Mazda 2 definitivně u nás (představení, české ceny)

Automobilka Mazda konečně zahájila prodeje svého malého modelu Mazda 2. Skutečné mini zaujme nejen svým designem.

Nová generace Mazdy 2 zůstala věrna svému segmentu a na rozdíl od svých konkurentů si zachovala rozměry malého městského auta. Jako jediná se svou délkou zamířila poměrně hluboko pod čtyři metry a nepodlehla tak módě nesmyslného prodlužování, kdy se ztrácí původní význam malých vozů a jejich pozice musejí zabírat nové, menší modely.

Mazda 2 tak měří na délku 3 885 mm, na šířku 1 695 mm, na výšku 1 475 mm a to vše na rozvoru 2 490 mm. Je to tak typický zástupce příměstských modelů, který si nebude hrát na rodinný vůz.

Motory a převodovka

Ihned od zahájení výroby bude Mazda 2 dostupná se třemi motory. Benzínovou třínáctistovkou 1,3 MZR, která nabízí dva výkony a to 55 kW (75 k) a 63 kW (86 k). Tuto jednotku doplní větší čtyřválec 1,5 MZR o výkonu 76 kW (103 k).

Jediným zástupcem nafty tak bude čtyřválec 1,4 MCD o výkonu 50 kW (68 k), který bude později doplněn o silnější verzi s výkonem 66 kW (90 k).

Všechny agregáty budou přenášet svůj výkon na přední kola prostřednictvím pětistupňového manuálu.

 

1,3 MZR

1,5 MZR

1,4 MZR-CD

Objem motoru (ccm)

1349

1498

1399

Výkon (kW/k)

55/75

63/86

76/103

50/68

Toč.moment (Nm)

121

122

137

160

 

Zrychlení 0-100 (s)

14

12,9

10,4

15,5

Max.rychlost (km/h)

168

172

188

132

 

Kom.spotřeba (l/100 km)

5,4

5,4

5,9

4,3

Ceny a výbavy

Co se týká výbav, sází Mazda na sedm stupňů výbavy, které jsou dopředu definovány a na přání mohou být úpraveny jen v detailech. Nevýhodou tak může být fakt, že určité motory si s vybranými výbavami prostě nepořídíte. Pokud tedy chcete např. silnější benzín 1,5 s jinou než maximální výbavou, máte smůlu.

Na druhou stranu jsou výbavy s ohledem na cenu poměrně bohaté. Od druhého stupně je v nabídce manuální klimatizace a od třetího pak plně automatická.

Šest airbagů naleznete také od třetího stupně, když si první dva musí vystačit jen s airbagem řidiče a spolujezdce.

Stabilizační systém DSC je pak dostupný pro poslední tři stupně výbavy, stejně jako kola z lehké slitiny.

 

CE

CE Pro

CE Plus

TE

TE Pro

TE Plus

GT

1,3 75k

269 900

295 900

321 900

x

x

x

x

1,3 86k

x

x

x

339 900

371 900

399 900

x

1,5 103k

x

x

x

x

x

x

434 900

1,6 MCD 68k

x

349 900

375 900

393 900

x

x

x

Tip: Podrobný přehled výbav a cen naleznete zde.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků