Mazda 2 prošla modernizací. Kosmetické změny doplňuje zvýšený komfort uvnitř

Malý hatchback od Mazdy prochází modernizací a první informace o provedených změnách přináší jeho japonská specifikace.

Čtvrtá generace Mazdy 2 je na trhu již pátým rokem a nyní se dočkala zasloužené modernizace. První nakouknutí na vylepšení „dvojky“ máme prostřednictvím japonské specifikace, která byla nyní představena v domácí Hirošimě. Zde přitom automobilka zahazuje dřívější označení Demio a přechází po vzoru Evropy již také na označení Mazda 2.

Změny na exteriéru „dvojky“ se dle předpokladů nesou ve stylu posledních modelů značky, aby i malý hatchback zapadl do uniformního vzhledu. Přepracovaná je tedy celá maska s novou mřížkou chladiče, adaptivními LED světlomety a nárazníkem. Na zádi se ale kromě nového nárazníku a upravené grafiky svítilen mnoho nezměnilo.  

TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Novinky v interiéru jsou hlavně na úrovni technologické výbavy, ačkoliv „dvojka“ dostává například nová přední sedadla, která jsou podle Mazdy ještě pohodlnější. Také se mělo zapracovat na odhlučnění kabiny pro zvýšení jízdního komfortu, kterému sekunduje i vyladěný podvozek.

Kromě toho automobilka zmiňuje například kamerový systém s rozsahem 360 stupňů, funkci rozpoznávání značek, asistenta pro jízdu v pruhu a infotainment s podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Příplatková výbava obsahuje vyhřívaný volant, nastavitelné sedadlo řidiče v šesti směrech, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go nebo samostmívací zpětné zrcátko.

Mazda 3 jako ostrý hatchback? Automobilka to prý nakonec opravdu zvažuje

Mazda 3 jako ostrý hatchback? Automobilka to prý nakonec opravdu zvažuje

Zatímco v Japonsku bude Mazda 2 nabízena rovněž s naftovou osmnáctistovkou a pohonem všech kol, u nás se počítá s dosavadní motorizací ve formě benzinové patnáctistovky o výkonech 55 (75 k), 66 (90 k) nebo 85 kW (115 k), ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou (či automatem u verze s 66 kW) a pohonem výhradně předních kol.

Na potvrzení technické specifikace modernizace pro evropský trh si však musíme ještě počkat. K určitým změnám samozřejmě může dojít. V Japonsku má vylepšená „dvojka“ vstoupit do prodeje už letos v září. Evropa si bude muset počkat až do začátku roku 2020.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků