Mazda 1: Japonci překvapují novým mini (spy photos)

Japonská automobilka vyšle do světa další model s označením 1. Ačkoli panovaly pochybnosti ohledně fotografií uveřejněných zde, dřívější odhady sázeli na novou generaci nebo alespoň facelift „dvojky“. To se ale nepotvrdilo.

Odlišností je více. Vůz zachycen na fotkách má jiné oba nárazníky, tvary světel a dokonce i kapotu. Co ale může napovědět nejvíc, jsou dveře - všechny jsou totiž menší než u „dvojky“. Pod kapotou se zpočátku objeví pouze jediná jednotka, a to 1,3-litrový zážehový čtyřválec.

Novinkou má být systém SISS (Smart Idle Stop System), který se nestará o nic jiného než Stop & Start funkci například při stání na křižovatce. Motor má spolupracovat s nově vyvinutou šestistupňovou automatickou převodovkou, která má rovněž brát ohled na co nejnižší spotřebu a emise („jednička“ se má dostat pod 90g/km CO2). A kdy že se představí? Mělo by se tak stát v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nejmenší z rodu Mazdy při testech

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků