Maybach Exelero: kupé s maximálkou 351 km/h

Maybach Exelero je kupé, které vzniklo v rámci reklamní kampaně výrobce pneumatik, firmy Fulda. Šéf firmy Fulda, Bernd J. Hoffmann, měl na seznamu úloh pro vůz, který by měl prověřit jeho výrobky, pár položek, z nichž jedna zněla: nejvyšší rychlost nad 350 km/h! Nová interpretace Maybachu Coupé je postavena na sériovém podvozku modelu Maybach 57. O design se postarali čtyři studenti a dva profesoři specializované vysoké školy v Pforzheimu v Německu, konstrukci prototypu postavila firma Stola v Itálii.

Dvoudveřové kupé má celkové rozměry 5,89 x 2,14 x 1,39 m. Pod kapotou má monstrózní agregát: 5.9 V12 přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Výkon se díky převrtání válců z 5.6 l na 5.9 l a modifikací turbodmychadel vyšplhal na 515 kW (rovných 700 k) a maximální kroutící moment je 1 020 Nm. Pětistupňová automatická převodovka pomáhá přenášet sílu motoru na zadní kola s pneumatikami o rozměrech 315/25 ZR 23.

Hmotnost Exelera je 2 660 kilogramů a na stovku doslova vystřelí za 4,4 s. Při zkušební jízdě na italském ovále v Nardu dosáhl Maybach Exelero nejvyšší rychlosti 351,45 km/h, jeden z úkolů byl tedy splněn. Maybach Exelero je zatím jen jeden a je majetkem koncernu Daimler-Chrysler. O montáži dalších kusů pro případné zájemce řeč nepadla.

Tip: Stáhněte si plakáty kupé Maybach Exelero.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků