Máte starší dieselové auto? Ani do Bruselu už vjet nesmíte

Vysoké pokuty hrozí při nedodržení pravidel vjezdu do belgické metropole. Nízkoemisní zóna je zde neobvykle rozlehlá.

Nízkoemisní zóny se dále rozrůstají. Známe je především z velkých evropských metropolí a i menších německých měst. Ovšem nově je zapotřebí registrovat svůj vůz i před vjezdem do Bruselu. Zde je zóna v platnosti nonstop od 1. října, přičemž registrace byla kvůli přívalu nizozemských turistů na podzimních prázdninách o dva týdny odsunuta.

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Nízkoemisní zóna navíc v Bruselu neohraničuje jen centrum, ale celý region hlavního města. Low Emission Zone, neboli LEZ zahrnuje celý region metropole. Celkem se jedná o 19 obcí o rozloze 161 km2 s cca 1,2 miliony obyvatel.

Na západě a severu je ohraničena silnicí E19, na východě silnicí E40 a na jihu obcí Watermael-Boitsfort. Na silnice E19 a E40 se omezení LEZ Brusel nevztahuje. Netýká se ani tří parkovišť Park&Ride na hranicích ekologické zóny.

Barcelona bojuje se znečištěním. Staré vozy pustí do centra jen o víkendu

Barcelona bojuje se znečištěním. Staré vozy pustí do centra jen o víkendu

Kontrola pak probíhá tak jak, je to běžné i v jiných městech. Inteligentní kamery čtou značky a porovnávají je s registrací. Zákaz platí pro vznětové vozy s emisní normou Euro 1 a nižší. V dalších letech se zákaz rozšíří.

Před vjezdem do Bruselu je nutné auto zaregistrovat na internetové stránce www.lez-belgium.be/cz.html. Je to bezplatné a na tři roky. Pokud do zóny vjede s autem, které emise splňuje, avšak není registrované, hrozí pokuta 150 eur. Pokud s nevyhovujícím vozem, zaplatíte až 350 eur.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků