Mazda 2 definitivně u nás (představení, české ceny)

Automobilka Mazda konečně zahájila prodeje svého malého modelu Mazda 2. Skutečné mini zaujme nejen svým designem.

Nová generace Mazdy 2 zůstala věrna svému segmentu a na rozdíl od svých konkurentů si zachovala rozměry malého městského auta. Jako jediná se svou délkou zamířila poměrně hluboko pod čtyři metry a nepodlehla tak módě nesmyslného prodlužování, kdy se ztrácí původní význam malých vozů a jejich pozice musejí zabírat nové, menší modely.

Mazda 2 tak měří na délku 3 885 mm, na šířku 1 695 mm, na výšku 1 475 mm a to vše na rozvoru 2 490 mm. Je to tak typický zástupce příměstských modelů, který si nebude hrát na rodinný vůz.

Motory a převodovka

Ihned od zahájení výroby bude Mazda 2 dostupná se třemi motory. Benzínovou třínáctistovkou 1,3 MZR, která nabízí dva výkony a to 55 kW (75 k) a 63 kW (86 k). Tuto jednotku doplní větší čtyřválec 1,5 MZR o výkonu 76 kW (103 k).

Jediným zástupcem nafty tak bude čtyřválec 1,4 MCD o výkonu 50 kW (68 k), který bude později doplněn o silnější verzi s výkonem 66 kW (90 k).

Všechny agregáty budou přenášet svůj výkon na přední kola prostřednictvím pětistupňového manuálu.

 

1,3 MZR

1,5 MZR

1,4 MZR-CD

Objem motoru (ccm)

1349

1498

1399

Výkon (kW/k)

55/75

63/86

76/103

50/68

Toč.moment (Nm)

121

122

137

160

 

Zrychlení 0-100 (s)

14

12,9

10,4

15,5

Max.rychlost (km/h)

168

172

188

132

 

Kom.spotřeba (l/100 km)

5,4

5,4

5,9

4,3

Ceny a výbavy

Co se týká výbav, sází Mazda na sedm stupňů výbavy, které jsou dopředu definovány a na přání mohou být úpraveny jen v detailech. Nevýhodou tak může být fakt, že určité motory si s vybranými výbavami prostě nepořídíte. Pokud tedy chcete např. silnější benzín 1,5 s jinou než maximální výbavou, máte smůlu.

Na druhou stranu jsou výbavy s ohledem na cenu poměrně bohaté. Od druhého stupně je v nabídce manuální klimatizace a od třetího pak plně automatická.

Šest airbagů naleznete také od třetího stupně, když si první dva musí vystačit jen s airbagem řidiče a spolujezdce.

Stabilizační systém DSC je pak dostupný pro poslední tři stupně výbavy, stejně jako kola z lehké slitiny.

 

CE

CE Pro

CE Plus

TE

TE Pro

TE Plus

GT

1,3 75k

269 900

295 900

321 900

x

x

x

x

1,3 86k

x

x

x

339 900

371 900

399 900

x

1,5 103k

x

x

x

x

x

x

434 900

1,6 MCD 68k

x

349 900

375 900

393 900

x

x

x

Tip: Podrobný přehled výbav a cen naleznete zde.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

 

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků