Maybach ožívá!

Jedna z nejnoblesnějších a nejnáročnějších automobilových značek na světě znovu ožila. Rolls-Royce by se asi měl začít obávat.
Maybach ožívá!

Maybach byl ve třicátých letech synonymem vybrané kvality a exkluzivity a bude tomu tak i v blízké budoucnosti, protože koncern DaimlerChrysler představí již na podzim příštího roku novou limuzínu Maybach.

Jméno Maybach bylo zvoleno, aby zdůraznilo zcela jedinečný charakter připravovaného špičkového automobilu. Zároveň však je zde zcela evidentní snaha pokračovat v tradici této legendární značky, jejíž fascinující automobily v období let mezi 1921 až 1940 představovaly stylistickou a technickou dokonalost.

Také logo připomíná dřívější německou luxusní značku. V moderní interpretaci vychází z emblému, který svého času zdobil čelo těchto tolik obdivovaných automobilů: označení „MM“ vytvářející zkratku pro „Maybach Motorenbau“, změnilo svůj význam a nyní prezentuje jméno aktuálního výrobce „Maybach Manufaktur“. Na masce chladiče příští limuzíny Maybach bude ve stříbrné barvě provedená značka harmonicky sladěná se stylistickým provedením tohoto luxusního vozu.

Začleněním Maybachu do koncernu DaimlerChrysler se zvýšil počet značek osobních automobilů, které jsou jeho součástí, na šest: Mercedes-Benz, Maybach, Smart, Chrysler, Jeep a Dodge.

Již na počátku minulého století, kdy se automobilismus teprve začal rozvíjet, bylo jméno Maybach spojeno s tehdy ještě mladou značkou Mercedes. Wilhelm Maybach, technický ředitel firmy Daimler-Motoren-Gesellschaft a dlouholetý spolupracovník Gottlieba Daimlera, vyvinul v roce 1900 první Mercedes, který byl svým vpředu umístěným hliníkovým motorem, dvěma vačkovými hřídeli a pokrokovým voštinovým chladičem, milníkem tehdejší automobilové techniky a představoval směr, kterým by se osobní vozy měly ubírat. Technický talent strůjce tohoto automobilu ohodnotili Francouzi, když ho s respektem nazývali „Roi des constructeurs“ – Král konstruktérů.

V dubnu 1907 Wilhelm Maybach stuttgartskou firmu opustil a věnoval se konstrukci velkých motorů pro vzducholodě. Z jeho společnosti „Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH“ vznikla později firma MTU Friedrichshafen, patřící dnes v koncernu DaimlerChrysler do oboru MTU/Dieselantriebe.

Maybachův syn Karl začal v roce 1921 ve Friedrichshafenu na Bodamském jezeře s výrobou luxusních a technicky perfektně zvládnutých automobilů. Vlajkovou lodí se stal značným výkonem disponující dvanáctiválcový model Maybach Zeppelin DS 8, největší německý luxusní vůz třicátých let. Karoserie tohoto vozu vznikaly v renomovaných německých dílnách na základě individuálních přání zákazníků. Tak byl vlastně každý vyrobený Maybach zakázkou reprezentující osobní vkus svého pozdějšího majitele.

Každý Maybach bude unikátní

Vysoká míra individuality, stylová elegance a výrazná exkluzivita s maximálním prostorovým komfortem jsou cílem nové automobilové značky Maybach založené v rámci koncernu DaimlerChrysler.

K prioritám tohoto projektu patří intenzivní péče o každého zákazníka a realizace i těch nejnáročnějších požadavků. Proto se limuzíny značky Maybach nebudou kompletovat podle katalogu a seznamu doplňkové výbavy, ale formou nápadů vzniklých diskusí mezi zákazníkem a jeho poradcem. K dispozici bude zcela ojedinělá nabídka nejušlechtilejších materiálů, exkluzivních barev a inovativních technických detailů od individuálního uspořádání ozdobných dílů až po výkonnou manažerskou výbavu v zádi vozu. Tak se stane každý vyrobený Maybach velice hodnotným, exkluzivně na míru postaveným exemplářem.

Speciálně pro tento účel bude v Sindelfingenu zřízeno zákaznické centrum Maybach, které se začne stavět ještě v letošním roce. Toto „Centrum of Excellence“ převezme roli vzorového střediska pro zřízení dalších poradenských míst koncernu DaimlerChrysler ve vybraných zemích. Všechna tato zařízení budou mít přímý kontakt s výrobním závodem (Maybach-Manufaktur) v Sindelfingenu a zdejším vývojovým oddělením, takže do procesu individuálního provedení luxusního vozu mohou kdykoliv zasáhnout specialisté na design a techniku.

Výroba vozů Maybach v Sindelfingenu bude tedy odpovídat vysokým nárokům, které tato výjimečná značka vyžaduje. Nebude chybět nutná flexibilita pro realizaci osobních požadavků na vybavení vozu ani vysoká kvalita řemeslného zpracování. Počítá se s tím, že v Maybach Manufaktur se nevyrobí víc než sedm limuzín denně.

Technologie: inovace řešící již nyní požadavky pro budoucnost z vývojové základny Mercedes-Benz

Kromě co nejvyšší míry individuality, estetiky a preciznosti klade nová luxusní značka koncernu DaimlerChrysler důraz především na vedoucí postavení v oblasti technologie. Tímto navazuje na tradici legendárních limuzín Maybach třicátých let.

Vývoj vozu Maybach zajišťují nejlepší inženýři technologického centra MTC (Mercedes Technologie-Center) v Sindelfingenu, takže nová značka získala přísun potřebného know-how. Maybach má zajištěnu osvědčenou kvalitu Mercedesu také v důležitých oblastech, jako jsou bezpečnost, spolehlivost, funkčnost a životnost.

Modelový program: dvě karosářské varianty s motorem V12

Zákazníci značky Maybach mohou volit mezi dvěmi verzemi karoserie. V limuzíně s profesionálním řidičem, která má delší rozvor náprav, je k dispozici zcela mimořádný prostor a příkladný komfort. Cestující v zadní části vozu si mohou svoje samostatná sedadla upravit do pohodlné šikmé polohy, která díky automaticky vysouvatelným podpěrám nohou umožňuje cestování spojené s účinným odpočinkem. Pro luxusní Maybach je připraven nově vyvinutý dvanáctiválec V12 se zdvojeným přeplňováním (biturbo), které zajišťuje vozu mimořádné jízdní výkony a zároveň odpovídá nárokům nové automobilové značky na komfort.

Flexibilní výroba 1000 až 1500 luxusních vozů ročně

Výrobní závod „Maybach-Manufaktur“ bude zprovozněn na podzim roku 2002 s tím, že umožní flexibilní produkci až 1500 limuzín ročně. Nejdůležitějšími odbytišti tohoto luxusního vozu budou USA, západní Evropa a Japonsko.

Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků