Mazda 2 dostane nový „benzín“ se spotřebou jen 3,5 l/100 km

Mazda začne na jaře příštího roku na domácím trhu nabízet svůj kompaktní model Mazda 2 s novým zážehovým motorem. Nejde o žádný hybrid, přesto se má průměrná spotřeba benzínu pohybovat okolo 3,5 l/100 km, což by v daném segmentu znamenalo rekordní hodnotu.

Nový motor Skyactiv-G se vyznačuje extrémně vysokým kompresním poměrem 14:1. Naopak nový diesel Skyactiv-D má zase kompresi velmi nízkou, opět 14:1, což spotřebu nafty sníží až o pětinu v porovnání se staršími motory. Pro oba motory jsou připraveny také nové převodovky Skyactiv-MT s manuálním a Skyactiv-Drive s automatickým řazením, jež mají přinést redukci spotřeby o dalších až 7 %.

Díky tomuto arzenálu má údajně značka Mazda na dobrých deset let pokoj od řešení legislativních omezení emisí CO2. Podrobně jsme se pohonným jednotkám z řady SKY věnovali již v dubnu na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 2 2011
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků