Maybach 57 a 62: facelift pro rok 2011 oficiálně

Mezi evropskými novinkami představenými v Pekingu zazářil i inovovaný Maybach pro modelový rok 2011. Má šanci na „comeback”?

Jedná se patrně o poslední pokus tuto opulentní značku koncernu DaimlerBenz zachránit, odbyt klesá i z toho důvodu, že se před časem objevily nepotvrzené spekulace o tom, že je Maybach na prodej. Dokonce se hovořilo o tom, že zájem o něj projevila čínská společnost BYD, což však u Daimleru důrazně popřeli. I tak to ale bude pravděpodobně právě Čína, kde by se mohly prodeje konečně rozjet.

V rámci modernizace se mechanická část vozu takřka nezměnila, ve verzi S poskočil výkon o 18 koní na 630 koní (463 kW), zatímco pohonné jednotky variant 57 a 62 zůstaly beze změn, nepatrné snížení hmotnosti by se mělo promítnout do nižší spotřeby paliva. Maybach ve verzi S má jezdit za 15,8 l/100 km (dosud 16,4 l/100 km), u standardních modelů klesla průměrná spotřeba takřka o litr na 15,0 l/100 km, všechny Maybachy nyní vykazují emise CO2 dostačující k zařazení do normy Euro V.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme nejen čínských poznávacích značek a exotických tváří řidičů za volantem, ale především nového předního nárazníku, denních světel z LED, přepracované masky chladiče, modifikovaných zrcátek a dalších drobných detailů, jejichž skromný rozsah možná naznačuje, že ani koncern DaimlerBenz nemá zatím přesnější představy o budoucnosti Maybachu. Standardní modely 57 a 62 disponují devatenáctipalcovými ráfky a varianta S koly dvacetipalcovými, verze 57 a 57S dostaly sklopná zadní sedadla a uvnitř se může objevit škála nových výbavových prvků. Nově lze Maybach objednat v modrém odstínu Bahamas Blue.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celkově to však s touto kdysi slavnou značkou, kterou Daimler-Benz koupil v roce 1960 a obnovil představením nového vozu v roce 2002, vypadá špatně. Prodeje vozů Maybach od roku 2007 trvale klesají a ránu z milosti jim zasadila ekonomická krize posledních měsíců. Během loňského roku jich byly vyexpedovány pouhé dvě stovky, což je dosti málo.

Koncern Daimler proto plánuje výrobu luxusních strojů Maybach zastavit, aby zabránil kanibalizmu pod vlastní střechou. V roce 2014 se má totiž představit zcela nový Mercedes řady S, jenž má definitivně zaujmout roli vlajkové lodi koncernu a nabídnout špičkovou techniku včetně rozměrného dotykového displeje, jímž bude možno ovládat většinu palubních systémů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maybachy 57 a 62 s faceliftem pro rok 2011
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků