Mazda 2 1.6 Sport: rodinný minisporťáček (velký test)

Mazda 2 patří do kategorie malých vozů, kde ovšem vyčnívá svou výškou a nabídkou vnitřního prostoru. Testovali jsme nejlépe vybavenou verzi s motorem 1.6 a výkonem 74 kW. S mazdou vybavenou tímto motorem je doslova radost jezdit.
Mazda 2 1.6 Sport: rodinný minisporťáček (velký test)
Seznam kapitol
  1. Malé MPV, systém příplatkových výbav, design
  2. Sedadla a sezení, volant, nastavení, vzhled a uspořádní interiéru
  3. Odkládací plochy, ovládací prvky, vnitřní prostor
  4. Zavazadlový prostor, variabilita, motor, odhlučnění, dynamika
  5. Spotřeba, jízdní vlastnosti, posilovač, plusy, minusy, parametry
  6. Všechny pořízené snímky (včetně nepublikovaných)

Mazda 2 je po modelu 6 druhá v pořadí ve znamení nové generace. Obměna modelů začala právě vozem střední třídy, po dvojce se připojila trojka. Na ženevském autosalonu byla představena předzvěst čtyřky, nového MPV. Z logiky věci vyplývá, že by se časem mohla objevit i malá jednička, jakožto pokračovatel již nevyráběné řady 121, a sedmička, která by nahradila Xedos 9. Mazda 2 je ryzím evropským vozem, který zaujme mladé rodiny s menším balíkem financí, případně může figurovat jako druhé auto do města. Základní model je sice oproti konkurenci docela drahý, za 319 900 Kč můžete nakoupit levněji, ovšem s rostoucí výbavou výhodnost dvojky roste.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Design Mazdy2 je povedený, ale proti trojce nebo šestce docela konzervativní 

Mazda 2 je stejně jako ostatní modely nabízena „tak, jak je“. Systém příplatkových výbav je poměrně nedostatečný, takže pokud budete chtít něco navíc, znamená to ve většině případů zvolit o stupeň lepší výbavu. Jenže ta nemusí být dostupná s daným motorem. Například základní benzíňák 1.25 l můžete mít pouze ve výbavě Comfort, do které nelze dokoupit ani ABS, ani boční airbagy. Výbava Touring a Excusive je pak určena pro motory 1.4 l a 1.4D, nejvýkonnější motor 1,6i se pak nabízí pouze ve výbavě Sport. Připlácet je možné jen za některé drobnosti jako mlhovky či klimatizaci, případně koberečky, to je ale vše. ESP a hlavové airbagy můžete mít pouze v nejvyšší výbavě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Z boku auto trochu připomíná krabici. To je dáno její výškou, která však usnadňuje
nastupování a vytváří dostek prostoru nad hlavou

S testovaným benzínovým motorem 1.6i stojí Mazda 2 docela slušných 459 900 Kč. V této ceně najdete kromě svižného motoru také osm airbagů, ABS a ESP, přední mlhovky, elektrické stahování oken vpředu i vzadu, elektrické ovládání zrcátek, rádio vč. šesti reproduktorů a manuální klimatizaci. Sportovní vlastnosti podtrhují 15“ kola z lehkých slitin a příplatkový střešní spoiler a výfuk. Bez obojího se lze obejít a ušetřit nějakých 12 tisíc; spoiler je docela výrazný, dokážu si představit něco decentnějšího. Pokud porovnám Mazdu s podobně vybavenou Fabií s motorem 1.4 74 kW, která se dostala se stejnou výbavou na cenu půl milionu korun (standardní cena, ne akční nabídka), což je o třicet tisíc více; Mazda má výhodu ve čtveřici okenních airbagů a živějším motoru, Fabia zase v poloautomatické klimatizaci a podstatně širší příplatkové výbavě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nakládací hrana je posazena velmi nízko, víko zavazadlového prostoru zasahuje
hluboko do nárazníku --- Spoiler nad zadním oknem je hodně výrazný

Jak jsem už napsal výše, Mazda 2 v řadě aut vyčnívá zejména svou výškou. Má téměř 1,6 m, díky čemuž máte nad hlavou vždy dostatek místa; sedačky jsou tak vyšší, nastupuje se proto pohodlně. Přední maska jde ruku v ruce s modely 3 a 6, nicméně je z nich nejvíce umírněná. I celkový design je spíše konzervativní, nejdále jde dynamická trojka, o něco usedlejší je šestka. Dvojka na první pohled připomíná „krabici“, což je dáno snahou konstruktérů postavit na malém podvozku prostorný automobil. Konkurence není výjimkou. Fiat Panda či Opel Agila používají stejnou koncepci. Mazda 2 z nich ale subjektivně vypadá nejlépe. Jediné, co mne trochu rušilo, bylo „nečiré“ překrytí zadních světlometů, které kvůli tomu vypadaly poněkud zastarale.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Malé MPV, systém příplatkových výbav, design
  2. Sedadla a sezení, volant, nastavení, vzhled a uspořádní interiéru
  3. Odkládací plochy, ovládací prvky, vnitřní prostor
  4. Zavazadlový prostor, variabilita, motor, odhlučnění, dynamika
  5. Spotřeba, jízdní vlastnosti, posilovač, plusy, minusy, parametry
  6. Všechny pořízené snímky (včetně nepublikovaných)
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků