Matějovský chce v Evropském poháru tahačů na stupně vítězů

Probojovat se na stupně vítězů v Evropském poháru tahačů v kategorii Super Race Truck má za cíl český jezdec Stanislav Matějovský. Čtyřicetiletý závodník má měsíc před startem sezóny...
Matějovský chce v Evropském poháru tahačů na stupně vítězů
Probojovat se na stupně vítězů v Evropském poháru tahačů v kategorii Super Race Truck má za cíl český jezdec Stanislav Matějovský. Čtyřicetiletý závodník má měsíc před startem sezóny (28.-29. dubna v Dijonu) k dispozici nový vůz Tatra Jamal Evo II s motorem Man, se kterým v tomto týdnu absolvuje první zkušební jízdy.

"Vůz se značně liší od toho loňského. Má nové zavěšení kol, nový design, jinou kabinu," pravil Matějovský při pohledu na žlutý truck. První testování zažije nový vůz na počátku dubna v Mostě, příprava na šampionát bude pokračovat týden ve Španělsku a završena bude testovacími jízdami ve Francii, kde potom seriál začne.

V loňské sezóně, své první ve třídě Super Race Truck, obsadil Matějovský celkové deváté místo. V tomto roce bude hájit barvy česko-švýcarského týmu Hasseröder Team a bude kolegou vítěze Evropského poháru z roku 1999 Fritze Kreutzpointnera. Vzhledem k novému rozdělení třídy Super Race Truck bude německý pilot bojovat v kategorii A (profesionální tovární týmy), zatímco Matějovský v 'béčku' (týmy s tovární podporou).

"Jsme jediným týmem, který bude mít v seriálu dva vozy. Stáj by měla patřit k absolutní špičce, proto máme vysoké cíle - konečné umístění do třetí příčky," prozradil Matějovský.

Jedenáctidílný seriál čeká vedle změny tříd také nový systém závodů. Namísto dvou závodů a celkem čtyř bodovaných jízd během jediného víkendu, absolvují jezdci vždy v neděli jediný závod, jemuž budou předcházet volné tréninky a bodovaná kvalifikace. Třídy A i B pojedou společně, vyhodnoceny však budou zvlášť.

-čtk/red
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků