABS+TSC+DCS+EBD+EBA+G Vectoring Control, Vyhřívaná ele zrcátka, všechny okna v ele, dálkovej central, kožený paket, stavitelné sedačky, BT, tempomat s omezovačem, zatmavená zadní skla, DAB+CD, LED mlhovky. Poskladejte mi stejně vybavenou Fábii a řeknete kolik stojí....
Je vidět že ji taky máš, je to přesně tak jak píšeš, já mám 2015 stejný motor, takže po první technický, technik říkal že je překvapen, jak je dole udělaná (na dnešní dobu) nadprůměrně antikorozka, po 4 letech ani náznak rzi. Nechápu jak ty novinářský kopyta můžou napsat při normální jízdě spotřebu kolem 6, vždyť spotřeba 5.5 je už slušný ždímání a normálně se kromě dálnice nad 5 skoro nedá dostat, naopak okresky mírně nadlimitně to jezdí za nějaký 4.2-4.5
Přesně tak. Ono stačí si jen přečíst hodnocení třeba od Britského Autocaru, kde ty články nesponzoruje Škoda a nevyhraje vše o kufr a škrabku ve výčku nádrže, ale jde o jízdní vlastnosti a auto jako celek. Cituji:That may appear lukewarm praise, but this segment is brimming with very creditable cars – and, for us, traditional volume players like the Mazda 2 have to be ranked against premium and budget-brand options.Matt BurtExecutive Editor, AutocarGreat to drive and much better to own than the previous version. The Mazda 2 is frugal and pacey with it, tooSo in scoring so highly, the Mazda has eclipsed the Skoda Fabia and Hyundai i20 (both new to market in the past six months), dislodged the Volkswagen Polo from its long-time podium status, banished the likes of the Renault Clio and Citroën DS3 to off-page obscurity and given a Mini One serious pause for thought.
Škoda Fabia = levnější provoz, Mazda 2 = dražší provoz. Ale vybrala bych si Mazdu 2, pokud bude pořádně svítit a zrychlí z 0 na 100 km / hod za 9 - 9,5 sec.
Škoda Fabia = levnější provoz, Mazda 2 = dražší provoz. Ale vybrala bych si Mazdu 2, pokud bude pořádně svítit a zrychlí z 0 na 100 km / hod za 9 - 9,5 sec
V čem a proč by ten provoz měl bejt dražší? Často to čtu, mám ji doma a ještě jsem na to nepřišel. Kdy to má jako nastat a co se konkrétně začne prodražovat?
Snad zapracovali i na dvou věcech v interiéru a to zavazející bočnici středového panelu pravé noze a na tom pidiotáčkoměru, protože vše ostatní je pouze kosmetika a fičury. Snad i ten podvozek trochu na auto určené primárně do města změkčili. Tu doslova tragickou motorizaci 55kW, by měli z nabídky taky vyřadit, ale to by jim posunulo cenu již od.
Rozhodně je to mnohem lepší než trojhnek 1.0 MPI/44 kW ve fabii, nemyslíte?:-D
To bude tím, že stojí 1.5x více, čili úplně jiná cenová hladina. A v takové cenové hladině je atmo 55kw trapný.
Takže skladovky https://www.mazdaihned.cz/car/jl30n0l1/... 289t. nebo http://www.autojarov.cz/nove-skladove-vozy-a-moto... ... 269t.,výbava podobná co by jste si z toho vybral?
Škodu, na Mazdu musíš mít prachy. Pojistka, servis, nd.
Auto-kelly čelní sklo cena stejná ,brzdové destičky ferodo mazda o cca100kč dražší, doba favoritů a felicií už opravdu skončila:-D
Přední a zadní světlo cena také stejná rozdíl cca 100kčB-]
A teď koukám, že ta fabie má vzadu švihadla a nemá multifunkční volant:-D Pojistka se odvíjí od ceny auta , cena servisu bude podobná a ceny spotřebních dílů také, spolehlivostí na tom bude mazda určitě lépe, ale pokud máte při předjíždění rád vzrušení tak je ta 44kw fabie jasná volba:-D
S tou spolehlivosti bych si nebyl tak jist. Doby kolem roku 2000 uz jsou davno pryc. U nas je to spise dano malym poctem vozu, z nichz je vetsina soukroma, takze se k nim majitele chovaji jinak.
Kdyby byly provozní náklady totožné, Mazda je jasnou volbou. Pojistka se pochopitelně neodvíjí od ceny vozu. Zohledňuje se, jak moc se vozy kradou, bourají, hodinová sazba v servisu, cena ND. Nevěřím na totožné provozní náklady. A hlavně, za 300 máš tsi.
Jasně Mazda má provozní náklady srovnatelné nebo nižší. Mám ji 4 roky tak o tom něco vím.
To myslíte vážně,že se mazdy kradou více ja škodovky, a spolehlivost litrového trojhrnku nadopovaného turbem je nic moc, zkuste si poslechnout pár recenzí např pana Koubka
Ta spolehlivost by me docela zajimala. Jeste jsem nezaznamenal ve svem okoli problemy s timto motorem a to maji nekteri jiz blizko k 200 t km. Na pana Koubka taky koukam, rad si poslechnu jeho recenze, ale je, rekl bych, mirne konzervativni. Treba kdyz vzpominal na mondeo, mel jsem to same, ale ze bych byl tak odvareny z jizdnich vlastnosti, proste normalni stredni trida, ale je glorifikace mi prisla jako rikaji to vsichmi, ze to dobre jezdilo, tak mne taky...
Jsi neobjektivní, podsouváš mi nesmysly co jsem nenapsal, končím debatu, čus
Tak se zeptej na konkrétní údaje a nežij v bludech.
https://www.garaz.cz/clanek/mazda2-1-5-skyacti... ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.