Mazda 2 dostane nový „benzín“ se spotřebou jen 3,5 l/100 km

Mazda začne na jaře příštího roku na domácím trhu nabízet svůj kompaktní model Mazda 2 s novým zážehovým motorem. Nejde o žádný hybrid, přesto se má průměrná spotřeba benzínu pohybovat okolo 3,5 l/100 km, což by v daném segmentu znamenalo rekordní hodnotu.

Nový motor Skyactiv-G se vyznačuje extrémně vysokým kompresním poměrem 14:1. Naopak nový diesel Skyactiv-D má zase kompresi velmi nízkou, opět 14:1, což spotřebu nafty sníží až o pětinu v porovnání se staršími motory. Pro oba motory jsou připraveny také nové převodovky Skyactiv-MT s manuálním a Skyactiv-Drive s automatickým řazením, jež mají přinést redukci spotřeby o dalších až 7 %.

Díky tomuto arzenálu má údajně značka Mazda na dobrých deset let pokoj od řešení legislativních omezení emisí CO2. Podrobně jsme se pohonným jednotkám z řady SKY věnovali již v dubnu na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 2 2011
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků