Máte zálusk na ďábelský Maybach Exelero? Známe cenu

Dvoudveřové kupé Exelero má celkové rozměry 5,89 x 2,14 x 1,39 m. Pod kapotou má monstrózní agregát: V12 o objemu 5,9 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Výkon se díky převrtání válců z 5,6 l na 5,9 l a modifikací turbodmychadel vyšplhal na 515 kW (rovných 700 k), maximální kroutící moment činí 1 020 Nm. Pětistupňová automatická převodovka pomáhá přenášet sílu motoru na zadní kola s pneumatikami o rozměrech 315/25 ZR 23.

Hmotnost Exelera je 2 660 kilogramů, ale i přesto na stovku doslova vystřelí za 4,4 s. Při zkušební jízdě na italském ovále v Nardu dosáhl Maybach Exelero nejvyšší rychlosti 351,45 km/h.

Exelero bylo k vidění na autoshow v Essenu a kdo by jej chtěl do své sbírky čtyřkolových exponátů nebo snad na každodenní ježdění do práce, musí šáhnout do kasičky pro 1,2 mil. liber (cca 52 mil. korun).


Maybach Exelero
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků