Mazda 2 1.4D: úsporné miniMPV (kompaktní test)

Je takové auto – a všechna jemu podobná – hezké, ladné, elegantní? Těžko říci, to musí posoudit každý sám. Hlavní účel podobných vozidel je především praktická stránka věci.
Mazda 2 1.4D: úsporné miniMPV (kompaktní test)
Seznam kapitol
  1. Velikost, vzhled, místo uvnitř, jízdní vlastnosti
  2. Naftový motor, přehled výbav a parametrů všech verzí Mazdy 2

Platí to i o Mazdě 2. Navazuje na předchůdkyni zvanou Demio, ale posouvá laťku o patřičný kus výš. Konkurence v malých kompaktech je velká a kdo chce držet krok, musí se hodně snažit aby jeho auto bylo dostatečně uvnitř prostorné, využilo vnějších rozměrů do maxima a přitom si zachovalo i dostatečnou míru komfortu.

Tip: Stáhněte si krátké video

Luxus tu nehledejte

Neměří ani čtyři metry a rozvor nedosahuje dvou a půl metru. Je to tedy skutečně malý kompakt, který patří do konkurenční skupiny vozů Škoda Fabia, Peugeot 206, Hyundai Getz, Honda Jazz, Nissan Micra, Renault Clio nebo Thalia a podobně. U nás je to nejprodávanější kategorie. Mazda opustila svůj systém slovního pojmenování vozů a drží se důsledně číselného. Proto nahradila Demio dvojka. U této japonské automobilky mají čísla svou tradici.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní šikmé oči se povedly

Už na první pohled je znát, že interiér povýšil. Jak co do účelnosti tak estetického zpracování a – dá-li se vůbec v případě takových aut hovořit o komfortu – pak i v tomto směru. Především je tu podstatně víc místa a zejména v úrovni ramen a výš by se u podobných aut srovnatelné rozměry jen těžko hledaly. Je samozřejmě otázka, zda posádka opravdu potřebuje hodně místa právě v této výšce. Ale je tady.

Sedačka vykazuje přijatelné pohodlí, má dokonce i možnost výškového nastavení. Pořád musíme mít na mysli, že jde o levné auto, takže tu nenajdeme žádnou klimatizaci, trochu překvapivé je jen mechanické ovládání uzavírací klapky vnitřního okruhu větrání. Zrcátka se seřizují jen manuálně, ale zato audiosoustava má ovládání na dálku. Ta je vůbec zajímavá, jakoby byla palubní deska postavená právě kolem rádia. Za pozornost stojí i řada skříněk a poliček. Vzadu už místa tolik není, jsou-li sedadla obsazená, musejí se uskrovnit všichni.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na nedostatek skříněk si není možné stěžovat --- Jako možnost
odkládacího prostoru využili i horní část palubní desky

Nejraději má město

Mazda 2 je určená spíš dvěma cestujícím, tedy buď mladým, anebo naopak starším dvojicím. Dobře si počíná auto v městském provozu, protože velké zasklené plochy poskytují dobrý výhled ven a díky krátkým převisů se s vozem dobře parkuje. Řidič sedí i dostatečně vysoko na to, aby měl přehled o všech rozích vozu.

Obrysový poloměr odpovídá celkovým rozměrům, takže manévrovat se dá s dvojkou snadno.
I ve městě je třeba převážet náklady. Jak je Mazda 2 uzpůsobena v tomto směru? Jako u všech podobných aut se snažili využít každého místečka. Základní velikost kufru – a povšimněte si prosím praktické rovné podlahy – je 297 l. Pro zajímavost – Škoda Fabia hlásí 260 litrů a Fabia Combi 426 litrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jakoby celou armaturu postavili kolem rádia --- Ač malé auto,
neschází dálkové ovládání audiosoustavy

Jízda pro skromné

Jízda s prázdným nebo naloženým autem se liší. Rozdíl poznáme jak na pérování, tak na dynamice. Mazda 2 je pořád jen malé auto a zatížení se na charakteristice pružení a tlumení podepisuje výrazně sníženým komfortem. Nemění se ale vcelku důsledně neutrální charakter jízdních vlastností daný i krátkým rozvorem. Citelnější rozdíl už jsme pozorovali po naložení v menší odolnosti vůči naklánění v zatáčkách. S nakláněním roste i nedotáčivost, ale určitě není nebezpečná, protože auto nedokáže vyvinout takovou rychlost, aby se hrnulo po tečně ze zatáčky ven.

S malým autem korespondují i 14" kola, což zase poněkud omezuje městský jízdní komfort. Přeci jen každá větší nerovnost nebo prohlubeň proniká okamžitě dovnitř. Na podélnou stabilitu mimo město ale nemají menší kola vliv, protože opět platí to, co jsme řekli před chvilkou – absolutní rychlost Mazdy 2 není taková, aby směrovou stabilitu ohrozila. I přes její výšku a menší rozvor a rozchod.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Budíky = kulatá klasika --- Řazení by slušel menší rozptyl

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Velikost, vzhled, místo uvnitř, jízdní vlastnosti
  2. Naftový motor, přehled výbav a parametrů všech verzí Mazdy 2

bazar

Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 141 208 km
Cena: 221 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2005
Stav: 182 302 km
Cena: 62 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 89 864 km
Cena: 280 000 Kč
Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 132 856 km
Cena: 191 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2010
Stav: 150 646 km
Cena: 196 000 Kč
Mazda MPV 2
Rok výroby: 2003
Stav: 199 001 km
Cena: 62 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků