Máte starší dieselové auto? Ani do Bruselu už vjet nesmíte

Vysoké pokuty hrozí při nedodržení pravidel vjezdu do belgické metropole. Nízkoemisní zóna je zde neobvykle rozlehlá.

Nízkoemisní zóny se dále rozrůstají. Známe je především z velkých evropských metropolí a i menších německých měst. Ovšem nově je zapotřebí registrovat svůj vůz i před vjezdem do Bruselu. Zde je zóna v platnosti nonstop od 1. října, přičemž registrace byla kvůli přívalu nizozemských turistů na podzimních prázdninách o dva týdny odsunuta.

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Nízkoemisní zóna navíc v Bruselu neohraničuje jen centrum, ale celý region hlavního města. Low Emission Zone, neboli LEZ zahrnuje celý region metropole. Celkem se jedná o 19 obcí o rozloze 161 km2 s cca 1,2 miliony obyvatel.

Na západě a severu je ohraničena silnicí E19, na východě silnicí E40 a na jihu obcí Watermael-Boitsfort. Na silnice E19 a E40 se omezení LEZ Brusel nevztahuje. Netýká se ani tří parkovišť Park&Ride na hranicích ekologické zóny.

Barcelona bojuje se znečištěním. Staré vozy pustí do centra jen o víkendu

Barcelona bojuje se znečištěním. Staré vozy pustí do centra jen o víkendu

Kontrola pak probíhá tak jak, je to běžné i v jiných městech. Inteligentní kamery čtou značky a porovnávají je s registrací. Zákaz platí pro vznětové vozy s emisní normou Euro 1 a nižší. V dalších letech se zákaz rozšíří.

Před vjezdem do Bruselu je nutné auto zaregistrovat na internetové stránce www.lez-belgium.be/cz.html. Je to bezplatné a na tři roky. Pokud do zóny vjede s autem, které emise splňuje, avšak není registrované, hrozí pokuta 150 eur. Pokud s nevyhovujícím vozem, zaplatíte až 350 eur.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků