Mazda + autosalon v Paříži = Mazda6 MPS, Mazda2 a Mazda RX-8

Na pařížském autosalonu představila Mazda světu dvě novinky: koncept Mazdy6 MPS a Mazdu2. O obou autech jsme již na AutoRevue.cz psali, proto přikládáme jen technické parametry Mazdy6 MPS a dvě zbrusu nové fotografie.

Specifikace Mazda6 MPS:

  • Celková délka: 4 670 mm   
  • Celková šířka: 1 820 mm
  • Celková výška: 1 435 mm
  • Rozvor kol: 2 675mm
  • Motor: MZR 2,3 DI-Turbo
  • Objem válců: 2,3 litru 
  • Maximální výkon: 206 kW/6 500 ot/min  
  • Maximální krouticí moment: 360 Nm/3 500 ot/min
  • Typ převodovky:  6stupňová manuální + systém rozdělování krouticího momentu 4WD¨
  • Brzdy přední: kotoučové s vnitřním chlazením
  • Brzdy zadní: kotoučové
  • Pneumatiky přední/zadní: 245/40ZR18
  • Disky kol přední/zadní:  18“ x 8“ disky z lehkých slitin

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Kromě výše uvedených „vozítek“ se na autosalonu představil sporťák s Wankelovým rotačním motorem, Mazda RX-8. K této novince přikládáme část tiskové zprávy, kterou dnes Mazda poslala:

„Sportovní coupe Mazda RX-8 bude uvedeno na evropský trh v roce 2003. Mazda RX-8 je převratnou kombinací čtyřdveřového sportovního vozu a rotačního motoru odladěného tak, aby poskytoval vysoký výkon.

Model Mazda RX-8 lze okamžitě rozpoznat díky dveřnímu systému “free-style”. Oboje zadní dveře zavěšené vzadu se otevírají směrem k zádi vozu, to znamená v opačném směru než přední dveře zavěšené vpředu. V důsledku této konstrukce, která postrádá středové sloupky, je Mazda RX-8 spojením čistě sportovního pojetí a funkčnosti čtyř dveří a čtyř sedadel.

Prostřednictvím krátkých převisů vpředu i vzadu, včetně charakteristických nárazníků a agresivní linie kapoty staví Mazda RX-8 na odiv svůj značný potenciál.  Pěti-úhelníková mřížka přední masky, která je příznačná pro všechny vozy značky Mazda, slouží zároveň i pro sání vzduchu. Kompaktní rotační motor Genesis umožňuje umístění A-sloupku vpředu a díky jeho ostrému zkosení je těžiště vozidla vizuálně posunuto blíže k jeho zadní části.

Konstruktéři pohonné jednotky Genesis se zaměřili na vyvinutí motoru s přibližně stejným výkonem, jaký nabízí motor 13B BI-turbo. Zároveň se však soustředili na vytvoření motoru s nízkou spotřebou paliva a nízkými hodnotami emisí ve výfukových plynech. 

Oba tyto záměry byly naplněny vytvořením nového motoru Mazda Renesis. Vodou chlazená pohonná jednotka – se dvěma rotačními písty a spalovacími komorami, kdy každá z nich má objem 645 cm3 – vyvíjí  176 kW (240 k) až 184 (250 k) při 8 500 ot/min. Maximum krouticího momentu motoru 220 Nm je dosahováno při 7 500 ot/min, což činí jednotku Renesis nejvýkonnějším rotačním motorem bez turbodmychadla. Vyžaduje také o 50% méně oleje a o 40% méně paliva než její předchůdce. Konstruktéři rovněž vyřešili problém vysokých hodnot emisí škodlivin, jež byly průvodní vlastností starších rotačních motorů.  Renesis produkuje méně než 19 gramů CO, 22 gramů uhlovodíků a 14 gramů oxidů dusíku, a splňuje tak emisní normy Euro IV.

Podvozek nové Mazdy RX-8 sedí na 18” kolech obutých pneumatikami o velikosti 225/45 ZR 18, přičemž vynikající ovladatelnost vozu zajišťuje systém zavěšení kol tvořený dvojitými rameny ve tvaru A. Vůz je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou, systémem ABS a DSC. Všechny ovládací prvky v interiéru jsou řidiči snadno dosažitelné a součástí standardní výbavy jsou také inteligentní přední a boční vzduchové vaky.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků