Maybach 57 a 62: facelift pro rok 2011 oficiálně

Mezi evropskými novinkami představenými v Pekingu zazářil i inovovaný Maybach pro modelový rok 2011. Má šanci na „comeback”?

Jedná se patrně o poslední pokus tuto opulentní značku koncernu DaimlerBenz zachránit, odbyt klesá i z toho důvodu, že se před časem objevily nepotvrzené spekulace o tom, že je Maybach na prodej. Dokonce se hovořilo o tom, že zájem o něj projevila čínská společnost BYD, což však u Daimleru důrazně popřeli. I tak to ale bude pravděpodobně právě Čína, kde by se mohly prodeje konečně rozjet.

V rámci modernizace se mechanická část vozu takřka nezměnila, ve verzi S poskočil výkon o 18 koní na 630 koní (463 kW), zatímco pohonné jednotky variant 57 a 62 zůstaly beze změn, nepatrné snížení hmotnosti by se mělo promítnout do nižší spotřeby paliva. Maybach ve verzi S má jezdit za 15,8 l/100 km (dosud 16,4 l/100 km), u standardních modelů klesla průměrná spotřeba takřka o litr na 15,0 l/100 km, všechny Maybachy nyní vykazují emise CO2 dostačující k zařazení do normy Euro V.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme nejen čínských poznávacích značek a exotických tváří řidičů za volantem, ale především nového předního nárazníku, denních světel z LED, přepracované masky chladiče, modifikovaných zrcátek a dalších drobných detailů, jejichž skromný rozsah možná naznačuje, že ani koncern DaimlerBenz nemá zatím přesnější představy o budoucnosti Maybachu. Standardní modely 57 a 62 disponují devatenáctipalcovými ráfky a varianta S koly dvacetipalcovými, verze 57 a 57S dostaly sklopná zadní sedadla a uvnitř se může objevit škála nových výbavových prvků. Nově lze Maybach objednat v modrém odstínu Bahamas Blue.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celkově to však s touto kdysi slavnou značkou, kterou Daimler-Benz koupil v roce 1960 a obnovil představením nového vozu v roce 2002, vypadá špatně. Prodeje vozů Maybach od roku 2007 trvale klesají a ránu z milosti jim zasadila ekonomická krize posledních měsíců. Během loňského roku jich byly vyexpedovány pouhé dvě stovky, což je dosti málo.

Koncern Daimler proto plánuje výrobu luxusních strojů Maybach zastavit, aby zabránil kanibalizmu pod vlastní střechou. V roce 2014 se má totiž představit zcela nový Mercedes řady S, jenž má definitivně zaujmout roli vlajkové lodi koncernu a nabídnout špičkovou techniku včetně rozměrného dotykového displeje, jímž bude možno ovládat většinu palubních systémů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maybachy 57 a 62 s faceliftem pro rok 2011
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků