Mazda + autosalon v Paříži = Mazda6 MPS, Mazda2 a Mazda RX-8

Na pařížském autosalonu představila Mazda světu dvě novinky: koncept Mazdy6 MPS a Mazdu2. O obou autech jsme již na AutoRevue.cz psali, proto přikládáme jen technické parametry Mazdy6 MPS a dvě zbrusu nové fotografie.

Specifikace Mazda6 MPS:

  • Celková délka: 4 670 mm   
  • Celková šířka: 1 820 mm
  • Celková výška: 1 435 mm
  • Rozvor kol: 2 675mm
  • Motor: MZR 2,3 DI-Turbo
  • Objem válců: 2,3 litru 
  • Maximální výkon: 206 kW/6 500 ot/min  
  • Maximální krouticí moment: 360 Nm/3 500 ot/min
  • Typ převodovky:  6stupňová manuální + systém rozdělování krouticího momentu 4WD¨
  • Brzdy přední: kotoučové s vnitřním chlazením
  • Brzdy zadní: kotoučové
  • Pneumatiky přední/zadní: 245/40ZR18
  • Disky kol přední/zadní:  18“ x 8“ disky z lehkých slitin

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Kromě výše uvedených „vozítek“ se na autosalonu představil sporťák s Wankelovým rotačním motorem, Mazda RX-8. K této novince přikládáme část tiskové zprávy, kterou dnes Mazda poslala:

„Sportovní coupe Mazda RX-8 bude uvedeno na evropský trh v roce 2003. Mazda RX-8 je převratnou kombinací čtyřdveřového sportovního vozu a rotačního motoru odladěného tak, aby poskytoval vysoký výkon.

Model Mazda RX-8 lze okamžitě rozpoznat díky dveřnímu systému “free-style”. Oboje zadní dveře zavěšené vzadu se otevírají směrem k zádi vozu, to znamená v opačném směru než přední dveře zavěšené vpředu. V důsledku této konstrukce, která postrádá středové sloupky, je Mazda RX-8 spojením čistě sportovního pojetí a funkčnosti čtyř dveří a čtyř sedadel.

Prostřednictvím krátkých převisů vpředu i vzadu, včetně charakteristických nárazníků a agresivní linie kapoty staví Mazda RX-8 na odiv svůj značný potenciál.  Pěti-úhelníková mřížka přední masky, která je příznačná pro všechny vozy značky Mazda, slouží zároveň i pro sání vzduchu. Kompaktní rotační motor Genesis umožňuje umístění A-sloupku vpředu a díky jeho ostrému zkosení je těžiště vozidla vizuálně posunuto blíže k jeho zadní části.

Konstruktéři pohonné jednotky Genesis se zaměřili na vyvinutí motoru s přibližně stejným výkonem, jaký nabízí motor 13B BI-turbo. Zároveň se však soustředili na vytvoření motoru s nízkou spotřebou paliva a nízkými hodnotami emisí ve výfukových plynech. 

Oba tyto záměry byly naplněny vytvořením nového motoru Mazda Renesis. Vodou chlazená pohonná jednotka – se dvěma rotačními písty a spalovacími komorami, kdy každá z nich má objem 645 cm3 – vyvíjí  176 kW (240 k) až 184 (250 k) při 8 500 ot/min. Maximum krouticího momentu motoru 220 Nm je dosahováno při 7 500 ot/min, což činí jednotku Renesis nejvýkonnějším rotačním motorem bez turbodmychadla. Vyžaduje také o 50% méně oleje a o 40% méně paliva než její předchůdce. Konstruktéři rovněž vyřešili problém vysokých hodnot emisí škodlivin, jež byly průvodní vlastností starších rotačních motorů.  Renesis produkuje méně než 19 gramů CO, 22 gramů uhlovodíků a 14 gramů oxidů dusíku, a splňuje tak emisní normy Euro IV.

Podvozek nové Mazdy RX-8 sedí na 18” kolech obutých pneumatikami o velikosti 225/45 ZR 18, přičemž vynikající ovladatelnost vozu zajišťuje systém zavěšení kol tvořený dvojitými rameny ve tvaru A. Vůz je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou, systémem ABS a DSC. Všechny ovládací prvky v interiéru jsou řidiči snadno dosažitelné a součástí standardní výbavy jsou také inteligentní přední a boční vzduchové vaky.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků