Maybach Zeppelin vstává z mrtvých

Daimler-Benz přivedl k životu jméno Zeppelin, jež bylo ve třicátých letech symbolem špičkových technologií a luxusu.

Superluxusní provedení Zeppelin superluxusního Maybachu 62 se představilo letos v březnu v Ženevě, ale teprve nyní se první vozy z této řady dostanou ke svým zákazníkům. Podrobně jsme se této verzi věnovali na tomto místě, kde také najdete všechny podrobnosti. Proto jen připomeňme, že současné Maybachy vycházejí z Mercedesu třídy S a jsou vyráběny v řadách 57 S a prodloužené 62 S, což se týká i vrcholné verze Zeppelin.

Opulentní a již pomalu zastarávající Maybach v novém provedení Zeppelin bude poháněn o takřka 30 koní posíleným dvanáctiválcem s objemem rovných šesti litrů, přeplňováním dvěma dmychadly a výsledným výkonem 640 koní (471 kW). Tato pohonná jednotka je schopna dosahovat točivého momentu neuvěřitelných 1 350 Nm, ale v tomto voze je elektronicky omezen na rovných 1 000 Nm z důvodu zachování potřebné spolehlivosti automatické převodovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se Zeppelin od standardních Maybachů bude lišit jen nevýrazně. Do seznamu těchto prvků patří například dvacetipalcové chromované ráfky, zatmavené zadní světlomety, dvoutónové lakování, modifikovaná zrcátka a nápisy Zeppelin na zádi a emblému zdobícím chladič. Potvrdilo se, že série Zeppelinů bude přísně omezena na rovnou stovku kusů, základní ceny jsou stanoveny na 406 000 Euro za typ 57 a 473 200 Euro za 62.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Zeppelin byly vlajkovými loděmi značky Maybach a vyráběly se v letech 1928 až 1934. Volba jména byla vzdáním holdu někdejšímu prestižnímu odběrateli, pro nějž Maybach vyráběl letecké motory před první světovou válkou a během ní. První model nesl označení DS 7 a od roku 1928 do roku 1930 se jej vyrobilo 183 kusů. Maybach Zeppelin DS 7 ukrýval pod svojí kapotou sedmilitrový vidlicový dvanáctiválec o výkonu 150 koní a navazoval na projekt Maybach 12. Od roku 1930 se nabízela ještě posílená verze přeznačená na DS 8. Její pohonná jednotka narostla v objemu na rovných osm litrů a dávala až 200 koní při pouhých 3 200 ot./min. Jednalo se tak o jedno z nejvýkonnějších evropských vozidel své doby a v závislosti na použité karosérii dosahovalo rychlosti přes 170 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Maybach Zeppelin 62
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků