Mazda 2 prošla modernizací. Kosmetické změny doplňuje zvýšený komfort uvnitř

Malý hatchback od Mazdy prochází modernizací a první informace o provedených změnách přináší jeho japonská specifikace.

Čtvrtá generace Mazdy 2 je na trhu již pátým rokem a nyní se dočkala zasloužené modernizace. První nakouknutí na vylepšení „dvojky“ máme prostřednictvím japonské specifikace, která byla nyní představena v domácí Hirošimě. Zde přitom automobilka zahazuje dřívější označení Demio a přechází po vzoru Evropy již také na označení Mazda 2.

Změny na exteriéru „dvojky“ se dle předpokladů nesou ve stylu posledních modelů značky, aby i malý hatchback zapadl do uniformního vzhledu. Přepracovaná je tedy celá maska s novou mřížkou chladiče, adaptivními LED světlomety a nárazníkem. Na zádi se ale kromě nového nárazníku a upravené grafiky svítilen mnoho nezměnilo.  

TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Novinky v interiéru jsou hlavně na úrovni technologické výbavy, ačkoliv „dvojka“ dostává například nová přední sedadla, která jsou podle Mazdy ještě pohodlnější. Také se mělo zapracovat na odhlučnění kabiny pro zvýšení jízdního komfortu, kterému sekunduje i vyladěný podvozek.

Kromě toho automobilka zmiňuje například kamerový systém s rozsahem 360 stupňů, funkci rozpoznávání značek, asistenta pro jízdu v pruhu a infotainment s podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Příplatková výbava obsahuje vyhřívaný volant, nastavitelné sedadlo řidiče v šesti směrech, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go nebo samostmívací zpětné zrcátko.

Mazda 3 jako ostrý hatchback? Automobilka to prý nakonec opravdu zvažuje

Mazda 3 jako ostrý hatchback? Automobilka to prý nakonec opravdu zvažuje

Zatímco v Japonsku bude Mazda 2 nabízena rovněž s naftovou osmnáctistovkou a pohonem všech kol, u nás se počítá s dosavadní motorizací ve formě benzinové patnáctistovky o výkonech 55 (75 k), 66 (90 k) nebo 85 kW (115 k), ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou (či automatem u verze s 66 kW) a pohonem výhradně předních kol.

Na potvrzení technické specifikace modernizace pro evropský trh si však musíme ještě počkat. K určitým změnám samozřejmě může dojít. V Japonsku má vylepšená „dvojka“ vstoupit do prodeje už letos v září. Evropa si bude muset počkat až do začátku roku 2020.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků