Maybach Exelero: kupé s maximálkou 351 km/h

Maybach Exelero je kupé, které vzniklo v rámci reklamní kampaně výrobce pneumatik, firmy Fulda. Šéf firmy Fulda, Bernd J. Hoffmann, měl na seznamu úloh pro vůz, který by měl prověřit jeho výrobky, pár položek, z nichž jedna zněla: nejvyšší rychlost nad 350 km/h! Nová interpretace Maybachu Coupé je postavena na sériovém podvozku modelu Maybach 57. O design se postarali čtyři studenti a dva profesoři specializované vysoké školy v Pforzheimu v Německu, konstrukci prototypu postavila firma Stola v Itálii.

Dvoudveřové kupé má celkové rozměry 5,89 x 2,14 x 1,39 m. Pod kapotou má monstrózní agregát: 5.9 V12 přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Výkon se díky převrtání válců z 5.6 l na 5.9 l a modifikací turbodmychadel vyšplhal na 515 kW (rovných 700 k) a maximální kroutící moment je 1 020 Nm. Pětistupňová automatická převodovka pomáhá přenášet sílu motoru na zadní kola s pneumatikami o rozměrech 315/25 ZR 23.

Hmotnost Exelera je 2 660 kilogramů a na stovku doslova vystřelí za 4,4 s. Při zkušební jízdě na italském ovále v Nardu dosáhl Maybach Exelero nejvyšší rychlosti 351,45 km/h, jeden z úkolů byl tedy splněn. Maybach Exelero je zatím jen jeden a je majetkem koncernu Daimler-Chrysler. O montáži dalších kusů pro případné zájemce řeč nepadla.

Tip: Stáhněte si plakáty kupé Maybach Exelero.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků