Maybach se oděl do černé, do dvou let skončí

Maybach se oděl do černé, do dvou let skončí

Německý koncern Daimler do dvou let ukončí výrobu luxusních vozů své značky Maybach. Jejich místo obsadí značka Mercedes-Benz. V rozhovoru pro deník Frankfurter Allgemeine Zeitung to řekl šéf Daimleru Dieter Zetsche.

„Debatovali jsme o tom, která cesta má v luxusním segmentu největší šanci na úspěch. A dospěli jsme k jasnému přesvědčení, že šance Mercedesu na odbyt je větší než v případě Maybachu,“ uvedl Zetsche.

Šéf Daimleru vysvětlil, že vyvíjet nástupce současného jediného modelu značky Maybach by bylo nesmyslné. „Prodej ale bude pokračovat, dokud v roce 2013 nedorazí nová generace třídy S,“ řekl Zetsche listu s tím, že nejvyšší model Mercedesu dokáže Maybach plnohodnotně nahradit.

Zetsche přiznal, že Maybach před svým uvedením v roce 2002 spolkl „značnou sumu“ peněz. Nyní sice již přináší každé prodané auto zisk, přesto celý projekt nejspíše skončí jako ztrátový. Přibližně 150 zaměstnanců si nicméně kvůli zániku automobilky nemusí dělat starosti, Daimler jim nabídne práci na jiných pozicích v rámci koncernu.

V roce 2010 se prodalo asi 200 Maybachů, bylo to přitom nejvyšší číslo od zahájení výroby. Podle Zetscheho se výrazně vyšší výsledky nedají očekávat ani od superluxusní varianty Mercedesu třídy S, která Maybach nahradí. „V cenové kategorii na 300 tisíc eur máme dvacet procent trhu, hvoříme ale o několika stovkách vozidel. Skutečně významný růst spatřujeme v kategorii 100 až 300 tisíc eur,“ řekl.

S třídou S má Daimler velké plány. Místo dosavadních tří modelů se na jejím základě objeví šest verzí a Zetsche doufá, že roční prodeje 80 tisíc vozů se zvednou o pěticiferné hodnoty. Ani dvounásobak současných čísel prý dlouhodobě není nedosažitelný. 

Zdroj: E15.cz

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků