Maybach 57S kupé od Xenatecu jde na dračku

Mnohým z nás připadaly nákresy velkého kupé Maybach z dílen společnosti Xenatec ještě nedávno jako pouhá utopie, zvláště v konfrontaci s řadou dalších odvážných projektů vycházejících z renomovaných modelů jiných značek. Skutečnost je nyní taková, že výroba strojů vycházejících ze sedanů Maybach 57S byla nyní opravdu zahájena a do této doby do Xenatecu dorazilo na šest desítek závazných objednávek, pocházejících převážně ze Saudské Arábie. Pokud vše půjde podle plánu, ještě do konce tohoto měsíce budou svým majitelům předány první dva vozy.

Maybach 57S kupé je tak zřejmě vůbec prvním Maybachem, o který je skutečně velký zájem. V potaz je třeba vzít skutečnost, že za loňský rok samotný Maybach prodal nějakých 200 vozů, takže Xenatecem slibovaný odběr dalších 100 kusů by mohl významným způsobem promluvit do celkové bilance strádající divize koncernu Daimler AG. V letech 2011 a 2012 má být zákazníkům dodáno dalších 160 kupé Maybach 57S z dílen Xenatecu, což by se mohlo stát životní příležitostí této firmy, ale také bodem obratu samotné budoucnosti automobilky Maybach.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maybach 57S kupé od Xenatecu je překvapivě žádaným zbožím
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků