Maybach 62S: speciál pro náročné

Do světa luxusních vozů přichází posílený Maybach 62S. Spojuje absolutní luxus v každém detailu a pořádnou dávku koní pod kapotou.

Již v srpnu letošního roku jsme vám jako provní přinesli informaci o chystané novince, která míří k těm nejbohatším (celý článek). Nyní přišel okamžik, kdy Maybach představil novou edici modelu 62 s přídomkem "S". Ten značí, že se jedná o speciální sportovní verzi, od které automobilka očekává oživení rok od roku klesajících prodejů.

Od tuctové šedesát dvojky se zvnějšku liší jen málo. Výrazná chromovaná mřížka chladiče, nové přední světlomety, nová 20" kola z lehké slitiny, speciální lak, koncovky výfuku a pár dalších drobností.

Několik změn najdeme i v interiéru. Již tak bohatou a luxusní výbavu doplnilo např. ručně šité čalounění z těch nejlepších a nejdražších kůží. Samozřejmostí je možnost doplnit interiér téměř o cokoli na co si vzpomenete.

A co pohání tento skvost? Šestilitrový dvanáctiválec, který dopuje dvojice turbodmychadel. Svůj základ má u Mercedesu a potřebné vyladění provedlo AMG. Výsledných 612 koní je výkonem srovnatelným se supersportovními vozy a elektronicky omezený točivý moment 1000 Nm by pak sednul spíše menšímu náklaďáku.

O tom, že Maybach je skutečně něčím mimořádným, hovoří i fakt, že na každém motoru je štítek s jménem mechanika, který celý motor montoval. Toto používá AMG pouze u opravdu exkluzivních motorů, které putují do těch nejlepších vozů.

Nejen rozměry a výkon, ale i dynamika Maybachu 62S je impozantní. Stovka za 5,2 s a teoretická maximálka hodně přes tři sta. Reálná je bohužel elektronicky omezená na klasických 250 km/h. A spotřeba? Neudává se.

Protože je model 62S určen pro ty, kteří mají svého vlastního řidiče, podvozek si na rozdíl od modelu 57S, který je laděn do sportovna, zachoval původní nastavení. Absolutní klid v interiéru při jakékoli rychlosti, dokonalé vyžehlení jakýchkoliv nerovností, jednoduše maximální komfort a izolace od světa běžných lidí.

A cena? Ta zatím nebyla zveřejněna, ale dá se očekávat, že bude začínat na více jak 400 000 eurech. U té určitě nikdo z budoucích majitelů nezůstane. Katalog doplňkové výbavy zvící velikosti Zlatých stránek jistě poskytne nejednu inspiraci. Přál si pán strop vykládaný diamanty?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maybach 62S

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes R 3
Rok výroby: 2007
Stav: 189 683 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes SL 3,5
Rok výroby: 2009
Stav: 59 580 km
Cena: 580 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků