Mazda 2 prošla modernizací. Kosmetické změny doplňuje zvýšený komfort uvnitř

Malý hatchback od Mazdy prochází modernizací a první informace o provedených změnách přináší jeho japonská specifikace.

Čtvrtá generace Mazdy 2 je na trhu již pátým rokem a nyní se dočkala zasloužené modernizace. První nakouknutí na vylepšení „dvojky“ máme prostřednictvím japonské specifikace, která byla nyní představena v domácí Hirošimě. Zde přitom automobilka zahazuje dřívější označení Demio a přechází po vzoru Evropy již také na označení Mazda 2.

Změny na exteriéru „dvojky“ se dle předpokladů nesou ve stylu posledních modelů značky, aby i malý hatchback zapadl do uniformního vzhledu. Přepracovaná je tedy celá maska s novou mřížkou chladiče, adaptivními LED světlomety a nárazníkem. Na zádi se ale kromě nového nárazníku a upravené grafiky svítilen mnoho nezměnilo.  

TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Novinky v interiéru jsou hlavně na úrovni technologické výbavy, ačkoliv „dvojka“ dostává například nová přední sedadla, která jsou podle Mazdy ještě pohodlnější. Také se mělo zapracovat na odhlučnění kabiny pro zvýšení jízdního komfortu, kterému sekunduje i vyladěný podvozek.

Kromě toho automobilka zmiňuje například kamerový systém s rozsahem 360 stupňů, funkci rozpoznávání značek, asistenta pro jízdu v pruhu a infotainment s podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Příplatková výbava obsahuje vyhřívaný volant, nastavitelné sedadlo řidiče v šesti směrech, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go nebo samostmívací zpětné zrcátko.

Mazda 3 jako ostrý hatchback? Automobilka to prý nakonec opravdu zvažuje

Mazda 3 jako ostrý hatchback? Automobilka to prý nakonec opravdu zvažuje

Zatímco v Japonsku bude Mazda 2 nabízena rovněž s naftovou osmnáctistovkou a pohonem všech kol, u nás se počítá s dosavadní motorizací ve formě benzinové patnáctistovky o výkonech 55 (75 k), 66 (90 k) nebo 85 kW (115 k), ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou (či automatem u verze s 66 kW) a pohonem výhradně předních kol.

Na potvrzení technické specifikace modernizace pro evropský trh si však musíme ještě počkat. K určitým změnám samozřejmě může dojít. V Japonsku má vylepšená „dvojka“ vstoupit do prodeje už letos v září. Evropa si bude muset počkat až do začátku roku 2020.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků