Máte starší dieselové auto? Ani do Bruselu už vjet nesmíte

Vysoké pokuty hrozí při nedodržení pravidel vjezdu do belgické metropole. Nízkoemisní zóna je zde neobvykle rozlehlá.

Nízkoemisní zóny se dále rozrůstají. Známe je především z velkých evropských metropolí a i menších německých měst. Ovšem nově je zapotřebí registrovat svůj vůz i před vjezdem do Bruselu. Zde je zóna v platnosti nonstop od 1. října, přičemž registrace byla kvůli přívalu nizozemských turistů na podzimních prázdninách o dva týdny odsunuta.

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Nízkoemisní zóna navíc v Bruselu neohraničuje jen centrum, ale celý region hlavního města. Low Emission Zone, neboli LEZ zahrnuje celý region metropole. Celkem se jedná o 19 obcí o rozloze 161 km2 s cca 1,2 miliony obyvatel.

Na západě a severu je ohraničena silnicí E19, na východě silnicí E40 a na jihu obcí Watermael-Boitsfort. Na silnice E19 a E40 se omezení LEZ Brusel nevztahuje. Netýká se ani tří parkovišť Park&Ride na hranicích ekologické zóny.

Barcelona bojuje se znečištěním. Staré vozy pustí do centra jen o víkendu

Barcelona bojuje se znečištěním. Staré vozy pustí do centra jen o víkendu

Kontrola pak probíhá tak jak, je to běžné i v jiných městech. Inteligentní kamery čtou značky a porovnávají je s registrací. Zákaz platí pro vznětové vozy s emisní normou Euro 1 a nižší. V dalších letech se zákaz rozšíří.

Před vjezdem do Bruselu je nutné auto zaregistrovat na internetové stránce www.lez-belgium.be/cz.html. Je to bezplatné a na tři roky. Pokud do zóny vjede s autem, které emise splňuje, avšak není registrované, hrozí pokuta 150 eur. Pokud s nevyhovujícím vozem, zaplatíte až 350 eur.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků