Maybach prohrává a na trh přijde s malým modelem za "pár peněz"

O ekonomických problémech automobilky Maybach jsme psali již v průběhu podzimu loňského roku. Výrobce vysoce luxusních vozů, které jsou odvozeny od Mercedesu třídy S, se totiž potýká s malým odbytem, který nedosahuje ani poloviny plánu. Tím se dostává do ekonomických potíží, protože neustále vykazuje ztrátu.

Dnes je tak již jasné, že se Maybach na trhu neuživí pouze s dvojicí modelů 57 a 62, které míří k opravdu movitým zákazníkům, kteří vyžadují maximální luxus a prestiž. Tito zákazníci navíc raději dávají přednost opravdovým králům luxusu jako je Rolls-Royce a Bentley. Proto se Maybach rozhodl, že v roce 2009 přijde na trh s malým modelem, který ponese dle své délky označení 51 a jeho cena bude pod hranicí 200 tisíc eur. Pod kapotou by se měl objevit osmiválec s výkonem okolo 350-400 koní. Nový model by měl oslovit daleko širší spektrum zákazníků, kteří by tak přinesli do automobilky potřebné peníze. Otázkou ovšem je, zda malý a relativně levný model nezdiskredituje jméno Maybach před opravdu movitými klienty a nebude ani tak vzpruhou jako spíše posledním hřebíčkem do rakve s velkým M na víku.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků