Maybach 57S Coupe se stává realitou

Sportovně střižený, dvoudveřový Maybach? Proč ne. Akorát s touto představou nechoďte k Mercedesu, recept totiž znají u Xenatecu.

Chybovat je lidské, některé chyby jsou sice málo pravděpodobné, ale nelze je vyloučit. Vezměte si, že v touze po něčem „extra“ pořídíte za nikoli směšný peníz Maybach 57S, záhy však zjistíte, že vám garáž okupuje přeplácaný, přerostlý Mercedes, jenž navíc s vytříbenou honosností někdejších Maybachů nemá pranic společného. V tu chvíli máte před sebou dvě možnosti: buď stroj citelně pod cenou prodat, nebo jej skutečně zhodnotit.

Vyberete-li si druhou variantu, obraťte se na spoelčnost Xenatec z německého Weinsbergu, jenž se shodou okolností nachází blízko Sindelfingenu, původního sídla automobilky Maybach. Zde vám vůz zmíněného typu přestaví na alegantní, byť stále mohutné kupé. Jak se zdá, teprve externí firma ultraluxusní značce koncernu DaimlerBenz konečně umožní konkurovat vozům Bentely Brooklands nebo Rolls-Royce Phantom Coupe, proti nimž dosud značka Maybach neměla recept. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Každý z automobilů Maybach 57S u Xenatecu přestavují pochopitelně zcela individuálně, a sice s využitím diskrétních informací o podrobnostech jeho konstrukce přímo z koncernu Daimler. Xenatec slibuje dvoudveřové, plně čtyřmístné kupé s novou karoserií a zakázkovým vybavením „v duchu praxe dvacátých a třicátých let“ (tehdy to však díky samostatným podvozkům měli karosáři podstatně jednodušší).

Podvozek a šestilitrová, dvojitě přeplňovaná pohonná jednotka s výkonem 612 koní (448 kW) zůstávají zachovány beze změn (stejně jako celková délka 5 700 mm), jinak se však ve finále jedná o nové auto. Sloupky B jsou posunuty o 200 mm směrem vzad, zatímco sloupky A a C musejí být přepracovány s ohledem na celkovou linii profilu karoserie typu kupé. Dveře, boky, nárazníky a blatníky jsou zcela nové. Zadní blatníky byly rozšířeny o 20 mm na každé straně, aby spolehlivě pohltily větší kola s průměrem až 21 palců. Karoserie je k mání v jednobarevném, nebo dvoubarevném lakování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér je údajně vybaven novými sedadly, jež dostaly poněkud sportovnější tvarování, o jeho prosvětlení se stará plně prosklená střecha. U Xenatecu nyní myslí dál a připravují i verze Sports a Evo, což si ale vyžádá zásahy do motoru a podvozkových skupin orientované na zlepšení jízdních výkonů.

První vůz Xenatec Coupe má být dodán již v červnu, takže se můžeme těšit na pořádné fotografie. Cena celého vozu začíná na částce 650 000 euro, ovšem bez daní. Výroba bude omezena na 100 exemplářů a výrobce se při jejich prezentaci obrátí hlavně na Střední východ, Dálný východ, Rusko a USA, takže si s objednávkou pospěšte, šejkové taková auta objednávají rovnou po desítkách...

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků