Maybach prohrává a na trh přijde s malým modelem za "pár peněz"

O ekonomických problémech automobilky Maybach jsme psali již v průběhu podzimu loňského roku. Výrobce vysoce luxusních vozů, které jsou odvozeny od Mercedesu třídy S, se totiž potýká s malým odbytem, který nedosahuje ani poloviny plánu. Tím se dostává do ekonomických potíží, protože neustále vykazuje ztrátu.

Dnes je tak již jasné, že se Maybach na trhu neuživí pouze s dvojicí modelů 57 a 62, které míří k opravdu movitým zákazníkům, kteří vyžadují maximální luxus a prestiž. Tito zákazníci navíc raději dávají přednost opravdovým králům luxusu jako je Rolls-Royce a Bentley. Proto se Maybach rozhodl, že v roce 2009 přijde na trh s malým modelem, který ponese dle své délky označení 51 a jeho cena bude pod hranicí 200 tisíc eur. Pod kapotou by se měl objevit osmiválec s výkonem okolo 350-400 koní. Nový model by měl oslovit daleko širší spektrum zákazníků, kteří by tak přinesli do automobilky potřebné peníze. Otázkou ovšem je, zda malý a relativně levný model nezdiskredituje jméno Maybach před opravdu movitými klienty a nebude ani tak vzpruhou jako spíše posledním hřebíčkem do rakve s velkým M na víku.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků