Maybach 57S Coupe se stává realitou

Sportovně střižený, dvoudveřový Maybach? Proč ne. Akorát s touto představou nechoďte k Mercedesu, recept totiž znají u Xenatecu.

Chybovat je lidské, některé chyby jsou sice málo pravděpodobné, ale nelze je vyloučit. Vezměte si, že v touze po něčem „extra“ pořídíte za nikoli směšný peníz Maybach 57S, záhy však zjistíte, že vám garáž okupuje přeplácaný, přerostlý Mercedes, jenž navíc s vytříbenou honosností někdejších Maybachů nemá pranic společného. V tu chvíli máte před sebou dvě možnosti: buď stroj citelně pod cenou prodat, nebo jej skutečně zhodnotit.

Vyberete-li si druhou variantu, obraťte se na spoelčnost Xenatec z německého Weinsbergu, jenž se shodou okolností nachází blízko Sindelfingenu, původního sídla automobilky Maybach. Zde vám vůz zmíněného typu přestaví na alegantní, byť stále mohutné kupé. Jak se zdá, teprve externí firma ultraluxusní značce koncernu DaimlerBenz konečně umožní konkurovat vozům Bentely Brooklands nebo Rolls-Royce Phantom Coupe, proti nimž dosud značka Maybach neměla recept. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Každý z automobilů Maybach 57S u Xenatecu přestavují pochopitelně zcela individuálně, a sice s využitím diskrétních informací o podrobnostech jeho konstrukce přímo z koncernu Daimler. Xenatec slibuje dvoudveřové, plně čtyřmístné kupé s novou karoserií a zakázkovým vybavením „v duchu praxe dvacátých a třicátých let“ (tehdy to však díky samostatným podvozkům měli karosáři podstatně jednodušší).

Podvozek a šestilitrová, dvojitě přeplňovaná pohonná jednotka s výkonem 612 koní (448 kW) zůstávají zachovány beze změn (stejně jako celková délka 5 700 mm), jinak se však ve finále jedná o nové auto. Sloupky B jsou posunuty o 200 mm směrem vzad, zatímco sloupky A a C musejí být přepracovány s ohledem na celkovou linii profilu karoserie typu kupé. Dveře, boky, nárazníky a blatníky jsou zcela nové. Zadní blatníky byly rozšířeny o 20 mm na každé straně, aby spolehlivě pohltily větší kola s průměrem až 21 palců. Karoserie je k mání v jednobarevném, nebo dvoubarevném lakování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér je údajně vybaven novými sedadly, jež dostaly poněkud sportovnější tvarování, o jeho prosvětlení se stará plně prosklená střecha. U Xenatecu nyní myslí dál a připravují i verze Sports a Evo, což si ale vyžádá zásahy do motoru a podvozkových skupin orientované na zlepšení jízdních výkonů.

První vůz Xenatec Coupe má být dodán již v červnu, takže se můžeme těšit na pořádné fotografie. Cena celého vozu začíná na částce 650 000 euro, ovšem bez daní. Výroba bude omezena na 100 exemplářů a výrobce se při jejich prezentaci obrátí hlavně na Střední východ, Dálný východ, Rusko a USA, takže si s objednávkou pospěšte, šejkové taková auta objednávají rovnou po desítkách...

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků