Maybach Zeppelin vstává z mrtvých

Daimler-Benz přivedl k životu jméno Zeppelin, jež bylo ve třicátých letech symbolem špičkových technologií a luxusu.

Superluxusní provedení Zeppelin superluxusního Maybachu 62 se představilo letos v březnu v Ženevě, ale teprve nyní se první vozy z této řady dostanou ke svým zákazníkům. Podrobně jsme se této verzi věnovali na tomto místě, kde také najdete všechny podrobnosti. Proto jen připomeňme, že současné Maybachy vycházejí z Mercedesu třídy S a jsou vyráběny v řadách 57 S a prodloužené 62 S, což se týká i vrcholné verze Zeppelin.

Opulentní a již pomalu zastarávající Maybach v novém provedení Zeppelin bude poháněn o takřka 30 koní posíleným dvanáctiválcem s objemem rovných šesti litrů, přeplňováním dvěma dmychadly a výsledným výkonem 640 koní (471 kW). Tato pohonná jednotka je schopna dosahovat točivého momentu neuvěřitelných 1 350 Nm, ale v tomto voze je elektronicky omezen na rovných 1 000 Nm z důvodu zachování potřebné spolehlivosti automatické převodovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se Zeppelin od standardních Maybachů bude lišit jen nevýrazně. Do seznamu těchto prvků patří například dvacetipalcové chromované ráfky, zatmavené zadní světlomety, dvoutónové lakování, modifikovaná zrcátka a nápisy Zeppelin na zádi a emblému zdobícím chladič. Potvrdilo se, že série Zeppelinů bude přísně omezena na rovnou stovku kusů, základní ceny jsou stanoveny na 406 000 Euro za typ 57 a 473 200 Euro za 62.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Zeppelin byly vlajkovými loděmi značky Maybach a vyráběly se v letech 1928 až 1934. Volba jména byla vzdáním holdu někdejšímu prestižnímu odběrateli, pro nějž Maybach vyráběl letecké motory před první světovou válkou a během ní. První model nesl označení DS 7 a od roku 1928 do roku 1930 se jej vyrobilo 183 kusů. Maybach Zeppelin DS 7 ukrýval pod svojí kapotou sedmilitrový vidlicový dvanáctiválec o výkonu 150 koní a navazoval na projekt Maybach 12. Od roku 1930 se nabízela ještě posílená verze přeznačená na DS 8. Její pohonná jednotka narostla v objemu na rovných osm litrů a dávala až 200 koní při pouhých 3 200 ot./min. Jednalo se tak o jedno z nejvýkonnějších evropských vozidel své doby a v závislosti na použité karosérii dosahovalo rychlosti přes 170 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Maybach Zeppelin 62
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků