Německá automobilka Audi dnes oficiálně představila druhou karosářskou verzi modelu A6, která se jako obvykle jmenuje Avant. Výhodou je oproti sedanu samozřejmě lépe přístupný zavazadlový prostor, který má navíc výbornou variabilitu. (informace, motory, foto)
Kapitoly článku:
Téměř pětimetrové kombi
Půl roku po uvedení nové generace sedanu přichází Audi s kombikem šestkové řady. Přední maska kombiku je stejná jako u sedanu, má jednolitou mřížku chladiče stejně jako faceliftovaný model A4 a novinka A3 Sportback. Zadní světlomety a více zkosená záď oproti předchozí generaci působí elegantněji a odlehčeněji. Celkově však na mne působí A4 Avant lépe, to je však samozřejmě věc vkusu.
Nový A6 Avant je o pár mm delší a nepatrně vyšší, hlavní změnou je samozřejmě tvarování zádi a z toho vyplývající velikost a přístupnost zavazadlového prostoru. Ten má základní objem 565 l, po sklopení zadních sedadel naložíte 1 660 l. Zavazadlový prostor má 1,05 m široký nákladový otvor, nechybí čtyři posuvná oka pro ukotvení zádržné sítě. Podlahu je možné kdykoliv zvýšit a rozdělit tak zavazadelník na dvě části, stejně tak je možné vytvořit v zavazadlovém prostoru několik podélně oddělených částí; do jedné dáte třeba nákup, do druhé tašku s oblekem. Na německém trhu je kombi o 2 700 eur dražší než sedan.
Srovnání se sedanem
Audi A6 |
sedan |
kombi |
Délka (mm) |
4916 |
4933 |
Šířka (mm) |
1855 |
Výška (mm) |
1459 |
1463 |
Rozvor (mm) |
2843 |
Motory: pouze „víceválce“
Motory jsou shodné s verzí sedan, chybí jen základní agregát 2.0 TDI, který by byl na těžké a velké kombi přece jen slabý. Motory 4.2 V8 a 3.0 V6 TDI mají ve standardu pohon všech kol quattro, osmiválec je kombinován pouze automatem tiptronic; ostatní verze mají ve standardu šestistupňový automat. Motory 3.2 V6 FSI a 3.0 V6 TDI lze kombinovat také s šestistupňovým automatem tiptronic, motor 2.4 V6 pak s převodovkou multitronic s plynule měnitelným převodem. Agregáty 2.4 V6 a 3.2 V6 FSI mohou mít za příplatek pohon všech kol quattro, zatímco 2.7 V6 TDI je pouze předokolka. Všechny motory plní normu Euro 4, za příplatek si můžete pořídit k TDI filtr pevných částic.
Model |
2.4 V6 |
3.2 V6 FSI |
4.2 V8 quattro |
2.7 V6 TDI |
3.0 V6 TDI quattro |
Základní parametry |
Karoserie/počet dveří |
kombi/5 |
Délka (mm) |
4933 |
Šířka (mm) |
1855 |
Výška (mm) |
1463 |
Rozvor (mm) |
2843 |
Hmotnost (kg) |
1595 |
1610 |
1805 |
1695 |
1805 |
Kola/pneumatiky |
205/60 R16, litá |
225/55 R16, litá |
225/50 R17, litá |
225/55 R16, litá |
225/55 R16, litá |
Zavazadlový prostor (l) |
565–1660 |
Palivová nádrž (l) |
70 |
70 |
80 |
70 |
80 |
Motor |
Objem ccm |
2393 |
3123 |
4163 |
2698 |
2967 |
Druh motoru |
zážehový |
zážehový |
zážehový |
vznětový, přeplňovaný |
vznětový, přeplňovaný |
Válců/ventilů |
6/4 |
6/4 |
8/5 |
6/4 |
6/4 |
Výkon (kW)/otáčky |
130/6000 |
188/6500 |
246/6600 |
132/3300-4250 |
165/4000 |
Točivý moment (Nm)/otáčky |
230/3000-5000 |
330/3250 |
420/3500 |
380/1400-3300 |
450/1400-3250 |
Typ převodovky/počet stupňů |
manuální/6 |
manuální/6 |
automatická/6 |
manuál/6 |
manuál/6 |
Poháněná kola |
přední |
přední |
4x4 |
přední |
4x4 |
Brzdy vzadu |
kotoučové |
kotoučové |
kotoučové |
kotoučové |
kotoučové |
Max. rychlost (km/h) |
226 |
250 |
250 |
225 |
240 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
9,2 |
7,1 |
6,2 |
8,3 |
7,3 |
Palivo |
natural 95 |
natural 95 |
natural 98 |
nafta |
nafta |
Spotřeba (l/100 km) |
14,5/7,2/9,9 |
14,5/7,2/9,9 |
16,6/8,9/11,7 |
9,8/5,4/7 |
11,3/6,1/8 |
Jízdní vlastnosti bude vylepšovat příplatkový systém vzduchového pérování (nově ho také lze objednat k sedanu). Při rychlostech nad 120 km/h se podvozek sníží o 15 mm, pokud se rychlost sníží pod 70 km/h, automaticky se zase zvýší na původní úroveň. Řidič může také měnit komfort pérování, v režimu Comfort je nastavení odpružení měkčí a je potlačeno snižování podvozku ve vyšších rychlostech, v režimu Dynamic je pak podvozek snížen o 15 mm neustále.
Fotogalerie