Maybach 62S: speciál pro náročné

Do světa luxusních vozů přichází posílený Maybach 62S. Spojuje absolutní luxus v každém detailu a pořádnou dávku koní pod kapotou.

Již v srpnu letošního roku jsme vám jako provní přinesli informaci o chystané novince, která míří k těm nejbohatším (celý článek). Nyní přišel okamžik, kdy Maybach představil novou edici modelu 62 s přídomkem "S". Ten značí, že se jedná o speciální sportovní verzi, od které automobilka očekává oživení rok od roku klesajících prodejů.

Od tuctové šedesát dvojky se zvnějšku liší jen málo. Výrazná chromovaná mřížka chladiče, nové přední světlomety, nová 20" kola z lehké slitiny, speciální lak, koncovky výfuku a pár dalších drobností.

Několik změn najdeme i v interiéru. Již tak bohatou a luxusní výbavu doplnilo např. ručně šité čalounění z těch nejlepších a nejdražších kůží. Samozřejmostí je možnost doplnit interiér téměř o cokoli na co si vzpomenete.

A co pohání tento skvost? Šestilitrový dvanáctiválec, který dopuje dvojice turbodmychadel. Svůj základ má u Mercedesu a potřebné vyladění provedlo AMG. Výsledných 612 koní je výkonem srovnatelným se supersportovními vozy a elektronicky omezený točivý moment 1000 Nm by pak sednul spíše menšímu náklaďáku.

O tom, že Maybach je skutečně něčím mimořádným, hovoří i fakt, že na každém motoru je štítek s jménem mechanika, který celý motor montoval. Toto používá AMG pouze u opravdu exkluzivních motorů, které putují do těch nejlepších vozů.

Nejen rozměry a výkon, ale i dynamika Maybachu 62S je impozantní. Stovka za 5,2 s a teoretická maximálka hodně přes tři sta. Reálná je bohužel elektronicky omezená na klasických 250 km/h. A spotřeba? Neudává se.

Protože je model 62S určen pro ty, kteří mají svého vlastního řidiče, podvozek si na rozdíl od modelu 57S, který je laděn do sportovna, zachoval původní nastavení. Absolutní klid v interiéru při jakékoli rychlosti, dokonalé vyžehlení jakýchkoliv nerovností, jednoduše maximální komfort a izolace od světa běžných lidí.

A cena? Ta zatím nebyla zveřejněna, ale dá se očekávat, že bude začínat na více jak 400 000 eurech. U té určitě nikdo z budoucích majitelů nezůstane. Katalog doplňkové výbavy zvící velikosti Zlatých stránek jistě poskytne nejednu inspiraci. Přál si pán strop vykládaný diamanty?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maybach 62S
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků