Maybach 57 a 62: facelift pro rok 2011 oficiálně

Mezi evropskými novinkami představenými v Pekingu zazářil i inovovaný Maybach pro modelový rok 2011. Má šanci na „comeback”?

Jedná se patrně o poslední pokus tuto opulentní značku koncernu DaimlerBenz zachránit, odbyt klesá i z toho důvodu, že se před časem objevily nepotvrzené spekulace o tom, že je Maybach na prodej. Dokonce se hovořilo o tom, že zájem o něj projevila čínská společnost BYD, což však u Daimleru důrazně popřeli. I tak to ale bude pravděpodobně právě Čína, kde by se mohly prodeje konečně rozjet.

V rámci modernizace se mechanická část vozu takřka nezměnila, ve verzi S poskočil výkon o 18 koní na 630 koní (463 kW), zatímco pohonné jednotky variant 57 a 62 zůstaly beze změn, nepatrné snížení hmotnosti by se mělo promítnout do nižší spotřeby paliva. Maybach ve verzi S má jezdit za 15,8 l/100 km (dosud 16,4 l/100 km), u standardních modelů klesla průměrná spotřeba takřka o litr na 15,0 l/100 km, všechny Maybachy nyní vykazují emise CO2 dostačující k zařazení do normy Euro V.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme nejen čínských poznávacích značek a exotických tváří řidičů za volantem, ale především nového předního nárazníku, denních světel z LED, přepracované masky chladiče, modifikovaných zrcátek a dalších drobných detailů, jejichž skromný rozsah možná naznačuje, že ani koncern DaimlerBenz nemá zatím přesnější představy o budoucnosti Maybachu. Standardní modely 57 a 62 disponují devatenáctipalcovými ráfky a varianta S koly dvacetipalcovými, verze 57 a 57S dostaly sklopná zadní sedadla a uvnitř se může objevit škála nových výbavových prvků. Nově lze Maybach objednat v modrém odstínu Bahamas Blue.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celkově to však s touto kdysi slavnou značkou, kterou Daimler-Benz koupil v roce 1960 a obnovil představením nového vozu v roce 2002, vypadá špatně. Prodeje vozů Maybach od roku 2007 trvale klesají a ránu z milosti jim zasadila ekonomická krize posledních měsíců. Během loňského roku jich byly vyexpedovány pouhé dvě stovky, což je dosti málo.

Koncern Daimler proto plánuje výrobu luxusních strojů Maybach zastavit, aby zabránil kanibalizmu pod vlastní střechou. V roce 2014 se má totiž představit zcela nový Mercedes řady S, jenž má definitivně zaujmout roli vlajkové lodi koncernu a nabídnout špičkovou techniku včetně rozměrného dotykového displeje, jímž bude možno ovládat většinu palubních systémů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maybachy 57 a 62 s faceliftem pro rok 2011
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků