Kapotáž je z odhaleného karbonu s lehkým červeným nádechem, přičemž vlákna mají specifický směr, aby odpovídala tvarům auta. Zdroj: Rimac

Kapotáž je z odhaleného karbonu s lehkým červeným nádechem, přičemž vlákna mají specifický směr, aby odpovídala tvarům auta. | Zdroj: Rimac

Musí na sebe dokonale navazovat a snadné není ani nanesení bezbarvého laku. Ten totiž může při vyplnění jakýchkoliv děr způsobit prasknutí materiálu. Zdroj: Rimac

Musí na sebe dokonale navazovat a snadné není ani nanesení bezbarvého laku. Ten totiž může při vyplnění jakýchkoliv děr způsobit prasknutí materiálu. | Zdroj: Rimac

Jednou z dalších specialit je pak asymetrické čalounění – na straně řidiče černé, u spolujezdce červené. Zdroj: Rimac

Jednou z dalších specialit je pak asymetrické čalounění – na straně řidiče černé, u spolujezdce červené. | Zdroj: Rimac

Uvnitř si dopřál speciální výšivky s motivem Solinjanky. Tak se říká sošce hlavy dívky, kterou najdeme v archeologickém muzeu v Záhřebu. Zdroj: Rimac

Uvnitř si dopřál speciální výšivky s motivem Solinjanky. Tak se říká sošce hlavy dívky, kterou najdeme v archeologickém muzeu v Záhřebu. | Zdroj: Rimac

Rimac Nevera Zdroj: Rimac

Rimac Nevera | Zdroj: Rimac

Rimac Nevera Zdroj: Rimac

Rimac Nevera | Zdroj: Rimac

Rimac Nevera Zdroj: Rimac

Rimac Nevera | Zdroj: Rimac

Rimac Nevera Zdroj: Rimac

Rimac Nevera | Zdroj: Rimac

Rimac Nevera Zdroj: Rimac

Rimac Nevera | Zdroj: Rimac

Rimac Nevera Zdroj: Rimac

Rimac Nevera | Zdroj: Rimac

Rimac Nevera Zdroj: Rimac

Rimac Nevera | Zdroj: Rimac

Rimac Nevera Zdroj: Rimac

Rimac Nevera | Zdroj: Rimac

Musí na sebe dokonale navazovat a snadné není ani nanesení bezbarvého laku. Ten totiž může při vyplnění jakýchkoliv děr způsobit prasknutí materiálu. Zdroj: Rimac
Jednou z dalších specialit je pak asymetrické čalounění – na straně řidiče černé, u spolujezdce červené. Zdroj: Rimac
Uvnitř si dopřál speciální výšivky s motivem Solinjanky. Tak se říká sošce hlavy dívky, kterou najdeme v archeologickém muzeu v Záhřebu. Zdroj: Rimac
Rimac Nevera Zdroj: Rimac
12
Fotogalerie

Mate Rimac převzal svůj vlastní hypersport Nevera. Sám sobě byl náročným zákazníkem, přiznal

Až nyní dostává výkonný ředitel značek Rimac a Bugatti první vůz se svým jménem. Jak se vám jeho specifikace líbí?

Elektrická střela Nevera je ve výrobě již od roku 2022 – čtyřmotorový vůz s výkonem 1408 kW vzniká v limitované sérii 150 kusů, z nichž si první převzal pilot F1 Nico Rosberg. Značka ale letos v květnu přiznala, že zájem není takový, jaký očekávala. Zákazníkům totiž zatím dodala lehce přes padesátku vozidel.

Svůj exemplář si už převzal i zakladatel Mate Rimac a díky téměř nekonečným možnostem individualizace si jej pěkně vyšperkoval. Například kapotáž je z odhaleného karbonu s lehkým červeným nádechem, přičemž vlákna mají specifický směr, aby odpovídala tvarům auta. Musí na sebe dokonale navazovat a snadné není ani nanesení bezbarvého laku. Ten totiž může při vyplnění jakýchkoliv děr způsobit prasknutí materiálu.

Na Rimacově exempláři dále najdeme ručně malované chorvatské vlajky na zpětných zrcátcích a pod zadním spoilerem motiv blesku. Ten odkazuje na bouře u chorvatského pobřeží, podle nichž se Nevera jmenuje. Uvnitř si dopřál speciální výšivky s motivem Solinjanky. Tak se říká sošce hlavy dívky, kterou najdeme v archeologickém muzeu v Záhřebu – v překladu to znamená dívka ze Solinu, tedy chorvatského města ve Splitsko-dalmatské župě. Jednou z dalších specialit je pak asymetrické čalounění – na straně řidiče černé, u spolujezdce červené.

„Je dost šílené být svým vlastním zákazníkem, a já jsem asi nebyl ten nejsnazší. Stejně jaké u všech našich klientů šlo o proces spoluvytváření, sdílení nápadů, jejich rozvíjení a nakonec zdokonalování. Pak vznikne unikátní Nevera, která vás oslovuje osobně. Výsledek nejen skvěle vypadá, ale vypráví také pro mě důležitý příběh,“ uvedl.

Doporučujeme

Články odjinud