Máte starší dieselové auto? Ani do Bruselu už vjet nesmíte

Vysoké pokuty hrozí při nedodržení pravidel vjezdu do belgické metropole. Nízkoemisní zóna je zde neobvykle rozlehlá.

Nízkoemisní zóny se dále rozrůstají. Známe je především z velkých evropských metropolí a i menších německých měst. Ovšem nově je zapotřebí registrovat svůj vůz i před vjezdem do Bruselu. Zde je zóna v platnosti nonstop od 1. října, přičemž registrace byla kvůli přívalu nizozemských turistů na podzimních prázdninách o dva týdny odsunuta.

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Nízkoemisní zóna navíc v Bruselu neohraničuje jen centrum, ale celý region hlavního města. Low Emission Zone, neboli LEZ zahrnuje celý region metropole. Celkem se jedná o 19 obcí o rozloze 161 km2 s cca 1,2 miliony obyvatel.

Na západě a severu je ohraničena silnicí E19, na východě silnicí E40 a na jihu obcí Watermael-Boitsfort. Na silnice E19 a E40 se omezení LEZ Brusel nevztahuje. Netýká se ani tří parkovišť Park&Ride na hranicích ekologické zóny.

Barcelona bojuje se znečištěním. Staré vozy pustí do centra jen o víkendu

Barcelona bojuje se znečištěním. Staré vozy pustí do centra jen o víkendu

Kontrola pak probíhá tak jak, je to běžné i v jiných městech. Inteligentní kamery čtou značky a porovnávají je s registrací. Zákaz platí pro vznětové vozy s emisní normou Euro 1 a nižší. V dalších letech se zákaz rozšíří.

Před vjezdem do Bruselu je nutné auto zaregistrovat na internetové stránce www.lez-belgium.be/cz.html. Je to bezplatné a na tři roky. Pokud do zóny vjede s autem, které emise splňuje, avšak není registrované, hrozí pokuta 150 eur. Pokud s nevyhovujícím vozem, zaplatíte až 350 eur.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik