Maybach 57 a 62: facelift pro rok 2011 oficiálně

Mezi evropskými novinkami představenými v Pekingu zazářil i inovovaný Maybach pro modelový rok 2011. Má šanci na „comeback”?

Jedná se patrně o poslední pokus tuto opulentní značku koncernu DaimlerBenz zachránit, odbyt klesá i z toho důvodu, že se před časem objevily nepotvrzené spekulace o tom, že je Maybach na prodej. Dokonce se hovořilo o tom, že zájem o něj projevila čínská společnost BYD, což však u Daimleru důrazně popřeli. I tak to ale bude pravděpodobně právě Čína, kde by se mohly prodeje konečně rozjet.

V rámci modernizace se mechanická část vozu takřka nezměnila, ve verzi S poskočil výkon o 18 koní na 630 koní (463 kW), zatímco pohonné jednotky variant 57 a 62 zůstaly beze změn, nepatrné snížení hmotnosti by se mělo promítnout do nižší spotřeby paliva. Maybach ve verzi S má jezdit za 15,8 l/100 km (dosud 16,4 l/100 km), u standardních modelů klesla průměrná spotřeba takřka o litr na 15,0 l/100 km, všechny Maybachy nyní vykazují emise CO2 dostačující k zařazení do normy Euro V.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme nejen čínských poznávacích značek a exotických tváří řidičů za volantem, ale především nového předního nárazníku, denních světel z LED, přepracované masky chladiče, modifikovaných zrcátek a dalších drobných detailů, jejichž skromný rozsah možná naznačuje, že ani koncern DaimlerBenz nemá zatím přesnější představy o budoucnosti Maybachu. Standardní modely 57 a 62 disponují devatenáctipalcovými ráfky a varianta S koly dvacetipalcovými, verze 57 a 57S dostaly sklopná zadní sedadla a uvnitř se může objevit škála nových výbavových prvků. Nově lze Maybach objednat v modrém odstínu Bahamas Blue.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celkově to však s touto kdysi slavnou značkou, kterou Daimler-Benz koupil v roce 1960 a obnovil představením nového vozu v roce 2002, vypadá špatně. Prodeje vozů Maybach od roku 2007 trvale klesají a ránu z milosti jim zasadila ekonomická krize posledních měsíců. Během loňského roku jich byly vyexpedovány pouhé dvě stovky, což je dosti málo.

Koncern Daimler proto plánuje výrobu luxusních strojů Maybach zastavit, aby zabránil kanibalizmu pod vlastní střechou. V roce 2014 se má totiž představit zcela nový Mercedes řady S, jenž má definitivně zaujmout roli vlajkové lodi koncernu a nabídnout špičkovou techniku včetně rozměrného dotykového displeje, jímž bude možno ovládat většinu palubních systémů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maybachy 57 a 62 s faceliftem pro rok 2011

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků