Maybach místy s nulovými prodeji

Automobilka Maybach to opravdu nemá jednoduché. Vozy této značky se téměř neprodávají a nikdo z představitelů automobilky neví, jak tento nepříznivý stav zvrátit.

Luxusní limuzíny postavené na bázi obstarožního Mercedesu s cenovkou vyšší než u Rolls-Royce prostě zákazníci nikde ve světě nechtějí. Dle posledních informací se např. v Austrálii za celý loňský rok prodalo nula kusů a to jde o trh, kde se ročně prodá přes milion nových automobilů.

Je pak jasné, že ani prodejci již tyto vozy prodávat nechtějí, protože nemají z čeho žít a zavedení autosalonu pro tuto značku přitom bylo extrémně nákladné.

I dle analytiků je automobilka v současné podobě odsouzena k záhubě. Náklady na vývoj nové generace modelů jsou extrémní a při minimálních prodejích se prostě nikdy nezaplatí. Jedinou cestou tak je odpoutání se od stylu Mercedesu a výrazně snížení ceny, což by mohlo oslovit hrstku těch, kteří jsou již znudění z Bentley nebo Rollsu.

Letošní rok má být pro automobilku klíčový, protože má rozhodnout, jakou cestou se půjde nadále. Každopádně pokud Maybach skončí již podruhé v historii, zřejmě to nikomu vadit nebude.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků