Mazda 2 definitivně u nás (představení, české ceny)

Automobilka Mazda konečně zahájila prodeje svého malého modelu Mazda 2. Skutečné mini zaujme nejen svým designem.

Nová generace Mazdy 2 zůstala věrna svému segmentu a na rozdíl od svých konkurentů si zachovala rozměry malého městského auta. Jako jediná se svou délkou zamířila poměrně hluboko pod čtyři metry a nepodlehla tak módě nesmyslného prodlužování, kdy se ztrácí původní význam malých vozů a jejich pozice musejí zabírat nové, menší modely.

Mazda 2 tak měří na délku 3 885 mm, na šířku 1 695 mm, na výšku 1 475 mm a to vše na rozvoru 2 490 mm. Je to tak typický zástupce příměstských modelů, který si nebude hrát na rodinný vůz.

Motory a převodovka

Ihned od zahájení výroby bude Mazda 2 dostupná se třemi motory. Benzínovou třínáctistovkou 1,3 MZR, která nabízí dva výkony a to 55 kW (75 k) a 63 kW (86 k). Tuto jednotku doplní větší čtyřválec 1,5 MZR o výkonu 76 kW (103 k).

Jediným zástupcem nafty tak bude čtyřválec 1,4 MCD o výkonu 50 kW (68 k), který bude později doplněn o silnější verzi s výkonem 66 kW (90 k).

Všechny agregáty budou přenášet svůj výkon na přední kola prostřednictvím pětistupňového manuálu.

 

1,3 MZR

1,5 MZR

1,4 MZR-CD

Objem motoru (ccm)

1349

1498

1399

Výkon (kW/k)

55/75

63/86

76/103

50/68

Toč.moment (Nm)

121

122

137

160

 

Zrychlení 0-100 (s)

14

12,9

10,4

15,5

Max.rychlost (km/h)

168

172

188

132

 

Kom.spotřeba (l/100 km)

5,4

5,4

5,9

4,3

Ceny a výbavy

Co se týká výbav, sází Mazda na sedm stupňů výbavy, které jsou dopředu definovány a na přání mohou být úpraveny jen v detailech. Nevýhodou tak může být fakt, že určité motory si s vybranými výbavami prostě nepořídíte. Pokud tedy chcete např. silnější benzín 1,5 s jinou než maximální výbavou, máte smůlu.

Na druhou stranu jsou výbavy s ohledem na cenu poměrně bohaté. Od druhého stupně je v nabídce manuální klimatizace a od třetího pak plně automatická.

Šest airbagů naleznete také od třetího stupně, když si první dva musí vystačit jen s airbagem řidiče a spolujezdce.

Stabilizační systém DSC je pak dostupný pro poslední tři stupně výbavy, stejně jako kola z lehké slitiny.

 

CE

CE Pro

CE Plus

TE

TE Pro

TE Plus

GT

1,3 75k

269 900

295 900

321 900

x

x

x

x

1,3 86k

x

x

x

339 900

371 900

399 900

x

1,5 103k

x

x

x

x

x

x

434 900

1,6 MCD 68k

x

349 900

375 900

393 900

x

x

x

Tip: Podrobný přehled výbav a cen naleznete zde.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

 

bazar

Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 69 489 km
Cena: 360 000 Kč
Mazda CX-3 1,5
Rok výroby: 2016
Stav: 46 147 km
Cena: 400 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2014
Stav: 58 876 km
Cena: 460 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2008
Stav: 306 373 km
Cena: 130 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2003
Stav: 180 016 km
Cena: 69 000 Kč
Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 198 739 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků