Máte starší dieselové auto? Ani do Bruselu už vjet nesmíte

Vysoké pokuty hrozí při nedodržení pravidel vjezdu do belgické metropole. Nízkoemisní zóna je zde neobvykle rozlehlá.

Nízkoemisní zóny se dále rozrůstají. Známe je především z velkých evropských metropolí a i menších německých měst. Ovšem nově je zapotřebí registrovat svůj vůz i před vjezdem do Bruselu. Zde je zóna v platnosti nonstop od 1. října, přičemž registrace byla kvůli přívalu nizozemských turistů na podzimních prázdninách o dva týdny odsunuta.

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Nízkoemisní zóna navíc v Bruselu neohraničuje jen centrum, ale celý region hlavního města. Low Emission Zone, neboli LEZ zahrnuje celý region metropole. Celkem se jedná o 19 obcí o rozloze 161 km2 s cca 1,2 miliony obyvatel.

Na západě a severu je ohraničena silnicí E19, na východě silnicí E40 a na jihu obcí Watermael-Boitsfort. Na silnice E19 a E40 se omezení LEZ Brusel nevztahuje. Netýká se ani tří parkovišť Park&Ride na hranicích ekologické zóny.

Barcelona bojuje se znečištěním. Staré vozy pustí do centra jen o víkendu

Barcelona bojuje se znečištěním. Staré vozy pustí do centra jen o víkendu

Kontrola pak probíhá tak jak, je to běžné i v jiných městech. Inteligentní kamery čtou značky a porovnávají je s registrací. Zákaz platí pro vznětové vozy s emisní normou Euro 1 a nižší. V dalších letech se zákaz rozšíří.

Před vjezdem do Bruselu je nutné auto zaregistrovat na internetové stránce www.lez-belgium.be/cz.html. Je to bezplatné a na tři roky. Pokud do zóny vjede s autem, které emise splňuje, avšak není registrované, hrozí pokuta 150 eur. Pokud s nevyhovujícím vozem, zaplatíte až 350 eur.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 6 příspěvků