Mazda 2 Extreme: vzhůru do rallye

Sportovní oddělení Mazdy zapracovalo na „dvojce“, aby ji připravilo pro náročné soutěže rallye. Jaká bude?

Mazda představila na motorshow v Melborne „dvojku“ v závodním provedení pro soutěže rallye. Ačkoli je motor samotný stále ve vývoji, Mazda očekává oproti předchůdcům výrazné výkonové polepšení. S velkou pravděpodobností půjde o agregát o objemu 1,6 litru, který by měl disponovat výkonem kolem 190-200 koní. Pohonu čtyř kol se speciál nedočkal, pomoci by mu ovšem měl přední diferenciál s omezenou svorností.

Vůz disponuje pětistupňovou manuální převodovkou a velkým úpravám se pochopitelně podrobil podvozek, na kterém nezůstalo ze sériového téměř nic. Mazda rovněž vsadila na extrémně lehké ráfky, aby eliminovala neodpruženou hmotnost. Extreme obouvá disky o průměru 15“, které jsou obuty do pneumatik Pirelli.

Na přední masce si našla místo čtveřice reflektorů pro noční rychlostní zkoušky, uvnitř kabiny nalezneme výztuhy dle regulí FIA a rovněž závodní sedačky s pětibodovými pásy. Volant pro speciál dodalo Momo a jak je z fotografii vidět, z interiéru bylo vyklizeno vše nepotřebné. V současnosti Mazda pracuje na brzdové soustavě a zanedlouho by se měla pustit do prvních testů. Až ty totiž ukážou, zda má projekt šanci uspět.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 2 Extreme

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků