Maybach 62S: speciál pro náročné

Do světa luxusních vozů přichází posílený Maybach 62S. Spojuje absolutní luxus v každém detailu a pořádnou dávku koní pod kapotou.

Již v srpnu letošního roku jsme vám jako provní přinesli informaci o chystané novince, která míří k těm nejbohatším (celý článek). Nyní přišel okamžik, kdy Maybach představil novou edici modelu 62 s přídomkem "S". Ten značí, že se jedná o speciální sportovní verzi, od které automobilka očekává oživení rok od roku klesajících prodejů.

Od tuctové šedesát dvojky se zvnějšku liší jen málo. Výrazná chromovaná mřížka chladiče, nové přední světlomety, nová 20" kola z lehké slitiny, speciální lak, koncovky výfuku a pár dalších drobností.

Několik změn najdeme i v interiéru. Již tak bohatou a luxusní výbavu doplnilo např. ručně šité čalounění z těch nejlepších a nejdražších kůží. Samozřejmostí je možnost doplnit interiér téměř o cokoli na co si vzpomenete.

A co pohání tento skvost? Šestilitrový dvanáctiválec, který dopuje dvojice turbodmychadel. Svůj základ má u Mercedesu a potřebné vyladění provedlo AMG. Výsledných 612 koní je výkonem srovnatelným se supersportovními vozy a elektronicky omezený točivý moment 1000 Nm by pak sednul spíše menšímu náklaďáku.

O tom, že Maybach je skutečně něčím mimořádným, hovoří i fakt, že na každém motoru je štítek s jménem mechanika, který celý motor montoval. Toto používá AMG pouze u opravdu exkluzivních motorů, které putují do těch nejlepších vozů.

Nejen rozměry a výkon, ale i dynamika Maybachu 62S je impozantní. Stovka za 5,2 s a teoretická maximálka hodně přes tři sta. Reálná je bohužel elektronicky omezená na klasických 250 km/h. A spotřeba? Neudává se.

Protože je model 62S určen pro ty, kteří mají svého vlastního řidiče, podvozek si na rozdíl od modelu 57S, který je laděn do sportovna, zachoval původní nastavení. Absolutní klid v interiéru při jakékoli rychlosti, dokonalé vyžehlení jakýchkoliv nerovností, jednoduše maximální komfort a izolace od světa běžných lidí.

A cena? Ta zatím nebyla zveřejněna, ale dá se očekávat, že bude začínat na více jak 400 000 eurech. U té určitě nikdo z budoucích majitelů nezůstane. Katalog doplňkové výbavy zvící velikosti Zlatých stránek jistě poskytne nejednu inspiraci. Přál si pán strop vykládaný diamanty?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maybach 62S
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků