Maybach 62S: speciál pro náročné

Do světa luxusních vozů přichází posílený Maybach 62S. Spojuje absolutní luxus v každém detailu a pořádnou dávku koní pod kapotou.

Již v srpnu letošního roku jsme vám jako provní přinesli informaci o chystané novince, která míří k těm nejbohatším (celý článek). Nyní přišel okamžik, kdy Maybach představil novou edici modelu 62 s přídomkem "S". Ten značí, že se jedná o speciální sportovní verzi, od které automobilka očekává oživení rok od roku klesajících prodejů.

Od tuctové šedesát dvojky se zvnějšku liší jen málo. Výrazná chromovaná mřížka chladiče, nové přední světlomety, nová 20" kola z lehké slitiny, speciální lak, koncovky výfuku a pár dalších drobností.

Několik změn najdeme i v interiéru. Již tak bohatou a luxusní výbavu doplnilo např. ručně šité čalounění z těch nejlepších a nejdražších kůží. Samozřejmostí je možnost doplnit interiér téměř o cokoli na co si vzpomenete.

A co pohání tento skvost? Šestilitrový dvanáctiválec, který dopuje dvojice turbodmychadel. Svůj základ má u Mercedesu a potřebné vyladění provedlo AMG. Výsledných 612 koní je výkonem srovnatelným se supersportovními vozy a elektronicky omezený točivý moment 1000 Nm by pak sednul spíše menšímu náklaďáku.

O tom, že Maybach je skutečně něčím mimořádným, hovoří i fakt, že na každém motoru je štítek s jménem mechanika, který celý motor montoval. Toto používá AMG pouze u opravdu exkluzivních motorů, které putují do těch nejlepších vozů.

Nejen rozměry a výkon, ale i dynamika Maybachu 62S je impozantní. Stovka za 5,2 s a teoretická maximálka hodně přes tři sta. Reálná je bohužel elektronicky omezená na klasických 250 km/h. A spotřeba? Neudává se.

Protože je model 62S určen pro ty, kteří mají svého vlastního řidiče, podvozek si na rozdíl od modelu 57S, který je laděn do sportovna, zachoval původní nastavení. Absolutní klid v interiéru při jakékoli rychlosti, dokonalé vyžehlení jakýchkoliv nerovností, jednoduše maximální komfort a izolace od světa běžných lidí.

A cena? Ta zatím nebyla zveřejněna, ale dá se očekávat, že bude začínat na více jak 400 000 eurech. U té určitě nikdo z budoucích majitelů nezůstane. Katalog doplňkové výbavy zvící velikosti Zlatých stránek jistě poskytne nejednu inspiraci. Přál si pán strop vykládaný diamanty?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maybach 62S
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků