Máte zálusk na ďábelský Maybach Exelero? Známe cenu

Dvoudveřové kupé Exelero má celkové rozměry 5,89 x 2,14 x 1,39 m. Pod kapotou má monstrózní agregát: V12 o objemu 5,9 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Výkon se díky převrtání válců z 5,6 l na 5,9 l a modifikací turbodmychadel vyšplhal na 515 kW (rovných 700 k), maximální kroutící moment činí 1 020 Nm. Pětistupňová automatická převodovka pomáhá přenášet sílu motoru na zadní kola s pneumatikami o rozměrech 315/25 ZR 23.

Hmotnost Exelera je 2 660 kilogramů, ale i přesto na stovku doslova vystřelí za 4,4 s. Při zkušební jízdě na italském ovále v Nardu dosáhl Maybach Exelero nejvyšší rychlosti 351,45 km/h.

Exelero bylo k vidění na autoshow v Essenu a kdo by jej chtěl do své sbírky čtyřkolových exponátů nebo snad na každodenní ježdění do práce, musí šáhnout do kasičky pro 1,2 mil. liber (cca 52 mil. korun).


Maybach Exelero
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 174 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků