Mazda 2 1.6 Sport: rodinný minisporťáček (velký test)

Mazda 2 patří do kategorie malých vozů, kde ovšem vyčnívá svou výškou a nabídkou vnitřního prostoru. Testovali jsme nejlépe vybavenou verzi s motorem 1.6 a výkonem 74 kW. S mazdou vybavenou tímto motorem je doslova radost jezdit.
Mazda 2 1.6 Sport: rodinný minisporťáček (velký test)
Seznam kapitol
  1. Malé MPV, systém příplatkových výbav, design
  2. Sedadla a sezení, volant, nastavení, vzhled a uspořádní interiéru
  3. Odkládací plochy, ovládací prvky, vnitřní prostor
  4. Zavazadlový prostor, variabilita, motor, odhlučnění, dynamika
  5. Spotřeba, jízdní vlastnosti, posilovač, plusy, minusy, parametry
  6. Všechny pořízené snímky (včetně nepublikovaných)

Mazda 2 je po modelu 6 druhá v pořadí ve znamení nové generace. Obměna modelů začala právě vozem střední třídy, po dvojce se připojila trojka. Na ženevském autosalonu byla představena předzvěst čtyřky, nového MPV. Z logiky věci vyplývá, že by se časem mohla objevit i malá jednička, jakožto pokračovatel již nevyráběné řady 121, a sedmička, která by nahradila Xedos 9. Mazda 2 je ryzím evropským vozem, který zaujme mladé rodiny s menším balíkem financí, případně může figurovat jako druhé auto do města. Základní model je sice oproti konkurenci docela drahý, za 319 900 Kč můžete nakoupit levněji, ovšem s rostoucí výbavou výhodnost dvojky roste.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Design Mazdy2 je povedený, ale proti trojce nebo šestce docela konzervativní 

Mazda 2 je stejně jako ostatní modely nabízena „tak, jak je“. Systém příplatkových výbav je poměrně nedostatečný, takže pokud budete chtít něco navíc, znamená to ve většině případů zvolit o stupeň lepší výbavu. Jenže ta nemusí být dostupná s daným motorem. Například základní benzíňák 1.25 l můžete mít pouze ve výbavě Comfort, do které nelze dokoupit ani ABS, ani boční airbagy. Výbava Touring a Excusive je pak určena pro motory 1.4 l a 1.4D, nejvýkonnější motor 1,6i se pak nabízí pouze ve výbavě Sport. Připlácet je možné jen za některé drobnosti jako mlhovky či klimatizaci, případně koberečky, to je ale vše. ESP a hlavové airbagy můžete mít pouze v nejvyšší výbavě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Z boku auto trochu připomíná krabici. To je dáno její výškou, která však usnadňuje
nastupování a vytváří dostek prostoru nad hlavou

S testovaným benzínovým motorem 1.6i stojí Mazda 2 docela slušných 459 900 Kč. V této ceně najdete kromě svižného motoru také osm airbagů, ABS a ESP, přední mlhovky, elektrické stahování oken vpředu i vzadu, elektrické ovládání zrcátek, rádio vč. šesti reproduktorů a manuální klimatizaci. Sportovní vlastnosti podtrhují 15“ kola z lehkých slitin a příplatkový střešní spoiler a výfuk. Bez obojího se lze obejít a ušetřit nějakých 12 tisíc; spoiler je docela výrazný, dokážu si představit něco decentnějšího. Pokud porovnám Mazdu s podobně vybavenou Fabií s motorem 1.4 74 kW, která se dostala se stejnou výbavou na cenu půl milionu korun (standardní cena, ne akční nabídka), což je o třicet tisíc více; Mazda má výhodu ve čtveřici okenních airbagů a živějším motoru, Fabia zase v poloautomatické klimatizaci a podstatně širší příplatkové výbavě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nakládací hrana je posazena velmi nízko, víko zavazadlového prostoru zasahuje
hluboko do nárazníku --- Spoiler nad zadním oknem je hodně výrazný

Jak jsem už napsal výše, Mazda 2 v řadě aut vyčnívá zejména svou výškou. Má téměř 1,6 m, díky čemuž máte nad hlavou vždy dostatek místa; sedačky jsou tak vyšší, nastupuje se proto pohodlně. Přední maska jde ruku v ruce s modely 3 a 6, nicméně je z nich nejvíce umírněná. I celkový design je spíše konzervativní, nejdále jde dynamická trojka, o něco usedlejší je šestka. Dvojka na první pohled připomíná „krabici“, což je dáno snahou konstruktérů postavit na malém podvozku prostorný automobil. Konkurence není výjimkou. Fiat Panda či Opel Agila používají stejnou koncepci. Mazda 2 z nich ale subjektivně vypadá nejlépe. Jediné, co mne trochu rušilo, bylo „nečiré“ překrytí zadních světlometů, které kvůli tomu vypadaly poněkud zastarale.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Malé MPV, systém příplatkových výbav, design
  2. Sedadla a sezení, volant, nastavení, vzhled a uspořádní interiéru
  3. Odkládací plochy, ovládací prvky, vnitřní prostor
  4. Zavazadlový prostor, variabilita, motor, odhlučnění, dynamika
  5. Spotřeba, jízdní vlastnosti, posilovač, plusy, minusy, parametry
  6. Všechny pořízené snímky (včetně nepublikovaných)
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků