Maxikombi Audi A6 Avant oficiálně představeno

Německá automobilka Audi dnes oficiálně představila druhou karosářskou verzi modelu A6, která se jako obvykle jmenuje Avant. Výhodou je oproti sedanu samozřejmě lépe přístupný zavazadlový prostor, který má navíc výbornou variabilitu. (informace, motory, foto)
Maxikombi Audi A6 Avant oficiálně představeno
Seznam kapitol
  1. Základní přehled, tabulka motor, fotogalerie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy

Téměř pětimetrové kombi

Půl roku po uvedení nové generace sedanu přichází Audi s kombikem šestkové řady. Přední maska kombiku je stejná jako u sedanu, má jednolitou mřížku chladiče stejně jako faceliftovaný model A4 a novinka A3 Sportback. Zadní světlomety a více zkosená záď oproti předchozí generaci působí elegantněji a odlehčeněji. Celkově však na mne působí A4 Avant lépe, to je však samozřejmě věc vkusu.

Nový A6 Avant je o pár mm delší a nepatrně vyšší, hlavní změnou je samozřejmě tvarování zádi a z toho vyplývající velikost a přístupnost zavazadlového prostoru. Ten má základní objem 565 l, po sklopení zadních sedadel naložíte 1 660 l. Zavazadlový prostor má 1,05 m široký nákladový otvor, nechybí čtyři posuvná oka pro ukotvení zádržné sítě. Podlahu je možné kdykoliv zvýšit a rozdělit tak zavazadelník na dvě části, stejně tak je možné vytvořit v zavazadlovém prostoru několik podélně oddělených částí; do jedné dáte třeba nákup, do druhé tašku s oblekem. Na německém trhu je kombi o 2 700 eur dražší než sedan.

Srovnání se sedanem

Audi A6 sedan kombi
Délka (mm) 4916 4933
Šířka (mm) 1855
Výška (mm) 1459 1463
Rozvor (mm) 2843

Motory: pouze „víceválce“

Motory jsou shodné s verzí sedan, chybí jen základní agregát 2.0 TDI, který by byl na těžké a velké kombi přece jen slabý. Motory 4.2 V8 a 3.0 V6 TDI mají ve standardu pohon všech kol quattro, osmiválec je kombinován pouze automatem tiptronic; ostatní verze mají ve standardu šestistupňový automat. Motory 3.2 V6 FSI a 3.0 V6 TDI lze kombinovat také s šestistupňovým automatem tiptronic, motor 2.4 V6 pak s převodovkou multitronic s plynule měnitelným převodem. Agregáty 2.4 V6 a 3.2 V6 FSI mohou mít za příplatek pohon všech kol quattro, zatímco 2.7 V6 TDI je pouze předokolka. Všechny motory plní normu Euro 4, za příplatek si můžete pořídit k TDI filtr pevných částic.

Model 2.4 V6 3.2 V6 FSI 4.2 V8 quattro 2.7 V6 TDI 3.0 V6 TDI
quattro
Základní parametry
Karoserie/počet dveří kombi/5
Délka (mm) 4933
Šířka (mm) 1855
Výška (mm) 1463
Rozvor (mm) 2843
Hmotnost (kg) 1595 1610 1805 1695 1805
Kola/pneumatiky 205/60 R16,
litá
225/55 R16,
litá
225/50 R17,
litá
225/55 R16,
litá
225/55 R16,
litá
Zavazadlový prostor (l) 565–1660
Palivová nádrž (l) 70 70 80 70 80
Motor
Objem ccm 2393 3123 4163 2698 2967
Druh motoru zážehový zážehový zážehový vznětový,
přeplňovaný
vznětový,
přeplňovaný
Válců/ventilů 6/4 6/4 8/5 6/4 6/4
Výkon (kW)/otáčky 130/6000 188/6500 246/6600 132/3300-4250 165/4000
Točivý moment (Nm)/otáčky 230/3000-5000 330/3250 420/3500 380/1400-3300 450/1400-3250
Typ převodovky/počet stupňů manuální/6 manuální/6 automatická/6 manuál/6 manuál/6
Poháněná kola přední přední 4x4 přední 4x4
Brzdy vzadu kotoučové kotoučové kotoučové kotoučové kotoučové
Max. rychlost (km/h) 226 250 250 225 240
Zrychlení 0-100 km/h (s) 9,2 7,1 6,2 8,3 7,3
Palivo natural 95 natural 95 natural 98 nafta nafta
Spotřeba (l/100 km) 14,5/7,2/9,9 14,5/7,2/9,9 16,6/8,9/11,7 9,8/5,4/7 11,3/6,1/8

Jízdní vlastnosti bude vylepšovat příplatkový systém vzduchového pérování (nově ho také lze objednat k sedanu). Při rychlostech nad 120 km/h se podvozek sníží o 15 mm, pokud se rychlost sníží pod 70 km/h, automaticky se zase zvýší na původní úroveň. Řidič může také měnit komfort pérování, v režimu Comfort je nastavení odpružení měkčí a je potlačeno snižování podvozku ve vyšších rychlostech, v režimu Dynamic je pak podvozek snížen o 15 mm neustále.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní přehled, tabulka motor, fotogalerie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků