Bývalý šéf koncernu VW povede Piëch Automotive. První výsledek čekejme brzy

První vůz uvidíme na silnicích do dvou let. Luxusní grand tourer přijde s revolučním type akumulátoru.

Švýcarsko-německý automobilový startup Piëch Automotive, založený Reou Starkem a Antonem Piëchem, synem průmyslníka Ferdinanda Piëcha, má nového šéfa. Již od založení v roce 2016 je cílem značky vytvářet sportovní vozy s elektrickým pohonem. K tomuto cíli ji má nyní dovést Matthias Müller, bývalý kormidelník koncernu Volkswagen.

Volkswagen má nového šéfa značky. Herbert Diess je však stále u kormidla koncernu

Volkswagen má nového šéfa značky. Herbert Diess je však stále u kormidla koncernu

Müller v tiskové zprávě o své nové pozici nešetří nadšením, jeho úkol však rozhodně nebude jednoduchý. První model automobilky se jmenuje Mark Zero a jeho podobu jsme viděli na loňském autosalonu v Ženevě. Jde o luxusní grand tourer, který se bude muset na trhu prosadit. Zástup slavných jmen mu totiž v těžké konkurenci nemusí být nic platný.

Elektrické GT bude pohánět trojice elektromotorů o celkovém výkonu 450 kW (612 koní). Dalším důležitým číslem je hmotnost, kterou chce společnost udržet pod hranicí 1800 kg. Již dříve také bylo avizováno, že akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za 3,3 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h.

Geniální Ferdinand Piëch postavil VW na nohy. Poznejte celý příběh jeho života

Geniální Ferdinand Piëch postavil VW na nohy. Poznejte celý příběh jeho života

Nejdůležitější však bude „Piëchova revoluční baterie“, nový typ akumulátoru, který vznikl ve spolupráci s externími pracovníky a čínskou společností Desten. Blíže zatím nespecifikovaná baterie má vozu vydržet k ujetí až 500 km a nabít se z nuly na 80 % kapacity do pěti minut. První vůz si budou moct zákazníci koupit v roce 2022.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků