Mazda 2 Extreme: vzhůru do rallye

Sportovní oddělení Mazdy zapracovalo na „dvojce“, aby ji připravilo pro náročné soutěže rallye. Jaká bude?

Mazda představila na motorshow v Melborne „dvojku“ v závodním provedení pro soutěže rallye. Ačkoli je motor samotný stále ve vývoji, Mazda očekává oproti předchůdcům výrazné výkonové polepšení. S velkou pravděpodobností půjde o agregát o objemu 1,6 litru, který by měl disponovat výkonem kolem 190-200 koní. Pohonu čtyř kol se speciál nedočkal, pomoci by mu ovšem měl přední diferenciál s omezenou svorností.

Vůz disponuje pětistupňovou manuální převodovkou a velkým úpravám se pochopitelně podrobil podvozek, na kterém nezůstalo ze sériového téměř nic. Mazda rovněž vsadila na extrémně lehké ráfky, aby eliminovala neodpruženou hmotnost. Extreme obouvá disky o průměru 15“, které jsou obuty do pneumatik Pirelli.

Na přední masce si našla místo čtveřice reflektorů pro noční rychlostní zkoušky, uvnitř kabiny nalezneme výztuhy dle regulí FIA a rovněž závodní sedačky s pětibodovými pásy. Volant pro speciál dodalo Momo a jak je z fotografii vidět, z interiéru bylo vyklizeno vše nepotřebné. V současnosti Mazda pracuje na brzdové soustavě a zanedlouho by se měla pustit do prvních testů. Až ty totiž ukážou, zda má projekt šanci uspět.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 2 Extreme

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků